Stel je persoonlijke vraag #58

Sorry maar om een niet zo flitsende naamswijziging ergens niet op te stemmen lijkt me vrij triest, laat het op zijn minst even over de inhoud gaan.

27 likes

Ja fair, maar voor mijn gevoel zegt deze naam wel iets over de richting waar ze op willen. Dus ik ben op zijn minst huiverig.

1 like

Nou in hetzelfde kader lijkt het me fantastisch om alle leuke lieve en mooie dingen over mijn vrienden en vriendinnen op te noemen tegenover henzelf en andere mensen. Moet er zelf niet aan denken dat mensen iets van me willen momenteel dus andersom hoeft zeker niet.

4 likes

Hahaha dit is net wat die ouders in China in het park doen :joy:

Misschien ligt het aan mij, maar ik zou echt sterven van gĂȘne/ ongemakkelijkheid als iemand een presentatie zou houden waarin diegene al mijn ‘kwaliteiten’ zou opnoemen.

Houd echt van lieve oprechte complimenten van vriendinnen tussendoor, maar liefst hoor ik gelijk ook even een liefkozende irritatie erachteraan om het te balanceren haha.

8 likes

Nou, ik ben sowieso een beetje klaar met al het gezeik op de partij aan alle kanten. Nee, het is niet perfect, maar laten we er ajb zelf nog een beetje in geloven en het iig als beste alternatief zien voor al die vreselijke partijen die we verder hebben hier. Al die ontevredenheid draagt alleen maar weer bij aan nog meer negativiteit rondom links en het is al zo moeilijk om daar los van te komen door de framing van andere partijen

Ook raar is dat hierboven veel mensen zeggen dat het de ondergang wordt van de partij, maar bijna iedereen blijft zelf toch wel op ze stemmen? Waar haal je dan die gedachte vandaan? Echt, beetje minder pessimisme zou best fijn zijn

16 likes

Van 20 zetels. In 2017 had gl er 14. In haar eentje. Ik word weer optimistisch wanneer ze me reden geven dat te zijn.

2 likes

Ja, de teneur in de samenleving is wat dat betreft niet hoopgevend. Alle linkse partijen gaan er steeds meer op achteruit, het zou mooi zijn als dat tij valt te keren, maar het lijkt erop dat veel mensen steeds minder gericht zijn op de ander en vooral meer op zichzelf, iig qua politiek

1 like

Ik kan me wel voorstellen dat je een beter beeld krijgt van de persoon als je ook een idee hebt van hoe zn vrienden zijn en wat ze over elkaar te zeggen hebben

1 like

Ja en PVDA 9, dus we hebben het over drie zetels minder terwijl de stemmers nog verder naar rechts zijn opgeschoven post covid. Dan vind ik drie zetels verschil niet zo gek veel.

5 likes

Je ligt net helemaal geĂŻnstalleerd in bed en bent bijna in slaap en dan komt er een mug voorbij zoemen

Wat doe je?

• Mooi zo laten
  • Ik wapper met de deken als ie in mijn buurt komt
  • Ik klap alle lichten aan en ik rust niet eerder of ik heb het kreng te pakken

0 stemmers

3 likes

Eerst een tijdje wapperen en dan kom ik tot de conclusie dat ik zo toch niet kan slapen en dan ga ik op jacht

7 likes

Me insmeren met muggenspul en daarna in slaap vallen.

1 like

DĂ© tip bij de muggenjacht: zet de zaklamp van je telefoon aan en schijn deze richting het plafond. De telefoon laag vasthouden en dan een rondje door je kamer lopen. De mug krijgt dan een schaduw alsof het een olifant is en dan vind je hem heel snel!

36 likes

Jij maakt letterlijk van een mug een olifant

34 likes

Dat was voor de pvda al een historisch dieptepunt. Het is een mentaliteitskwestie, maar als je al op je all time low zit vind ik drie zetels verliezen niet maar drie zetels. Tegelijkertijd: goed dat er nog mensen zijn die er vertrouwen in hebben, hoop dat jullie gelijk krijgen.

4 likes

Ben je een pessimist of optimist? Even zonder nuances.

• Optimist
  • Pessimist

0 stemmers

Geloof je dat het leven maakbaar is?

• Ja, met name wel
  • Nee, met name niet

0 stemmers

Komen deze twee met elkaar overeen?

• Ja ik ben pessimist en geloof niet in maakbaarheid of ik ben optimist en geloof wel in maakbaarheid
  • Nee ik ben pessimist en geloof wel in maakbaarheid of ik ben optimist en geloof niet in maakbaarheid

0 stemmers

5 likes

Hoezo zouden optimist zijn en niet geloven in de maakbaarheid van het leven niet overeen komen? Ik ben zo iemand en ik heb gewoon best een groot basisvertrouwen dat de dingen uiteindelijk op de een of andere manier altijd wel weer goedkomen, wat er ook gebeurt. Dat is toch geen gekke combi?

Optimist ben ik voor mijn gevoel vanzelf, daar kan ik niet zoveel aan doen en is ook altijd wel zo gebleven, ongeacht wat ik meemaak etc. En niet in de maakbaarheid van het leven geloven is juist wel iets wat zich ontwikkeld heeft, dat is meer een kijk op het leven dan een stugge karaktertrek.

6 likes

Nee hoor geen gekke combi denk ik, ik wist even niet hoe ik het anders moest verwoorden en wilde het even zwart-wit stellen. Maar de meeste mensen zullen genuanceerd zijn inderdaad. Ik denk wel dat als je gelooft dat het wel goedkomt, dat je dan niet alleen optimistisch bent maar ook vertrouwt op je eigen veerkracht in de zin van dat het leven dan ook wel weer goedkomt juist omdat je zelf controle hebt over je keuzes en gedrag. Dus juist ook wel weer de maakbaarheid van de situatie!

3 likes

Geloof je dat het leven zin heeft?

• Ja
  • Nee :cry:
  • Nee :cowboy_hat_face:

0 stemmers

3 likes