Stel je persoonlijke vraag #58

het meest over mn kleding of algehele ~look en dat vind ik superleuk!! want dat is echt mn creativiteit uiten soms dus ik vind het heel leuk als mensen daar net zo vrolijk van worden als ikzelf, zoals ik zelf ook vrolijk kan worden van anderen die een goede outfit of look hebben.

en ik heb deze winter echt een heeele chille grote brede vintage nepbontjas gekocht en veel gedragen en daar heb ik zulke leuke reacties op gekregen van onbekenden! heel veel vrouwen van alle leeftijden en pluimage die gewoon random op straat er iets over zeiden maar ook mannen die op een niet gore manier echt zo vermaakt/verwonderd waarderend naar mijn jas keken en soms ook wat leuks zeiden. vond ik echt gezellig om te merken! en ook op feestjes/in de kroeg met buiten roken dat mensen hem aan wilden en mee op de foto wilden :joy: hij komt nu wel heel bijzonder over maar dat valt op zich ook wel mee maar het is gewoon een lekkere grote pimpjas met brede schouders en ik draag vaak een heel grote zonnebril dus dat is gewoon sowieso wel een lekkere look.
en verder buiten kleding hoor ik t meest dat ik een aanstekelijke lach heb maar ik lach gewoon heel hard en bulderend dus je kunt er ook niet echt omheen

21 likes

Ik had deze winter een nieuwe jas gekocht en daar heb ik in 1 winter meer complimenten op gekregen dan ik in de 34 jaar daarvoor ooit heb gekregen. Het was echt niet normaal haha. Vooral van vrouwen maar ook een paar keer van mannen die dan op een niet-seksistisch manier zeiden van wat een leuke jas of leuke kleur jas (niet dat dat nou het hoogst haalbare is haha maar ik heb nogal een negatief beeld van mannen dus het verbaasde me oprecht :upside_down_face:). Ik vond het wel leuk ook al heb ik er niks voor gedaan behalve geld uit gegeven en die jas aantrekken maar ik geef daardoor nu wel vaker zelf complimenten als iemand een leuke outfit of schoenen aanheeft oid

12 likes

Weet een lekker voorbeeld hiervan in de media vandaag, de NRC beschrijft het pand van Christenen voor IsraĂ«l als een ”Joodse instantie” :upside_down_face:
Hoe moeilijk is het nou mensen kom op

15 likes

Niet 1 keer maar standaard volgens mij.
Over vreemden aanspreken: een vrouw uit mijn buurt fietst altijd voorbij met een appel in haar hand en toen heb ik een keer tegen haar gezegd dat ik altijd aan Mark Rutte moet denken als ik haar zie.
Ik flap er echt de raarste dingen uit dus aan vreemden becomplimenteren durf ik me meestal niet te wagen.

Complimenten die ik zelf krijg gaan/gingen altijd over mijn hond. Om hoe hij eruitzag maar ook icm zijn gedrag en bij dat laatste voelde ik me echt trots en die bevestiging iedere keer mis ik ook wel, alsof je hond echt een stukje van je identiteit is :see_no_evil: (hij is dood)

3 likes

Ik ben hier nu echt nieuwsgierig naar! Superleuk.

2 likes

Ik geef vooral complimenten over toffe kleding, nagels, schoenen en zo. Krijg dat soort complimenten zelf niet vaak van onbekenden (maar ben ook vrij basic), maar wel van bekenden (leuke trui/schoenen/wat ruik je lekker) en dat vind ik prima verder. Heel leuk was dat ik op het werk een keer een onbekende vrouw in het voorbijgaan op haar blouse complimenteerde en toen hetzelfde compliment terugkreeg :blush:

Als ik een dikke vrouw in een mooie outfit zie zeg ik er nog wat sneller iets positiefs over omdat ik uit ervaring weet hoe moeilijk het kan zijn om iets leuks samen te stellen in een grote maat.

Edit: omdat ik me zelf dus vrij basic kleed denk ik soms wel eens dat mooi uitgedoste mensen niet op mijn complimenten zitten te wachten, maar misschien is dat wel niet zo?

2 likes

Je ziet best wel regelmatig op tv en ook op sociale media filmpjes over de bekende begraafplaats in Parijs. Waar allerlei grote sterren liggen en nog steeds mensen worden begraven. Net kwam het zoveelste filmpje langs, dus naar aanleiding daarvan wat vragen:

Ik vind het altijd een beetje ongemakkelijk als je als toerist wordt aangeraden voor je plezier naar een begraafplaats te gaan. Voor mijn gevoel ‘hoort dat’ niet. Heb jij dat ook?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Bezoek jij als toerist begraafplaatsen?

• Ja
  • Nee
  • Nee, maar wil wel

0 stemmers

Zo ja, maak je dan ook foto’s/filmpjes?

• Ja
  • Soms
  • Nee

0 stemmers

Hoe kijk jij naar dit soort toerisme?

