Wat me vooral opvalt is dat hij wel vrij classistisch is, hoe zeg je dat in het Nederlands? Als in hij doet altijd lullig over mensen uit lagere milieus en je merkt wel heel erg op wie hij neerkijkt. En dat komt wel toevallig overeen met mijn blik dus ik kan er meestal wel om lachen, maar het is eigenlijk wel gewoon goedkoop scoren haha domme tokkies haha kampers zijn kut.
Dit dus precies. En ik heb ook vaak om hem gelachen omdat ik mezelf dan betrapte op dezelfde gedachtes. Maar eigenlijk is het gewoon een lul en het wordt nu vaak wel flauw. Kom met wat nieuws. Zijn life hack videoās vond ik vooral leuk.
Ja ik probeer er meer op te letten wanneer ik dat doe (spoiler: vaak) want het is eigenlijk gewoon discriminerend natuurlijk maar ook heel erg geaccepteerd en genormaliseerd. En zelfs als ik dit typ denk ik van ja dit zeg ik allemaal wel maar ik doe het alsnog dagelijk en ik vind het zelf dus ook acceptabel in de praktijk. En het kostte me 3 decennia om überhaupt te zie dat ik dat standaard doe. Vind ook al jaren dat ik moest stoppen met tokkie zegggen maar doe het vervolgens alsnog.
Dus behalve dat ik het niet film en op YouTube zet ben ik eigenlijk net zo kut.
Daarbij komt hijzelf volgens mij uit een heel doorsnee, en niet per se een welvarend gezin en hij vertelde vaak over het woonwagenkamp vlakbij waar hij opgroeide. En hi ha ho he grappig allemaal die mensen.
Tokkie is zo ingeburgerd, maar ja ook op dit forum is wel eens gezegd dat je geen tokkie meer mag zeggen.
Het woord tokkie:
- Gebruik ik
- Gebruik ik niet
- Gebruik ik alleen op dit forum niet
0 stemmers
Gebruik ik niet, maar echt door dit forum. Heel soms zeg ik het nog maar dan corrigeer ik mezelf meteen met volks.
Ik heb gezien hoe een meisje die zo heette gepest werd, ik doe het niet.
Ik moest ook altijd een beetje lachen dat de Surinaamse presidents naam klonk als Santokkie, maarja die is nu ook dood dus dat is helemaal niet meer lachen.
Ik kende een keurige en aardige meneer Tokkie, dus het is geen woord dat ik gebruik.
Hij heeft mij een keer besproken en daardoor ben ik al herkend door meerdere jonge mannen.
heb dit ook nog nooit van een vrouw gehoord. (Ik bedoel dat ze mij herkennen via rijk!) Ik vond het wel prima wat hij zei verder, maar ik vind hem gewoon stom en dan ook stom om met hem geassiocieerd te worden
Tsja dat is wel het risico als je meedoet aan First Dates, dat wordt online gewoon veel besproken.
Ik kan op zich wel om zijn tv recaps lachen, maar zou nog geen drie seconden naar die podcast kunnen luisteren.
heb jij wel eens een vrouw zien spugen (speeksel) op straat
- ja
- nee
- doe ik zelf wel eens
0 stemmers
Bedoel je tuffen of kotsen?
Heb ik wel eens gedaan tijdens het hardlopen (eerst tien keer checken of niemand het zag haha)
tuffen!!!
Gatver dit is echt weer zoooān goor mannending
Mannen die dit doen krijgen ook altijd een blik of commentaar van mij
Als ik een vlieg in mijn mond krijg spuug ik om die uit mijn mond te krijgen.
Ja duh maar rochel je ook wel eens voor de lol gewoon op straat
Ja he, zoooveel mannen die op straat spugen⦠gatver.
Hoe vaak voel jij je behoorlijk neerslachtig of erger?
- Elke dag
- Een paar keer per week
- Elke week
- Een paar keer per maand
- Elke maand
- Elk kwartaal
- Een keer per half jaar
- Een keer per jaar
- Minder dan dat
0 stemmers