Stel je persoonlijke vraag #58

Ik was gister heel lang met vrienden aan het praten over Nederland en de politiek enzo met iets te veel wijn en hoe meer we dronken hoe meer we als Karl Marx begonnen te klinken.

Ben echt blij dat m’n vrienden ook een hekel hebben aan iedereen die rijk wil worden, aan crypto en gewoon dat ooooooooveral een verdienmodel van gemaakt wordt. Ik haat mensen echt die overal tussen gaan zitten om winst te maken. Echt een grafhekel aan dat soort types.

42 likes

Het is niet dat over geld praten niet mag, maar als dat onderwerp in alles terugkomt wat je met haar bespreekt is het op een geven moment gewoon saai en haak ik af

Als het normaal praten is, helemaal prima. Maar je hebt ook mensen die er zo op gefocust zijn dat ze het er constant over hebben. Ik ken iemand die elke keer als je diegene ziet het over geld wil hebben. Boeit mij echt 0 als je het voor de zoveelste keer over je aandelen hebt. Dan vermijd ik het onderwerp wel liever.

1 like

Zijn de mensen die je kent die veel over geld en rijk willen worden opgegroeid met veel geld of juist niet ?

• Vrij modaal
  • Vrij arm
  • Vrij rijk

0 stemmers

Vraag me af of dat uitmaakt

3 likes

O en mn ex die van het geld van zijn rijke ouders leeft en ondertussen elke maand iets nieuws bedacht waarmee hij groot geld ging maken. Alleen miste hij helaas het doorzettingsvermogen om er echt wat mee te doen waardoor hij zijn handje op moest houden bij pappie.

6 likes

Kom jij uit een sterk linkse danwel rechtse omgeving?

• Ja sterk rechts
  • Ja beetje rechts
  • Nee van alles gemixt
  • Ja beetje links
  • Ja sterk links

0 stemmers

2 likes

Als ik mijn schoonfamilie niet mee reken.

4 likes

Hoe noem je opgroeien met typisch linkse pvda stem ouders waarbij de ene hoogopgeleid is en al 50 jaar stemde op deze partij en de ander alternatief is die alles goed vond zoals spijbelen maaaaar die 190 graden gedraaid zijn in corona tijd en nu ineens rechtse wappies zijn??

2 likes

Hartbrekend lijkt me, heel erg naar!

Heb jij ouders of close familie die 180 graden zijn gegaan qua politiek etc?

• Ja helaas
  • Ja gelukkig
  • Nee altijd hetzelfde

0 stemmers

1 like

Qua opvoeding: omgeving vol rechtse stemmers met drie euro op de bank en meerdere zwarte familieleden die pvv stemmen😬 Het is zwaar.

2 likes

Bewogen ze maar eens een beetje . Het zijn verstokte VVD stemmers. Maakt ook geen zak uit wat de VVD doet, het is de schuld van links

4 likes

Ben jij voorzichtig met je spullen? over het algemeen

• Nee, te slordig, dingen gaan snel kapot of raken snel beschadigd of kwijt
  • Ja heel erg voorzichtig
  • Gewoon normaal

0 stemmers

3 likes

Ik heb mijn moeder links kunnen krijgen :pray:

Mijn aangetrouwde tante is ondertussen wel provinciaal hoog in de rangen van Vlaams Belang :clown_face:

3 likes

Heb jij spijt van je stem op D66?

• Ja
  • Nee
  • Niet op gestemd 🫡

0 stemmers

3 likes

Bij mij is het meer conservatief dan progressief, dus dat is in de regel wel meer rechts dan links, maar net een ander spectrum, denk ik.

1 like

Extra voorzichtig, maar vooral omdat ik vrij makkelijk dingen kwijtraak, laat vallen of iets anders lomps, haha. Dus lijkt niet alsof ik er voorzichtig mee ben, maar zou anders dus nog erger zijn, haha.

3 likes

Heb jij ooit iets illegaals vervoerd vanuit/naar het buitenland?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ken jij iemand die dat heeft gedaan?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

2 likes

per ongeluk!!

4 likes

Schoonmoeder had 4 sloffen sigaretten mee vanuit Gran Canaria. Ze dacht omdat het bij Spanje hoort (waar je dus 4 mag meenemen) dat het hier ook het geval was maar je mag dus maar 1 hahhaa

Toen moest ze op gesprek bij de douane en echt een flinke boete gekregen

3 likes

Ik kom uit een familie van varkenshouders. Mijn ouders zelf niet, maar andere familieleden wel. Zijn er ook altijd van overtuigd dat ze het heel slecht hebben en dat Frans Timmermans de vijand is. Zo vermoeiend.

1 like