Stel je persoonlijke vraag #58

Oh dat wist ik niet! Mijn ouders zijn 46 jaar getrouwd en dat heet ook een lavendel huwelijk, dat dacht ik haha

5 likes

Nou dat wist ik weer niet

2 likes

omdat heteromannen vrij kut zijn maar het leven met een partner in onze maatschappij wel een stuk gemakkelijker is denk ik. Dus dat je dan met je queer best friend een leven opbouwt en alle lusten deelt van het partnerschap.

Overigens heb ik nog nooit IRL van een lavender marriage gehoord. Wel waarbij één van de ouders later gay bleek te zijn, maar dan was de hetero partner dus niet van op de hoogte, dus dat telt niet

6 likes

Zou dit veel voorkomen? Zie de andere combi’s veel meer voor me, denk hierbij wat krijgt de heteroman ervoor terug dat hij niet al zelf heeft qua veiligheid en privileges.

2 likes

Gebeurt denk ik het minste. Het meest vermoed ik een homoseksuele man en een hetero vrouw die van niets weet. Zie acteur Rock Hudson en Phyllis Gates

1 like

Zijn dit dan bewuste relaties dat beide partijen het weten?

3 likes

Soms wel, soms niet

Nu we toch hebben over oudere lgbtq+ termen hebben. Ik vond the sewing circle altijd wel een grappige term

3 likes

6 jaar later, bedoelde je deze chips?

Ik was vandaag eindelijk in de toko!

5 likes

Maak jij mieren dood? Even los of je je best doet dat ze niet in huis komen, wat doe je als ze er wel zijn

• Nee, ik verplaats ze
  • Nee ik laat ze lopen in huis
  • Ja met een lokdoosje
  • Ja met kokend water
  • Ja ik druk ze dood
  • Ja ik maak ze op een andere manier dood

0 stemmers

1 like

Ze lopen hier elk jaar ineens op een dag binnen en dan dweil ik extra goed op het punt waar ze binnenkomen en komen ze niet meer.

2 likes

ja! lekker?

1 like

Wel lekker maar niet heel bijzonder :grimacing:. Te zout en ik vind ze ongeveer smaken als lays naturel chips. (voel me echt een cultuurbarbaar dat ik dit typ)

welke wk wedstrijden geef je prio om te kijken? iig nu in de eerste fase/poule hoe je t noemt

• nederland
  • curacao

0 stemmers

ik vind het ‘echt’ leuk om nederland te kijken als ze een beetje verder komen maar ben gewoon zooo blij en vind het zo bijzonder voor curacao dat ze geplaatst zijn dat ik die wedstrijden wel echt prio ga geven met kijken voor nu.

echt blij ook dat kobalt/electric blauw een staple is in mijn kast :sunglasses:

3 likes

wow crazy

ja ik vind vooral de structuur/textuur lekker en die is (vind ik) heel anders dan van lays en uberhaupt aardappelchips maar snap wel dat je er niet zoveel aan vind

3 likes

Maar wel heel blij dat de eerste wedstrijd van Curacao ‘gewoon’ om 19:00 is

1 like

Ja, omdat dit me echt ideaal lijkt :joy:
Samen een huissie, lekker je eigen ding doen en toch een maatje hebben

Heeft jouw huisdier een zesde zintuig? Zou hij bijvoorbeeld het WK kunnen voorspellen?

• Ja
  • Nee joh
  • Nvt

0 stemmers

Een zesde zintuig als ik iets uit de kast pak wat hij ook lust heeft hij zeker wel :rofl: de rest absoluut niet.

6 likes

Ja Nederland ligt er de eerste ronde uit krijg ik net door

3 likes

Je hebt gelijk hoor in de zin dat we oorzaak-gevolg gewoon helemaal niet weten. En er is ook een gigantisch verschil tussen mensen met ADHD/autisme, voor sommige mensen zal het zo zijn dat zij aangeboren/genetisch/qua karakter bijvoorbeeld minder georganiseerd/meer impulsief whatever zijn en voor sommige is het een soort niet goed hebben geleerd/traumarespons/whatever. Wat we ADHD/autisme/whatever noemen is gewoon mega divers dus iedereen die zegt dat het x (verstoord dopaminesysteem) of y (trauma!) is vertelt een te simplistisch verhaal. Oorzaak gevolg zijn helemaal niet duidelijk te onderscheiden. Dat mensen onderling verschrikkelijk verschillen is super normaal en er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat echt wat zinnigs zegt op individueel niveau over zogenaamd verschillen in de hersenen (maar dat neemt niet weg dat je leven(sloop) natuurlijk wel invloed heeft op de ontwikkeling van je hersenen).

persoonlijk

Ik heb zelf twee jaar geleden de classificatie adhd gekregen aan de hand van gedegen diagnostisch onderzoek en ja ik was een dromerig hoogbegaafd kind en ik had vaak buikpijn en deed het niet zo goed op school maar m’n ouders haatte elkaar ook en deden alsof dat niet zo was! maar toentertijd was hoogbegaafd de uitleg voor m’n slechte prestaties en buikpijn en na twee burnouts/depressies heb ik nu medicatie voor adhd maar ik zie dat echt vooral als een middel om te kijken of dat mij wat helpt, en dat doet het echt maar de echte winst zit in schematherapie :stuck_out_tongue: (en dat geldt voor mij, en is voor een ander waarschijnlijk anders!)

1 like