Ja dan zou ik als moeder niet gaan als mijn baby nog zo jong is. Ik weet nog hoe mijn hormonen gierden in mijn zwangerschap en na de bevalling, dus ik zou dat echt lullig en pijnlijk gevonden hebben als een naast familielid dat zou zeggen. Vooral omdat het familie is en je zo een jonge baby niet zomaar ergens onderbrengt en het bruidspaar dus prima vindt dat je er niet bij bent of van je verwacht je newborn maar ergens laat (vind ik echt bizar om te verwachten namelijk).
In onze familie is iedereen er eigenlijk standaard bij. Maar nu dus voor de tweede keer niet, dus daar is wel iets in aan het schuiven.
Denk dat moeder en baby uiteindelijk inderdaad allebei thuisblijven, maar dat vindt het bruidspaar weer heel heftig want moeder is een zus.
Ik vind het dus bizar dat ze het belangrijker vinden om geen baby erbij te hebben dan hun dag met hun naasten te vieren en dus de zus erbij kan zijn. Dit is zo een andere situatie dan wat oudere kinderen niet uitnodigen. Dat kan nog steeds. Lijkt me dat dit een prima uitzondering is.
Denk dat de meeste mensen juist liever een kind van laten we zeggen 5+ zou uitnodigen waarvan verwacht kan worden dat ze iig hun mond kunnen houden en op een stoel blijven zitten dan een baby die huilt om dorst, krampjes, moeheid, etc.
Denk dat onder de 5 juist de grootste negatieve impact heeft of kan hebben dan boven die leeftijd.
Tja dat is wel een beetje de consequentie die je moet accepteren als je een kindloze bruiloft wil, zeker als mensen echt nog newborns hebben. Maar is er geen tussenweg tussen niet bij zijn of meteen de hele dag? Zou zelf denk ik proberen de ceremonie en het begin van een receptie oid mee te pakken, kan je daarna weer naar je kind?
Aha dus het bruidspaar is hoe dan ook niet tevreden.
Ik geef binnenkort een feestje met mijn vriend omdat we x jaar samen zijn en niet gaan trouwen oid. En ik zou echt beledigd zijn als mijn neefjes niet mee zouden komen haha. En het is ook echt totaal ondenkbaar in mijn familie dat ze niet mee zouden mogen. Overigens totaal prima als iemand dat wel aangeeft, maar meer om aan te geven dat iedereen een totaal ander referentiekader heeft met betrekking tot dit soort dingen.
Ja het is dan ook wat het is. Zij moeten een keuze maken. Wel erbij met baby of geen baby geen zus.
Ehh ja dat is dan wel de consequentie? Je kan niet je eigen wensen/grenzen whatever aangeven en dan verwachten dat de ander over diens eigen grenzen heengaat. Prima als je geen baby’s wil maar als de moeder nog niet zonder baby wil komen dan heb je dat ook gewoon te accepteren. Ohja wat @moskou zegt
Tjah dat is dan toch de consequentie als je geen baby wil op je bruiloft. Moet je vervolgens niet verongelijkt zijn als moeder dan thuisblijft. Zeker bij zo’n jonge baby
Geen van beide
deze keer sta ik er gelukkig wat verder van af.
Vorige keer was ik de zus met baby. Dat was toen even slikken voor mij, maar uiteindelijk is het geen groot ding geworden. Wel interessant om hier te lezen dat mensen het alles bij elkaar toch eerder ongepast vinden om je baby überhaupt mee te willen. Ik ben dat niet gewend en was destijds echt wel even gekwetst. (Al snap ik het huilargument ook wel.)
Als je het mij voor corona had gevraagd dan had ik echt wel moeten slikken als ik mijn kind/baby niet had mogen meenemen. Na corona merk ik dat er echt wel bepaalde gewoontes veranderd zijn en ik dat ook wel kan waarderen.
Ik zag op Twitter lang geleden dat een baby begon te huilen tijdens de geloftes.
Ik vind het niet ongepast hoor, er is ook veel gezegd dat het echt aan je omgeving ligt wat normaal is toch? Ik zit nu in de fase dat vrienden allemaal baby’s krijgen en dat we onze gezamenlijke vakantie waarschijnlijk anders moeten gaan inrichten enzo en ik denk alleen maar: ja natuurlijk, jullie zijn mijn vrienden en jullie leven verandert dus onze vriendschap verandert mee. Ik zou dat denk ik ook hebben met een bruiloft of verjaardag. Maar ik kan mij wel inbeelden dat iemand een bruiloft op een bepaalde manier belangrijk vindt en een bepaald specifiek beeld daarvan heeft en dat een huilende baby daar niet inpast. En dat mag ook vind ik, alleen mag je dan niet verwachten dat een nieuwe moeder haar eigen gevoel daarover volledig opzij zet om er bij te zijn zonder kind terwijl dat niet goed voelt
Maar ff he. Zonder alle gevoelens en emoties. Een pasgeboren(!) baby meenemen naar een bruiloft/feest lijkt me voor alle partijen de hel ![]()
De mensen die trouwen, de gasten, ouders van de baby en de baby itself
Telt 6/7 weken als een pasgeboren baby? ![]()
100x liever een baby van 2-3 mnd dan een kind van 5 of 6 wat niet stil kan zitten en geen zin heeft in een ceremonie of lang diner en dan gaat zitten zeuren om een schermpje of je continue moet entertainen als ouders waardoor je er nog niet echt bij bent.
Ik miste daardoor de bruiloft van m’n schoonzus. Want na al een hele ochtendjes pootjes geven, netjes blijven waren die 5 psalmen echt de druppel voor m’n twee kleuters haha.
Die baby prop je in een draagdoek en je gaat aan een zijkant zitten en zodra ze onrustig worden ga je weg of - in overleg - achterin de zaal staan en wiebelen als dat bijv werkt.
Edit; oh en wellicht een oplossing, maar iemand die ik ken is met baby van 5wkn naar de bruiloft van haar zus geweest. In ieder geval de ceremonie. Samen met een vriendin naar de locatie gereden, daar even rustig gevoed. Toen is vriendin een lekker lange wandeling met de baby gaan maken, en na de ceremonie weer even gevoed en geknuffeld. Nog even bij de foto’s en taart en toen naar huis. Zo was ze er toch bij maar geen gedoe met kolven en niet al te lang van huis. Was namelijk ook nog 1.5u rijden enkele reis. Vond t wel een goede oplossing
Ik ben met m’n pasgeboren dochter naar 2 bruiloften gegaan toen ze 2 en 3 weken oud was
Ging goed hoor. Makkelijker dan als ze ouder zijn. Gewoon in een draagdoek en af en toe aan de borst. Niemand heeft er last van gehad en bruidsparen vonden het superleuk dat we er bij konden zijn!
Overweeg jij een Europese email-provider te nemen?
- Ja, heb ik al
- Ben ik over aan het denken/in proces
- Twijfel
- Nee, maar misschien wel handig/slim
- Gewoon nee
- Waarom zou ik
0 stemmers
Ik heb zelf net proton aangemaakt, maar zit nu tegen het overal aanpassen aan te hikken
Wat cool (serieus niet sarcastisch bedoelt!!) haha, ik heb echt een bepaald beeld ook een beetje door alle verhalen hier op t forum dat die eerste weken dramatisch zijn dus vandaar ![]()
![]()
Ik zou in zo’n geval echt de wensen van het bruidspaar op 1 zetten btw
Als die dat niet willen dan houdt het toch op helaas