Elke thuiswerkdag kan ik lachen om mijn oma’s gigantische schilderij met driepotige olifanten😂
Mijn partner en ik hebben vaak discussies over dit soort situaties, zijn standpunt is dat het schijnheilig is om niet eerlijk te zijn en naar mijn mening is het meer algemeen fatsoen om het in dit geval wel aan te nemen tenzij het een doek van 3 bij 3 is (en dan zou ik nog zeggen dat ik er helaas geen plek voor heb in mijn huis🤪). Benieuwd dus naar de meningen hier haha
Een zelfgemaakt schilderij is altijd mooi als het speciaal voor jou is.
Dit is ook een vrij groot schilderij en het past totaal niet in de stijl van ons huis/wat we mooi vinden. Nu wordt er steeds gevraagd door de gever waarom het nog niet hangt en zegt m’n partner steeds dat we nog wel gaan doen
(niet dus)
@geitenbreier daar verschillen we dan in van mening haha
Bij m’n vorige werk ging eens een collega weg, en toen had haar manager een gigantisch schilderij gemaakt met een portret van haar (de collega die wegging dus), met daaromheen allemaal beleidsstukken en dingen geprint als soort collage-stijl eromheen geplakt. Het was echt serieus 2 bij 1,5m ofzo. vond dat zooo grappig, wat doe je ook met zo’n schilderij van jezelf ![]()
HAHAH idd
wij hebben dus ook ooit een lelijkkk schilderij van onszelf gekregen, echt verschrikkelijk. Die staat ook op zolder en degene die em heeft gegeven mistte dat ding ook al in de woonkamer toen hij langskwam ![]()
Weet jij wat een lavender marriage is?
- Geen idee
- Ja weet ik
0 stemmers
Zie het net in influencer topic maar ik ken dat niet
Het tegenovergestelde van een Boston marriage
Die ken ik dan weer niet
Zegt dit je iets?
- Ja
- Nee deze niet
- Beiden begrippen ken ik niet
0 stemmers
Met dat hele influencertopic heb ik de laatste tijd geen idee meer over wie het gaat of waar het over gaat, snap er allemaal niks meer van
Vroeger kende ik echt iedereen die besproken werd
Ken je de meme And they were roommates? Dit dus maar dan voor ‘vrijgezelle’ en financieel onafhankelijke vrouwen.
Een lavender marriage is een huwelijk tussen een man en vrouw waarvan tenminste een homoseksuele is. Dus lesbisch vrouw en hetero man. Homoseksuele man en hetero vrouw. Homoseksuele man en lesbische vrouw.
Dit huwelijk ontstaat meestal om de schijn op te houden en in de tijd dat het levensgevaarlijk was (vooral voor mannen) om homoseksueel te zijn.
Tegenwoordig wordt lavender marriage geromantiseerd op TikTok. Waarom weet ik ook niet.
Nee geen idee, dacht heel naïef: oh wat leuk was lavendel (de bloem of de kleur) het thema op hun bruiloft?
Maargoed wel naar zeg als mensen dit over je opzoeken op TikTok.
Oh dat wist ik niet! Mijn ouders zijn 46 jaar getrouwd en dat heet ook een lavendel huwelijk, dat dacht ik haha
Nou dat wist ik weer niet
omdat heteromannen vrij kut zijn maar het leven met een partner in onze maatschappij wel een stuk gemakkelijker is denk ik. Dus dat je dan met je queer best friend een leven opbouwt en alle lusten deelt van het partnerschap.
Overigens heb ik nog nooit IRL van een lavender marriage gehoord. Wel waarbij één van de ouders later gay bleek te zijn, maar dan was de hetero partner dus niet van op de hoogte, dus dat telt niet
Zou dit veel voorkomen? Zie de andere combi’s veel meer voor me, denk hierbij wat krijgt de heteroman ervoor terug dat hij niet al zelf heeft qua veiligheid en privileges.
Gebeurt denk ik het minste. Het meest vermoed ik een homoseksuele man en een hetero vrouw die van niets weet. Zie acteur Rock Hudson en Phyllis Gates
Zijn dit dan bewuste relaties dat beide partijen het weten?
Soms wel, soms niet
Nu we toch hebben over oudere lgbtq+ termen hebben. Ik vond the sewing circle altijd wel een grappige term