Stel je persoonlijke vraag #58

Maar je hoeft toch niet voor ieder feest iets nieuws te kopen? Investeer gewoon even in een mooi kledingstuk. Een bruiloft is juist een goede reden om iets moois te kopen.

Ik heb mijn op maat gemaakte jumpsuit ook vaak opnieuw gedragen. En draag hem nog steeds!

2 likes

ik vind het sowieso echt jammer dat we in nederland niet echt mooie traditionele kleding hebben voor zulke gelegenheden. en ja er is wat streekkleding enzo (die ik niet echt mooi vind ook haha) maar niet van die mooie kledingstukken zoals hanfu, koto, sari bijvoorbeeld wat iedereen kan dragen bij bepaalde gebeurtenissen

5 likes

Trek het dan gewoon vaker aan? Zo zonde om kleding te laten hangen voor “speciale gelegenheden” want je kunt er gewoon mee naar de supermarkt, lunchen, werken etc. Just wear the damn clothes! :dancer:t2:

7 likes

Misschien kan de middeleeuwse kleding een comeback maken, ik zou het wel vet vinden als we op feesten dit soort dingen zouden dragen haha

23 likes

Ik vind klederdracht echt cool, en al 100% meer effort dan tegenwoordig. Over smaak valt natuurlijk te twisten, maar laten zien dat je ergens moeite voor hebt gedaan in de outfit kan ik wel waarderen. (Oke je je hebt werkkloffie klederdracht, maar je hebt ook formele klederdracht).

Ik bedoel, kijk dit:

Nu wil ik niet zeggen dat iedereen dit moet aantrekken. Maar ik waardeer wel dat je kunt zien dat er moeite is gedaan om er netjes uit te zien.

10 likes

Ik was een keer chique aan naar een bruiloft, en eigenlijk iedereen die uitgenodigd was. Gingen we naar het gemeentehuis waar bleek dat alleen de getuigen erbij mochten zijn… sta je dan te wachten tot ze klaar zijn tussen mensen die gewoon hun rijbewijs op komen halen :joy:

8 likes

Prijs jezelf gelukkig dat je nog nooit oudhollandse spelletjes op een bruiloft heb moeten doorstaan.

4 likes

Het blijft mij maar verbazen in wat voor ultieme tatta kringen jij verkeert. Ik ga er vanuit dat dit schoonfamilie is en ik denk dat je je vriend financieel aansprakelijk moet stellen voor emotioneel leed

24 likes

Nou ik lees hier alsof dat not done is. Vaker de zelfde outfit naar een bruiloft dragen. Naja in koop wel iets leuks en nieuws, maar wel iets dat ik vaker aan kan anders vind ik t zonde.
@WhereTheLightIs dat doe ik dus ook.

2 likes

Wat is lulliger?

• Te casual gekleed naar een bruiloft
  • Te casual gekleed naar een begrafenis

0 stemmers

Haal jij de woorden begrafenis en bruiloft ook altijd door elkaar?

• Nee
  • Ja voor mij is dat ook 1 pot nat

0 stemmers

2 likes

Ja ik moet eigenlijk echt een gofundme voor dit leed starten. Dit is een combinatie van als allochtoon opgroeien in de randstad buiten de g4, mijn verkeerde keuze (studententijd in witte stad) en vriend uit randje biblebelt (christelijke basischool, christelijke middelbare school, christelijke hogeschool). Moet wel zeggen, goede cadeaus zijn de weg naar mijn hart en hij weet dat. Gelukkig zijn de bible belt’ers inmiddels allemaal getrouwd en is het ergste achter de rug (ik verwacht bij de rest geen oud Hollandse spelletjes). Ik verwacht binnenkort de eerste scheidingen, hebben we weer wat entertainment.

19 likes

Je kan dat soort jurken ook vaak op Vinted ofzo vinden van mensen die het na 1x dragen doorverkopen.

Toen ik voor werk een galajurk nodig had heb ik dezelfde jurk die ik eigenlijk nieuw wilde kopen daar voor echt geen geld gevonden :partying_face:

6 likes

Heb je wel eens een outfit gehuurd?

• Ja vaker
  • Ja een keer
  • Nog nooit zou ik wel doen
  • Nog nooit zou ik niet doen

0 stemmers

3 likes

De bruiloft van een mijn beste vriendinnen was in dit thema, en iedereen had zich zo mooi uitgedost, echt geweldig.

4 likes

Dat lijkt mij persoonlijk echt verschrikkelijk. Je draagt je gasten op kleding te halen die eigenlijk niet opnieuw te dragen is. Zou ik echt geen zin in hebben.

Een bruiloft met een thema waarvoor je speciale kleding moet halen. Bijvoorbeeld zoals hierboven, dus niet vanuit een cultuur. Wat vind je daarvan?

• Heel leuk
  • Leuk
  • Neutraal
  • Stom
  • Heel stom

0 stemmers

1 like

Hangt wel van het thema af uiteraard, maar lijkt me eigenlijk wel gezellig haha.

12 likes

ja gewoon een paar nerdvrienden maken, de bruiloft van een van mijn D&D-vrienden was in dit thema! Hoewel ik best nerdy ben zou ik dit zelf nooit doen, maar het was echt superleuk om mee te maken, iedereen in middeleeuwse / fantasy kostuums.

Je draagt je gasten op kleding te halen die eigenlijk niet opnieuw te dragen is

@lix in dit geval viel het wel mee qua moeite, er waren ook genoeg mensen vaaglijk middeleeuws / feeëriek gekleed. Dit was dan ook wel een thema dat je best goed kan doen met kleren uit je kast en een paar accessoires. Met een lange groene jurk en goede accessoires kom je al een heel eind.

En er waren zoveel mensen die dit wel als hobby hebben die wel enorm uitgepakt hadden met hun outfits; als je dan over zo’n menigte heen kijkt dan ziet het er toch allemaal heel sprookjesachtig uit, ook al is niet iedereen even heftig verkleed.

13 likes

Never forget dat ik een kaart van m’n baas (onze CEO) kreeg voor onze bruiloft, waarop stond: ‘Er zijn twee gebeurtenissen in je leven waar al je dierbaren bij elkaar zijn: je bruiloft en je begrafenis. Gefeliciteerd namens de directie!’
Vond ik toch wel een beetje aparte felicitatie.

15 likes

Mijn ouders hebben een mega tuin, met van die mooie bloesembomen en overal bloemen enzo. Dus wij hebben al voorzichtig eens gevraagd of we daar mogen trouwen ooit. En dat vonden ze dus goed!

We hebben al geregistreerd partnerschap, maar gewoon over een paar jaar als feest met close vrienden en familie. Inderdaad geen gedoe met programma’s en verschillende locaties en ik vind het ook een leuke herinnering als ik dan bij mijn ouders ben.

8 likes

Ik was een tijd geleden naar en uitvaart in het buitenland en echt iedereen was in het zwart! Ik had wel nette kleding aan, maar niet zwart en ik voelde me echt underdressed. En ik was niet de enige want van onze hele nl tak had niemand iets zwarts aan :weary: ik dacht in nl dat mensen zwart altijd deprimerend vonden, dus bewust geen zwart gekozen.