Stel je persoonlijke vraag #58

Sommige van deze dingen zou ik als student/beginnend werknemer wel gedaan hebben en nu niet meer trouwens. Mensen laten betalen voor (een deel van de) drankjes ter ere van mijn eigen verjaardag bijvoorbeeld.

4 likes

Haha same. Toen nog geprobeerd het geld te delen met m’n baas en twee collega’s (ik had alle tickets geboekt). Baas vulde steeds de wiebetaaltwat maar niet in, nog een aantal keer herinnerd, half jaar later uit eten gegaan met de twee collega’s van het geld hahah

1 like

Ik denk inderdaad dat hoe minder geld je hebt, hoe minder van deze dingen je zelf gierig vindt.

Ik had 3 jaar geleden veel meer geld dan nu, en dan gaat de lat toch lager liggen. Vind het soms zelf ook echt stom om er de hele tijd op te letten dat rekeningen wel kloppen/ik geld weer terug krijg en of ik ergens wel heen ga omdat het geld kost.

4 likes

Plus er zijn zat dingen die ik niet doe, omdat ik er geen zin in heb maar die ik niet gierig vind als een ander het wel doet.

18 likes

Ik vind mensen met meer dan voldoende geld soms juist de grootste gieren.

9 likes

“Daarom hebben ze ook zoveel geld.” Aldus mijn oma.

9 likes

Hier is het echt heel normaal om bij een etentje alleen een eerste rondje drankjes te betalen. Maar als je bij de uitnodiging zegt “effe geen budget om uit eten te gaan, ik feliciteer je later wel” zijn we even goeie vrienden.

10 likes

Communicatieeee

Dat is het belangrijkste onderdeel

1 like

€15 is toch gewoon best veel geld, of ben ik nou zo arm/gierig đŸ« 

Tenzij het een vriendschap is waarbij je elkaar altijd trakteert en het soort van evenredig is zou ik dat altijd terugvragen.

14 likes

Ja ik snap niet waarom een reminder voor een tikkie gierig zou zijn? Je spreekt toch gewoon af dat iemand iets voorschiet. Als er dan niet wordt betaald, het die persoon even ontschoten is, lijkt het me handig om een reminder te sturen.
(Ja altijd uitzonderingen als het om hele kleine bedragen zou gaan maar dan zou ik sowieso geen tikkie sturen).

7 likes

Heb jij je weleens ziek moeten melden op je werk vanwege menstruatieklachten?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

niet formeel ziek gemeld omdat ik m’n werktijden vrij flexibel in kan richten, wel eens naar huis gegaan omdat werken ook geen optie meer was

4 likes

Nouja weet niet of dit per se direct als menstruatieklachten telt. Ik kreeg had vroeger, zo rond mn 15e/16e regelmatig last van migraineaanvallen als ik ongesteld was. Maar dus niet direct van de menstruatiepijn zelf.

2 likes

Niet ziekgemeld, wel agenda aangepast en kwalitatief minder goed werk geleverd.

4 likes

Ik ben wel eens bewust thuis blijven werken vanwege menstruatie omdat mijn werk de hygiene bakken niet geleegd had.

4 likes

Heb jij wel eens migraine aanvallen gehad?

• Nooit
  • Ja vaak
  • Regelmatig
  • Zelden

0 stemmers

Ik begrijp dat het verschilt per persoon maar ik val eerst uit aan 1 kant van mn lichaam, zie flitsen, vaag, kan amper praten. Ik heb weer speciale medicatie ervoor gekregen. En het is zo kut pff. Maar gelukkig niet zo vaak last van als dat mn neuroloog voorspelde.

4 likes

Als ik die gekke dingetjes in mijn gezichtsveld ga zien dan weet ik al hoe laat het is. Alsof er dan een tikkende tijdbom is in hoe snel ik pijnstilling kan nemen en in een donkere kamer kan liggen, want anders wordt het sowieso overgeven en urenlange heftige hoofdpijn. De ene keer duurt het een paar uur en de andere keer heb ik 3 dagen lang nonstop knallende hoofdpijn. Echt vreselijk. Na mijn zwangerschappen wel een stuk minder geworden, zodra ik de pil bijv. slik dan is het weer meteen wekelijks raak.

Ik heb er vroeger op school ook veel last van gehad en helaas weinig begrip, het kan je leven echt heel erg beheersen😔

6 likes

Oogmigraine en dat voel ik altijd aankomen. Eerst krijg ik een zwarte stip in het midden van mijn gezichtsveld die steeds groter wordt, zodat ik steeds minder kan zien. Dat wordt vervolgens ongeveer dit:

Migraineoog

En daarna keert mijn zicht langzaam terug. Het duurt in totaal max 30 minuten en doet niet heel veel pijn, het is meer oncomfortabel en onpraktisch.
De eerste keer dat ik het had dacht ik dat ik iets heel ernstigs had en heb ik meteen mijn moeder gebeld, maar zij wist meteen wat het was omdat ze het zelf ook al jaren heeft.
Ik heb het eens in de zoveel weken, als ik het op voel komen ga ik rustig zitten of liggen en zit ik het uit.

14 likes

Ik heb dit ook, maar nadat ik dit heb gehad start bij mij de heftige hoofdpijn. Dus zodra ik vlekken zie neem ik pijnstillers in en lig ik het liefst in een donker hol.

7 likes

Begrijpelijk! Die hele heftige pijnaanvallen hebben sommigen van mijn familieleden wel, maar ken ik gelukkig niet. Na zo’n aanval ben ik vooral moe en beurs.
Lijkt me rot om zoveel pijn te hebben, zeker zo lang.

2 likes