• Positief
  • Negatief
  • Neutraal
  • Weet ik niet

0 stemmers

Heb je familie, vrienden of andere bekenden die op ‘toeristische’ begraafplaatsen zijn begraven?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zou jij op dit soort begraafplaatsen willen worden begraven? (Even los van of je liever een crematie wil oid.)

• Ja
  • Nee
  • Misschien
  • Weet ik niet

0 stemmers

1 like

Ik zie die filmpjes niet dus ik weet niet op wat voor manier dat dan wordt aangeraden, maar ik vind begraafplaatsen soms wel mooie plekken om verschillende redenen. Toevallig ben ik dit weekend in Berlijn door twee begraafplaatsen heengelopen (liep er langs, en ben er toen doorheen gegaan). Ik zou zelf niet zo snel een specifieke begraafplaats van een beroemd iemand ofzo bezoeken, maar ik kan mij wel voorstellen dat dit voor mensen bijzonder is. Een vriend van mij heeft volgens mij wel in Parijs en ergens in Amerika specifieke graven bezocht van schrijvers die voor hem veel betekenen.

Maar goed het ding met toeristen is natuurlijk dat ze vaak met te veel zijn en dat veel toeristen ook weinig respect hebben. Dat is op een begraafplaats extra kut.

3 likes

Bijvoorbeeld in reisprogramma’s en als je op sociale media op zoek gaat naar tips voor een vakantie. Geloof dat Snollebollekes recent een serie of zoiets heeft gemaakt over die in Parijs. Die ging dat dan weer promoten in een talkshow.

3 likes

Ah ja. Ja ik weet niet, ik ben het denk ik wel met je eens dat ik het promoten van begraafplaatsen als toeristische trekpleister wel gek/ongemakkelijk vind. Mensen die er iets te zoeken hebben op een manier vinden het zelf wel :stuck_out_tongue:

1 like

Nou ja, ik bedoel de piramiden, mausolea, zelfs het forum romanum etc zijn in principe ook begraafplaatsen. Ze hebben vaak wel een historische betekenis, zowel qua geschiedenis als architectuur.

34 likes

Ik stemde heel overtuigd op Nee maar toen bedacht ik me dat ik in de VS wel naar Arlington National Cemetery ben geweest, de grootste militaire begraafplaats daar. Die is echt gigantisch en vond ik wel indrukwekkend maar het stigma daar is sowieso wel anders. Zou die in Parijs bijvoorbeeld niet zo snel bezoeken.

2 likes

Wanneer was jij je handen?

• Voor het uitruimen van de vaatwasser
  • Na plassen op mijn eigen wc
  • Na poepen op eigen wc
  • Na openbaar toilet buiten
  • Als ik s’nachts wakker word om naar de wc te gaan
  • Als ik s’ochtends wakker word maar die dag niet ga douchen
  • Als ik thuiskom van werk
  • Voor ik ga koken
  • Nadat ik mijn huisdier heb geaaid
  • Nadat ik andermans huisdier heb geaaid

0 stemmers

Ik las laatst dat iemand haar handen waste voordat ze haar vaat uit de vaatwasser opruimde in de kasten, ik deed dat nooit maar heb het nu wel geĂŻmplementeerd.

1 like

Een dag dat ik niet ga douchen komt nooit voor, maar zou dan alsnog wel m’n handen wassen. Vond het wel een grappige categorie haha.

15 likes

Ik vind deze optie interessant:

Als ik s’ochtends wakker word maar die dag niet ga douchen

Het eerste wat ik normaal gesproken doe als ik wakker word, is naar de wc gaan.

Ik was dus ‘s ochtends wel meteen m’n handen, maar dat is niet per se vanuit de overweging of ik wel of niet ga douchen.

20 likes

Ja, eens, daarom vind ik het ook niet gek om het te bezoeken. Maar ik vind het eigenlijk best wel vaak op gewichtige historische plekken ongemakkelijk hoe toeristen zich daar gedragen :grimacing:

1 like

Ik ga eigenlijk standaard naar de wc als ik wakker word, en dus mijn handen wassen.

Maar als ik niet naar het toilet moet, en eerst nog op de bank ga hangen voordat ik eten of drinken maak was ik niet speciaal mijn handen direct na het opstaan.

1 like

Zelfs anoniem wassen zoveel mensen hun handen, werkten jullie maar bij mij op kantoor :smiling_face_with_tear:

8 likes

Goed punt! Ik bedoelde wel meer begraafplaatsen van de afgelopen eeuw(en), dus niet duizenden jaren oude begraafplaatsen. Ik snap dat mensen interesse kunnen hebben in verband met de historie. Ik vind het bezoeken ervan op zich niet ‘erg’, maar soms de manier waarop en hoe erover wordt gepraat vind ik wel vreemd. Veel toeristen zijn in de praktijk, in welke situatie dan ook, gewoon respectloos.

2 likes

Het maakt mij 0,0 uit waar mijn nabestaanden me laten als ik dood ben, ik wil dat ze iets kiezen waar zij zich prettig bij voelen.

5 likes