Stel je persoonlijke vraag #58

Bij een lage dressoir vind ik het niet nodig, maar bij een wandkast doe ik het ook niet maar dat is meer omdat ik te lui ben om in de muur te boren / die gaatjes weer dicht te moeten maken / je met die gaten zit als je de kast wil verplaatsen.

Maar wel soms angst dat ik de inhoud niet goed verdeel en kleine kinderen moet ik ook actief erbij weghouden. Als er elke week een kind mogelijk aan stond te hangen of dagelijks zou ik het wel verankeren.

2 likes

Ik heb een lange zware spiegel aan de muur hangen en die moeten we wel steviger aan de muur vastmaken. Ik ben elke keer als de dood dat een kind eraan zit en dat ding valt eraf want hij hangt nu maar aan 2 spijkers.

1 like

Ohh wist helemaal niet dat zij ook fysieke zaken hadden! Daar zou ik heel graag rond willen snuffelen haha

1 like

Hm ja het was niet echt een winkel om te gaan snuffelen, ik denk dat ze hooguit 30 verschillende dingen daar hadden en vooral huishoudelijke items en grote pakken instant noedels van wat ik heb gezien haha.

Oh dan was het een pickup point denk ik!

3 likes

Nederlandse muziek

• Vind ik leuk
  • Acceptabel
  • Nmsvpe
  • Onwijs kut

0 stemmers

1 like

Er is Nederlandse muziek die ik leuk vind, Nederlandse muziek die ik acceptabel vind, Nederlandse muziek die nmsvp is, en er is Nederlandse muziek die ik onwijs kut vind.

111 likes

Nou dit, er valt zoveel verschillends onder dat ik hier geen mening over kan geven

24 likes

Ja eens, daarnaast heb je Nederlandse muziek en Hollandse muziek :nerd_face: da’s ook nog een wezenlijk verschil.

8 likes

(ik spreek als Vlaming natuurlijk maar heb wel begrepen dat een soortgelijk fenomeen zich begint te vormen in Nederland)

Mensen met paarden zijn veelal de meer kapitaalkrachtige mensen die ook graag dieper in de buidel tasten voor hun klotehobby. Hierdoor wordt de prijs van landbouwgrond opgedreven wat er voor zorgt dat boeren dit moeilijker zelf kunnen betalen, een soortgelijk verhaal met de gronden in erfpacht.
Deze verpaarding gaat vaak ook gepaard met zonevreemde woningen, in Nederland worden nu boeren uitgekocht waarna de boerderijen worden opgekocht door rijkere particulieren. Hierdoor krijg je een steeds grotere versnippering. In veel gevallen hebben zonevreemde woningen ook een impact op de milieutechnische aspecten voor boeren in de omgeving die wel bezig blijven.

Die mongolen van BBB en soortgelijken zullen snel janken dta natuur alles verneukt maar als je dat vergelijkt met zonevreemd landgebruik is het echt peanuts. Ik vind het wel logisch dat landbouwgebieden ook in landbouwgebruik behouden blijven dan wel dat het door derden wordt ingenomen. Het strookt trouwens ook met de ‘no net land take’ doelstellingen van Europa om géén bijkomend ruimtebeslag te creĂ«eren.

7 likes

Love hoe je taalgebruik switcht van supernetjes jargon naar dingen als ‘mongolen’ en ‘verneuken’ haha

ff voor mezelf vertalen hoor want moest je stukje 10x lezen (ligt aan mij) maar vind dit wel echt interessant: in plaats van dat boerderijen en boerengrond ook zo gebruikt blijven worden, kopen rijke mensen die huizen en grond en maken er dingen voor paarden van. Wat er dan voor zorgt dat we minder voedsel verbouwen en we meer plekken creëren van en voor rijke mensen. Klopt dat?

8 likes

En die waren wel legit?

1 like

Ja! Heb nog een check gedaan op het serienummer. Telefoon herkent ze ook als zodanig.

2 likes

Ja je synthese is wel correct
(Dat staat natuurlijk wel los van het feit dat de huidige boerenindustrie veel meer produceert dan nodig om te kunnen overleven)

1 like

Rijk hofman:

• Vind ik grappig
  • Vind ik zelden grappig
  • Vind ik maar een vervelende vent
  • Geen mening

0 stemmers

Dat subtiel afzeiken van mensen en dan altijd weer zeggen hahaha nee zij/hij is vast heel aardig (oid) :expressionless:

Ken je een stel waarvan je denkt geen idee waarom jullie nog bij elkaar zijn, dit werkt helemaal niet?

• Ja een
  • Ja meerdere
  • Nee
  • Ik ben er zelf onderdeel van

0 stemmers

En een stel waarvan je denkt jaa dit klopt helemaal?

• Ja een
  • Ja meerdere
  • Nee

0 stemmers

3 likes

ja en die zijn net zwanger geworden :grinning: ze hebben al 6 jaar lang bijna alleen maar ruzie

gelukkig ga ik niet echt met ze om want ik kan daar echt boos om worden, denk even na in wat voor situatie je een kind brengt

6 likes

Wat me vooral opvalt is dat hij wel vrij classistisch is, hoe zeg je dat in het Nederlands? Als in hij doet altijd lullig over mensen uit lagere milieus en je merkt wel heel erg op wie hij neerkijkt. En dat komt wel toevallig overeen met mijn blik dus ik kan er meestal wel om lachen, maar het is eigenlijk wel gewoon goedkoop scoren haha domme tokkies haha kampers zijn kut.

9 likes

Dit dus precies. En ik heb ook vaak om hem gelachen omdat ik mezelf dan betrapte op dezelfde gedachtes. Maar eigenlijk is het gewoon een lul en het wordt nu vaak wel flauw. Kom met wat nieuws. Zijn life hack video’s vond ik vooral leuk.

3 likes

Ja ik probeer er meer op te letten wanneer ik dat doe (spoiler: vaak) want het is eigenlijk gewoon discriminerend natuurlijk maar ook heel erg geaccepteerd en genormaliseerd. En zelfs als ik dit typ denk ik van ja dit zeg ik allemaal wel maar ik doe het alsnog dagelijk en ik vind het zelf dus ook acceptabel in de praktijk. En het kostte me 3 decennia om ĂŒberhaupt te zie dat ik dat standaard doe. Vind ook al jaren dat ik moest stoppen met tokkie zegggen maar doe het vervolgens alsnog.

Dus behalve dat ik het niet film en op YouTube zet ben ik eigenlijk net zo kut.

5 likes