Stel je persoonlijke vraag #58

Ik was een paar jaar terug op een bruiloft waar de familie van de bruid, waaronder haar vader, door de locatie waar de receptie was werd verwezen naar het ‘normale terras’ omdat er op de plek waar zij heen liepen een receptie van een bruidspaar was en ze daarom daar niet konden zitten.

Vader in kwestie had voor deze bijzondere gelegenheid een korte spijkerbroek aangetrokken met een leuke bloemenprint blouse met korte mouw.

1 like

Ik heb al weken stress van een verjaardag in m’n eigen huis laat staan mijn bruiloft hahaha. Ik vond op locatie heerlijk, alles uit handen geven en zelf alleen genieten. In je eigen tuin is vaak ook niet eens goedkoper dan op locatie omdat je alles moet inhuren.

1 like

Dit klinkt heel gezellig! Maar ik zou dan toch liever de taxi naar huis pakken haha. De vriendin met de tuinbruiloft is al geboren op een trouwlocatie dus het was eigenlijk wel een logische keuze. Ik had hetzelfde gekozen in haar geval. We moesten ook wel eens omfietsen omdat er een bruiloft was.

2 likes

Ik heb op een bruiloft in het buitenland wel eens een gast in een sportbroekje op badslippers gezien. Ja het is 35 graden maar je bent niet op de camping. :cry:

3 likes

Oh dit is wel waar, ik ook. Ik dacht vooral hoe heerlijk dat je dan steeds je tuin in kan stappen en dan die blijdschap en drukte van je bruiloft weer op kan roepen. Ik heb dat ook als ik nu op onze trouwlocatie ben.

3 likes

Ja of je moet heeeel goed alles los kunnen laten, een eventplanner hebben die alle regelzaken doet of echt de beste vrienden ooit die al het gezeik rondom leveranciers, planning en klaarzetten willen regelen (maar ik zou dan willen dat mijn vrienden zelf genieten van onze bruiloft). Maar ja ik organiseer events en bijeenkomsten voor m’n werk dus ik zou álles zien wat niet goed gaat. Als je al die dingen los kunt laten lijkt het me idd wel heel mooi en intiem om het op je eigen locatie te doen.

2 likes

Ja, maar dan niet de linnen zomerjurkjes die hier eerder werden getoond.

Vriendin van mij heeft een heel mooi famcy linnen pak, en vind die wel bruiloft-waardig. Maar weet niet zeker of dat een mix is!

1 like

Ik vind dit echt het allerleukste! Ik werk zelf als videograaf op bruiloften en van dit soort bruiloften word ik echt warm! Ik vind dit zoveel leuker dan trouwen in een duur kasteel met duur eten.

3 likes

Haha ja ik was ook ooit op een bruiloft waar iemand het gepast vond om een driekwart spijkerbroek met tanktop te dragen. Stond wel enig bij de corsage.

1 like

Prima geschikt maar mijn lichaam niet geschikt. Dan heb ik sws een cameltoe

1 like

Misschien ligt het er aan dat een groot deel van mijn Nederlandse kring nog moet trouwen. Dus ben nog niet bekend met het mega boter, kaas en eieren hahahahaha. 95% van de bruiloften waar ik ben geweest is Nigeriaans en dan kom je in op maat gemaakte speciale kleding.

@Discopony maar er zit toch een wereld van verschil tussen een tijdloos designerstuk en een spijkerbroek/casual jurk. Bij H&M, C&A, WE, Next etc. zijn genoeg goedkopere bruiloftsjurken/jumpsuits te vinden. Ik zie alleen qua aanraders vaak iets waarvan ik denk ik zou dit op een random zomerdag in mijn vrije tijd ook aan doen. Ik zou zelf nooit iemand weigeren daarom, maar ik zit daar zelf wel graag minimaal een niveau boven als gast.

4 likes

Ik hoop dat dit ligt aan de omgeving van @Shaaar want hier heb ik ook nog nooit van gehoord haha.

10 likes

Ja maar de organisatie (tenten, eten, tafels huren, decoratie etc) zou ik wel volledig uit handen geven dan

3 likes

ja maar je moet in Nederland oppassen dat je je niet te mooi kleed anders koestert de bruid (in haar SIMPELE jurk iedereen wist hoe simpel!!) voor eeuwig wrok naar een 15 jarig nichtje dat de aandacht steelde :rage:

13 likes

Heb helaas gemerkt dat dat niet vanzelfsprekend is voor Nederlanders om je mooi te kleden naar een bruiloft. Of perse een uur willen fietsen naar de bruiloftlocatie, in plaats van een taxi nemen/delen. Waarom weet niemand, dat calvinistische zit diep denk ik. Dus ja dan trek je iets lekker praktisch aan :sob:

Zou zo graag een Nigeriaanse bruiloft willen meemaken als ik dat zo lees. Vind Nederlandse bruiloften altijd een verschrikking omdat het zo net niet, of helemaal niet, is.

3 likes

@SuperCoolePinda Ik wil zo graag een Nigeriaanse trouw meemaken. Alle ceremonies met de tig outfits en gele’s die erbij horen. Want hoe belangrijk is kunnen ademen als je snatched bent in je aso ebi?

2 likes

Vorige keer maakte ik de fout om aan te komen tussen de meting en het dragen. Ik heb prachtig gestaan de hele tijd want zitten was niet mogelijk :joy:

5 likes

Ik ook niet hoor, de bruiloften waar ik ben geweest is altijd iedereen opgetut en netjes. Kleding speciaal gekocht voor de gelegenheid etc. Ook nog nooit iemand gehoord over dat je niet te opgetut mag komen. Ik heb zelfs meerdere bruiloften op t platteland gehad die soms wel wat saai waren, maar wel feestelijk.

Oh ik zie dat @Ludo mn berichtje meteen tegenspreekt :joy::sob:

3 likes

Ik vind het zonde om iets nieuws te kopen wat ik maar 1x aandoe. Maar ik ben ook te tata voor extravagante bruiloften.

5 likes

Wij zijn wel echt een stel boerenpummels hè in dit land. Genant gewoon.

1 like