Stel je persoonlijke vraag #58

Ja ik snap niet waarom een reminder voor een tikkie gierig zou zijn? Je spreekt toch gewoon af dat iemand iets voorschiet. Als er dan niet wordt betaald, het die persoon even ontschoten is, lijkt het me handig om een reminder te sturen.
(Ja altijd uitzonderingen als het om hele kleine bedragen zou gaan maar dan zou ik sowieso geen tikkie sturen).

7 likes

Heb jij je weleens ziek moeten melden op je werk vanwege menstruatieklachten?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

niet formeel ziek gemeld omdat ik m’n werktijden vrij flexibel in kan richten, wel eens naar huis gegaan omdat werken ook geen optie meer was

4 likes

Nouja weet niet of dit per se direct als menstruatieklachten telt. Ik kreeg had vroeger, zo rond mn 15e/16e regelmatig last van migraineaanvallen als ik ongesteld was. Maar dus niet direct van de menstruatiepijn zelf.

2 likes

Niet ziekgemeld, wel agenda aangepast en kwalitatief minder goed werk geleverd.

4 likes

Ik ben wel eens bewust thuis blijven werken vanwege menstruatie omdat mijn werk de hygiene bakken niet geleegd had.

4 likes

Heb jij wel eens migraine aanvallen gehad?

• Nooit
  • Ja vaak
  • Regelmatig
  • Zelden

0 stemmers

Ik begrijp dat het verschilt per persoon maar ik val eerst uit aan 1 kant van mn lichaam, zie flitsen, vaag, kan amper praten. Ik heb weer speciale medicatie ervoor gekregen. En het is zo kut pff. Maar gelukkig niet zo vaak last van als dat mn neuroloog voorspelde.

4 likes

Als ik die gekke dingetjes in mijn gezichtsveld ga zien dan weet ik al hoe laat het is. Alsof er dan een tikkende tijdbom is in hoe snel ik pijnstilling kan nemen en in een donkere kamer kan liggen, want anders wordt het sowieso overgeven en urenlange heftige hoofdpijn. De ene keer duurt het een paar uur en de andere keer heb ik 3 dagen lang nonstop knallende hoofdpijn. Echt vreselijk. Na mijn zwangerschappen wel een stuk minder geworden, zodra ik de pil bijv. slik dan is het weer meteen wekelijks raak.

Ik heb er vroeger op school ook veel last van gehad en helaas weinig begrip, het kan je leven echt heel erg beheersenšŸ˜”

6 likes

Oogmigraine en dat voel ik altijd aankomen. Eerst krijg ik een zwarte stip in het midden van mijn gezichtsveld die steeds groter wordt, zodat ik steeds minder kan zien. Dat wordt vervolgens ongeveer dit:

Migraineoog

En daarna keert mijn zicht langzaam terug. Het duurt in totaal max 30 minuten en doet niet heel veel pijn, het is meer oncomfortabel en onpraktisch.
De eerste keer dat ik het had dacht ik dat ik iets heel ernstigs had en heb ik meteen mijn moeder gebeld, maar zij wist meteen wat het was omdat ze het zelf ook al jaren heeft.
Ik heb het eens in de zoveel weken, als ik het op voel komen ga ik rustig zitten of liggen en zit ik het uit.

14 likes

Ik heb dit ook, maar nadat ik dit heb gehad start bij mij de heftige hoofdpijn. Dus zodra ik vlekken zie neem ik pijnstillers in en lig ik het liefst in een donker hol.

7 likes

Begrijpelijk! Die hele heftige pijnaanvallen hebben sommigen van mijn familieleden wel, maar ken ik gelukkig niet. Na zo’n aanval ben ik vooral moe en beurs.
Lijkt me rot om zoveel pijn te hebben, zeker zo lang.

2 likes

Hey is bij mij hormonaal. Tijdens menstruatie had ik echt hele erge hoofdpijn met overgeven. Tijdens mijn zwangerschap niet maar kreeg ik oog migraine zonder hoofdpijn, net als @FrauHelga dacht ik dat ik een beroerte had of iets dergelijks.

4 likes

sorry dit klinkt echt heel kut maar ik ga stuk om die droge foto met dat torentje en alles erop

6 likes

Omg mijn ergste jaar was 80 migraineaanvallen in een jaar. Verschrikkelijk. Het is echt een nagel aan mijn doodskist haha. Nu ben ik zwanger en heb ik minder aanvallen en minder pijn als er wel een aanval is, maar wat een kloteziekte.

1 like

Ik dacht de eerste keer ook dat m’n laatste uur geslagen had en ik een herseninfarct oid kreeg. Inmiddels weet ik wat het is en is het vooral heel irritant. Ik krijg het echt vanuit het niets en het is best wel ingrijpend in die zin dat ik eigenlijk wel echt meteen in het donker moet gaan liggen en da kan nou eenmaal niet altijd. Ik ben dan ook tijdens sommige dingen een beetje bang dat ik het krijg, zoals tijdens een lastige hike door de bergen ofzo. Of iets leuks zoals een bruiloft waar je niet echt weg kan of wil.

1 like

De eerste keer dat ik zit had zat ik in een overleg met allemaal mensen die ik niet kende, en ik dacht oh god ik moet nu alles onderbreken om te vertellen dat ik een beroerte heb en ze een ambulance moeten bellen

Ipv daarvan naar de wc gegaan en na 3 seconden googelen gevonden wat het was. Maar ik weet eigenlijk niet waarom dit onder migraines valt, want ik associeer daar echt pijn en in een donkere kamer liggen mee! (Een van de enige hormonale dingen die me tot nu toe bespaard blijft :pray:)

4 likes

Ik lag in slechte periodes zo drie dagen achtereen op bed, niet praten, geen licht, emmertje naast het bed… Wel erg gerelateerd aan hormonen

Oogmigraine heb ik ook, wist niet eens dat het bestond. Zat op mijn werk naar de monitor te kijken en ik zag ineens niks? Heel gekke gewaarwording. Ben toen op een rustig plekje gaan zitten en toen trok het opzij mijn gezichtsveld uit zeg maar. Gelukkig krijg ik daar verder geen hoofdpijn van, als het nu gebeurt gooi ik alle schermen opzij en druk ik op mijn geduld-knop

3 likes

Ik ben zo dankbaar dat ik nu preventieve medicatie heb die echt helpt, van 15 aanvallen per maand naar 1 per kwartaal die ook niet zo heftig is

4 likes

Oh ik moet helaas wel echt liggen in een donkere kamer hoor, de aura (dus die aanval) gaat bij mij gepaard met een gigantisch misselijk makende hoofdpijn. Idd ook met overgeven. Vaak duurt die pijn ongeveer een dag bij mij. @Drawster idd zo rot en ik heb die medicatie dus ook niet altijd bij me dus tijdens die aura raak je idd al in paniek omdat je die pijn voor wilt zijn. @tskkie welke medicatie heb je? Mag ook via pb natuurlijk.

Oogmigraine lijkt me ook heel naar zeg. Gelukkig daar nooit last van gehad. Of misschien wel? Want ij zie wel flitsen en sterrertjes en wazig en dat geode. De pijn zit alleen totaal niet daar. Vaak zelfs aan 1 kant van mn hoofd.

2 likes

Alleen als kind! Laatste keer was op de middelbare school, daarna nooit meer gehad gelukkig! Ik heb familieleden die er medicatie voor moeten nemen.

1 like