Stel je persoonlijke vraag #58

Ik heb nu ajovy, hiervoor aimovig geprobeerd hielp niet en Botox bij de neuroloog hielp ook niet, maar ajovy dus wel gelukkig (cgrp remmers)

1 like

Ga jij pasen vieren?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

Wij vieren het eigenlijk al jaren niet meer.

1 like

Ik zag een citroen-plukbrood bij Albert Heijn, die zal ik komend weekend wel opeten. Meer paasfestiviteiten heb ik niet.

4 likes

Ik dacht iets meer dan een jaar geleden dat ik dit had, binnen ca. 3 weken kreeg ik een keer of 5 zo’n aanval, daarvoor nooit gehad. Bleek bij mij samen te hangen met verkeerd ademhaling, ging toen ademhalingsoefeningen doen en vanaf de eerste keer nergens meer last van gehad. Waarmee ik niet bedoel dat migraine op te lossen is met ademhaling maar bij mij had het een tijdelijke oorzaak denk ik.

1 like

Ik krijg met enige regelmaat maar nu met hormonale anticonceptie veel minder vaak migraine rondom mijn menstruatie. Vroeger was ik dan daardoor 2 dagen ziek elke cyclus en heb dat toen ook uit moeten uitleggen bij een verzuimgesprek met school.

Bij mij kregen alle docenten waar ik les van kreeg op mn middelbare school toen een brief in hun postvakje. Omdat ik zomaar ineens weg kon vallen. Gelukkig in de les zelf denk ik zo’n max 5? keer gebeurd. Ik vond dat destijds als puber echt heel erg genant. Maarja mn ouders en ook de neuroloog toen vonden dat wel zo verstandig om te doen.

Vind je dit wat overdreven?

• Ja eigenlijk wel
  • Naja kan geen kwaad toch
  • Nee juist verstandig

0 stemmers

Ik vind vijf keer best veel. Zou dat als docent wel willen weten. Kreeg toen ik nog les gaf ook wel eens zonder briefing studenten met een beperking in de klas en dat is niet handig.

5 likes

Ja same. De hoofdpijn is zo intens dat ik ook misselijk word en dan moet ik echt liggen. De wereld vergaat op dat moment, en ook met overgeven meestal. Ibu werkt soms een beetje, als ik het binnenhoud, maar dan voel ik me alsnog heel duf (als een soort beroerte) met op de acbtergrond een doffe hoofdpijn.

Naast het lichamelijke merk ik ook altijd mentaal wel een flinke slag. Het voelt eenzaam en ik voel me eigenlijk altijd schuldig omdat ik mezelf de schuld geef van zo’n aanval (al slaat dat nergens op, want er is geen pijl op te trekken).

Gelukkig heb ik het nu stukken minder dan in mijn twintiger jaren. Ik vermoed dat het bij mij hormonaal was.

1 like

Zou jij een linnen jurk aandoen naar een bruiloft?

• Ja
  • Eerder wel dan niet
  • Eerder niet dan wel
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Linnenmix misschien wel, dat kreukt minder

3 likes

Ik vind dat mooi gesneden linnen heel chic kan zijn! Niet zo’n hobbezak ofzo maar een mooie jurk en/of jasje. Een linnen pak kan ook heel mooi zijn. Ik vind synthetische stoffen die je veel bij bruiloften ziet niet mooier of beter voor de gelegenheid iig.

18 likes

Maar niet om de bruiloft, ik draag sowieso geen linnen

3 likes

En dat is zo warm :hot_face: als je bij het avondfeest met al die mensen binnen bent op de dansvloer zou ik synthetisch echt niet trekken

1 like

Vandaag nog.

In mijn 20e kreeg ik zo af en toe oog migraine en sinds vorig jaar opeens maandelijks en dan ook dagen op rij. Ik vermoed perimenopauze en ben als de dood dat het met menopauze erger wordt.

2 likes

Ik kan mij niet voorstellen dat ik ooit uitgenodigd wordt op een bruiloft waar dit acceptabel is en anders zou ik zelf niet willen dragen. Een bruiloft is toch vooral minimaal net dat beetje extra. Als ik het in mijn dagelijks leven zou dragen dan is het niet bruiloft geschikt.

4 likes

Hangt er ook beetje vanaf wat je in het dagelijks leven draagt toch? Een vriendin van me zag er echt superchic uit op een bruiloft paar jaar terug in linnen jurk met hakken, zij draagt in het dagelijks leven altijd een spijkerbroek en sneakers. En zie haar in het dagelijks leven ook echt niet voor me in die jurk haha

5 likes

Ik draag zelf liever kleding waarvan ik weet dat het aan het einde van de bruiloft eruit ziet zoals aan het begin van de bruiloft. Tenzij je de hele dag staat gaat de stof toch wel kreuken. Ik zeg niet dat er 0 geschikte bruiloftsjurken zijn in linnen maar ik zie weinig mensen voor mij die zouden gaan strijken halverwege de dag of een linnen jurk kopen die chique genoeg is want beperkt aanbod en vaak vrij duur.

Edit: ik moet ook wel zeggen dat 90% van wat wordt aangeraden voor een bruiloft op het forum ik zelf nooit zou dragen op een bruiloft want te casual. Dus dat draagt zeker ook bij aan mijn mening.

4 likes

Wat zou jij dragen naar een bruiloft?

2 likes

Ik vind vooral dat de ene linnen jurk de andere niet is. Ik vind het nogal een verschil of je zoiets draagt:

(Al moet ik bekennen dat ik die laatste dus wel een beetje kreukelig vind al op de foto)

Of dat je zoiets draagt:

Dus ik vind het eigenlijk zoals bij alle jurken meer aan de jurk dan aan de stof liggen.

10 likes

Ik denk wel dat mensen hier echt praten over verschillende bruiloften. Ik ga me bijvoorbeeld echt niet uitsloven voor de doorsnee hollandse bruiloft, waar de mega boter, kaas en eieren klaarstaat voor na de ceremonie. Ben je al snel zwaar overdressed. Ik heb relatief weinig echt chique bruiloften meegemaakt.

20 likes