Stel je persoonlijke vraag #58

Vandaag nog.

In mijn 20e kreeg ik zo af en toe oog migraine en sinds vorig jaar opeens maandelijks en dan ook dagen op rij. Ik vermoed perimenopauze en ben als de dood dat het met menopauze erger wordt.

3 likes

Ik kan mij niet voorstellen dat ik ooit uitgenodigd wordt op een bruiloft waar dit acceptabel is en anders zou ik zelf niet willen dragen. Een bruiloft is toch vooral minimaal net dat beetje extra. Als ik het in mijn dagelijks leven zou dragen dan is het niet bruiloft geschikt.

5 likes

Hangt er ook beetje vanaf wat je in het dagelijks leven draagt toch? Een vriendin van me zag er echt superchic uit op een bruiloft paar jaar terug in linnen jurk met hakken, zij draagt in het dagelijks leven altijd een spijkerbroek en sneakers. En zie haar in het dagelijks leven ook echt niet voor me in die jurk haha

6 likes

Ik draag zelf liever kleding waarvan ik weet dat het aan het einde van de bruiloft eruit ziet zoals aan het begin van de bruiloft. Tenzij je de hele dag staat gaat de stof toch wel kreuken. Ik zeg niet dat er 0 geschikte bruiloftsjurken zijn in linnen maar ik zie weinig mensen voor mij die zouden gaan strijken halverwege de dag of een linnen jurk kopen die chique genoeg is want beperkt aanbod en vaak vrij duur.

Edit: ik moet ook wel zeggen dat 90% van wat wordt aangeraden voor een bruiloft op het forum ik zelf nooit zou dragen op een bruiloft want te casual. Dus dat draagt zeker ook bij aan mijn mening.

4 likes

Wat zou jij dragen naar een bruiloft?

2 likes

Ik vind vooral dat de ene linnen jurk de andere niet is. Ik vind het nogal een verschil of je zoiets draagt:

(Al moet ik bekennen dat ik die laatste dus wel een beetje kreukelig vind al op de foto)

Of dat je zoiets draagt:

Dus ik vind het eigenlijk zoals bij alle jurken meer aan de jurk dan aan de stof liggen.

10 likes

Ik denk wel dat mensen hier echt praten over verschillende bruiloften. Ik ga me bijvoorbeeld echt niet uitsloven voor de doorsnee hollandse bruiloft, waar de mega boter, kaas en eieren klaarstaat voor na de ceremonie. Ben je al snel zwaar overdressed. Ik heb relatief weinig echt chique bruiloften meegemaakt.

20 likes

Zit je in white tie in de plaatselijke snackbar omdat je niet uitgenodigd bent voor het diner

32 likes

En zou je een jumpsuit dragen op een bruiloft?

• Ja
  • Nee vind ik niet geschikt
  • Ik weet het niet

0 stemmers

Een vriendin van mn nicht droeg zo’n mooie jumpsuit op de bruiloft. Maargoed zij heeft een catwalk figuur dan staat heel veel al gelijk mooi.

3 likes

Of in de rij voor het lunchbuffet met te weinig kroketten

1 like

I feel sorry for you guys haha

9 likes

Ja ach, het is vaak wel heel gezellig. Maar inderdaad geen verwachtingen dat tante Francine in een tijdloos designerstuk aankomt. En terecht ook, het goede mens heeft in haar hele leven nog nooit zoveel geld aan zichzelf uitgegeven en ik hoop dat als ze dat wel gaat doen, ze iets koopt waar ze zelf elke dag plezier van heeft.

24 likes

nee, ik vind het niet ongeschikt maar ik hou zelf gewoon niet van jumpsuits (sorry niks tegen jou persoonlijk xx)

7 likes

Haha youre forgiven xx

2 likes

Soms zou ik juist zo’n achtertuin bruiloft willen ervaren ipv de mega overthetop failed Met Ball-esque festijn wat in de cultuur van mijn ancestors plaatsvindt.

3 likes

DIT!!!

3 likes

Ik heb er 9 van de 10x ook een te lang bovenlijf voor dus tenzij ik mijn camel toe als plus 1 mag meenemen sla ik over.

10 likes

Oké, ja maar dit is echt een fenomeen van Nederlandse bruiloften wat ik dus NOOIT zou begrijpen. Bij ons ga je niet weg zonder iets te eten (lees: volgepropt zit van de 81728 gangen menu) en dat vind ik wel cool.

3 likes

Dit snap ik. De enige familie die wij kennen met een echt goede achtertuin zijn net iets te ver, maar ik denk op dit punt: goed tuinfeest > 20k naar een plaatselijk kasteel waarvan ik precies kan vertellen hoe de bruiloft eruit ziet en je per se met hun leveranciers moet werken. Ik elke bruiloft om 23:30: “nu komt het frietje” (vaak ook het enige dat je als avondgast te eten hebt gekregen).

Ben je gewoon 20k verder voor het standaard draaiboek👹

9 likes

ja ik vind het ook echt walgelijk eerlijk gezegd. echt koud en ongastvrij. ik zou het nog acceptabel vinden om mensen alleen uit te nodigen voor het feest bijvoorbeeld, dat ze iets later komen. maar tussendoor weg en dan zelf maar kijken wat je doet met eten? hoe durf je dat überhaupt te vragen zonder schaamte haha

edit kut per ongeluk vorige bericht verwijderd maar ik zat dus te zeiken over mensen wegsturen bij het diner

18 likes