Dit heb ik gedaan, m’n ouders tuin, een lange tafel met z’n allen lekker eten, overal lampionnen en wildbloemen op tafel die we zelf hebben geplukt. We waren met zo’n 25 mensen en het was een fantastische dag
Als de ouders van de bruid sneakers dragen!! En niet eens nieuwe! ![]()
@Sjern een uitvaart is toch best deprimerend
Ligt eraan wie er dood is ![]()
Ik moet wel zeggen dat de dagbruiloften waar ik als gast mocht zijn echt enorm veel mensen waren. Ik vond het zo lief dat de vader van de bruid (mijn vriendin) nog naar me toe kwam om een praatje te maken later op avond want ik logeerde daar zo vaak als kind/tiener en andersom terwijl het mega druk was.
Je moet nu trouwen, hoeveel gasten nodigen jullie uit?
- 25
- 50
- 100
- 150
- 200
- Meer dan 200
0 stemmers
Ik vind 100 eigenlijk net een beetje veel maar wil wel dat iedereen z’n partner mee kan nemen enzo
Maar goed dit is een van de miljoen redenen dat mijn vriend en ik maar niet trouwen: te veel sociale beslissingen om te nemen en zoooo veel werk
ik organiseer voor mijn werk regelmatig veel simpelere evenementen en een bruiloft zie ik echt niet zitten
Ik neem heel snel mijn woorden terug. Ik heb net een uitnodiging voor een bruiloft binnen met als dresscode kom zoals je bent. Dus denk dat linnen en/of spijkerbroek daar wel oké zijn. Zover ik weet zal er geen boter, kaas en eieren zijn maar anders embrace ik de volledige cultuurshock😂
Ben op een bruiloft geweest waar ik me wel een beetje op kosten gejaagd voelde: overdag een specifiek thema en ‘s avonds black tie ![]()
Ik vond het organiseren van m’n bruiloft ook echt kut dus doe het niet nee.
En ja er zijn weddingplanners maar bruiloften zijn duur genoeg.
Ik vind een D&D thema dan weer een uitzondering haha. Ik hou niet van verkleden en themafeesten etc maar ik zou het betekenisvoller vinden mij als dark elf te verkleden voor een stel dat D&D/fantasyfanaat is dan in blauw of pastel roze. Het gaat dan om meer dan de “aesthetic” voor mijn gevoel
Wij nodigen rond de 80 uit en voelen ons koos vriendloos omdat het zo weinig lijkt haha. Maar dit zijn de mensen waar we echt iets mee hebben.
Ohja, hier wel een kleine dresscode maar dat was meer omdat we de kleuren belangrijk vonden 🫢 (alleen voor de daggasten trouwens) Als iemand in linnen komtz, vind ik dat helemaal prima. Past bij de vibe.
M’n broer en z’n vrouw hadden als dresscode “draag iets waar je je mooi in voelt”, ja ik vind dat dus heel lief en er waren mensen in driedelig pak en schitterende jurken en er waren mensen meer casual gekleed. Netjes voor hun doen. Mijn vriend voelt zich heel oncomfortabel in pak en die kon dus z’n spijkerbroek en een nette (linnen lol) donkerblauwe blouse aan.
Ja ik vind het in theorie ook wel iets moois hebben. Ik weet alleen dat het op mijn eigen bruiloft niet zou werken want dan krijg je echt een heel duidelijk split in overdressed/underdressed + ik roep al jaren dat een spijkerbroek echt verboden is op mijn bruiloft en de gasten kennen mij dan wel ga ik vanuit. Dus prima als ze iets underdressed zijn maar ook kut als ze anders zo mega uit de toon vallen.
Edit: ik heb binnenkort een Afghaanse bruiloft en het bruidspaar heeft ook echt 10x benadrukt dat de dresscode gala is. Juist zodat Nederlandse gasten en/of gasten uit een andere cultuur niet uit de toon vallen. Dat is ook een stukje gastvrijheid. Ik zou mij anders iig wel bezwaard voelen als ik een van de weinige underdressed mensen ben.
Kom zoals je bent, ja jezus dan zou ik in m’n huispak moeten komen ![]()
Ik heb niet eens zo veel vrienden en ook geen grote familie, dus het hangt bij mij eerder af van een eventuele partner.
Edit:
Klinkt alsof ik 80 alleen zou uitnodigen
maar bedoel meer dat ik niet weet of ik dat icm partner zou halen.
Zit je dan in je bh op de wc. Vreselijk.
Ja helemaal mee eens hoor, duidelijkheid is in elk geval gastvrij wat mij betreft. Ik zou zelf overigens ook niet snel over- of underdressed zijn want ik vind het HEEL belangrijk om te voldoen aan wat er van mij verwacht wordt ![]()
dus ik wil gewoon weten wat de mensen willen/wat anderen doen en dan doe ik dat ook
Nee joh, een echte millennial heeft er gewoon een hemdje onder
Ik ben een millennial en nee maar vind het ook niet erg. Ga op een bruiloft ook niet ieder halfuur naar het toilet hoor.
Iemand komt op je bruiloft in diens spijkerbroek
- Prima hoor
- Ga je eens even heel snel omkleden
0 stemmers
Op 3 na waren alle mannen in spijkerbroek, dus 20 wel. Maar wij hebben best een alternatieve vriendengroep (krakers/crusten/tekno die vibe) en ik kijk de foto’s nu terug en iedereen is echt zo verzorgd gekleed en heeft er zo z’n best op gedaan.