Stel je persoonlijke vraag #58

Dit moet ingekaderd worden. Bedreigingen gevolgd door lofzang

13 likes

Ja weet ik, maar vind het een leuk idee voor z’n christelijke volgers dat ie Allah tweet

2 likes

Gelukkig nooit, ik heb van dichtbij veel te veel gezien wat dat met je doet en ik prijs me gelukkig dat dát mij in elk geval bespaard blijft

1 like

Ik had ook aardbevingen gestemd, maar die stem pakt hij gek genoeg niet? Bij de bevingen die ik heb meegemaakt hoor ik de deuren van de kast klapperen en dan ben ik zo blij dat die kast vastzit. En ook handig met kleine kinderen en meubels.

2 likes

Eerst was ik zelden neerslachtig maar perimenopauze is a bitch en nu ben ik vaak opeens neerslachtig (en heel vaak WOEDEND om niks).

5 likes

Kan jij Urks dialect verstaan? Dus echt als ze in dat dialect praten bedoel ik. Niet met een accent.

• Ja
  • Nee
  • Ja want ik ben zelf urks
  • Misschien een klein beetje

0 stemmers

Die urker tweeling van realityprogramma’s en ook die familie uit een huis vol. In dialect versta je er als buitenstaander toch 0.0 van? :frowning_with_open_mouth:

1 like

Ik heb volgens mij nog nooit een Urker horen praten :flushed:

18 likes

Moeten ze statiegeld op blikjes afschaffen?

• Nee
  • Ja het is zo ontzettend irritant dat alle vuilnisbakken nu 267474747x per dag worden opgemaakt (of gewoon permanent openstaan) omdat mensen gaan zoeken naar blikjes
  • Ja om andere reden

0 stemmers

3 likes

Of op z’n minst het Duitse systeem dat ze van die randjes maken op openbare vuilnisbakken waar je je blikjes kan droppen ipv dat ze heel die zak op straat leegkieperen.

15 likes

Ik moet wel zeggen dat nu ik niet meer in een grote stad (naast een afvalcontainer zonder pas) woon, hier echt bijna geen last meer van heb. Maar zo vaak ‘s nachts wakker geworden van iemand die dan alles overhoop aan het halen was.

Bij mij in de buurt hangen er van die oranje dingen aan speciaal om je blikjes en flessen in te zetten maar alsnog tyft iedereen kennelijk de blikjes in de bakken want die oranje dingen zijn altijd leeg en de prullenbakken altijd open.

Denk dat het werkt in Duitsland omdat die beter zijn met gezag en Nederlanders zijn allemaal zo hinderlijk eigenwijs en autonoom.

@crazyvibes ja verschrikkelijk, gelukkig heb ik er geen recht in de buurt maar ook gewoon als je ff lekker ergens op het bankje zit te eten ofzo komt er gewoon in de helft van de gevallen iemand ff dat ding openmaken en graaien. Echt hele ervaring weg.

3 likes

Of als het dag is om je plastic afval buiten te zetten dat er in de nacht/ochtend mensen die zakken gaan openscheuren om 3 blikjes te vinden.

Echt heel kut als dat nodig is, maar onze hele straat lag dan vol met weggewaaid plastic afval. Was echt een enorme bende.

3 likes

Op de faculteit waar ik werk zitten veel Duitse studenten en ik zie regelmatig glazen flesjes of statiegeldblikjes in nette rijtjes naast of op de prullenbak staan. Mijn theorie is dat de Duitsers dit doen.

9 likes

Meestal slaap ik ermee en spoel ik het de volgende ochtend uit. Of ik laat het er een uurtje in ofzo na het douchen en ga ondertussen gewoon chillen

2 likes

Ik ook niet denk ik, maar ik weet toch zeker dat het antwoord voor mij nee is haha

1 like

Nou er zijn veel urkers die meedoen aan reality tv. De urker tweeling, het gezin van een huis vol, die jacobien en waarschijnlijk nog meer. Als die urker tweeling met elkaar praten is het een compleet andere taal. Vind dat ergens bestwel cool :joy:

Kan jij fries praten?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

3 likes

Ik ben opgegroeid in de buurt van Urk en heb al mijn hele leven met ze te maken dus ik hoor het al bijna niet meer :joy:.

Zelfs nog een hele korte relatie met eentje gehad, maar gelukkig kwam ik snel bij zinnen.

3 likes

Wist jij dat er een Urker inteelt ziekte bestaat?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Praat jij zachter in een tuin (waarbij tuinen aan elkaar grenzen) vanwege buren?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Deed ik wel altijd, maar mijn huidige buurman praatschreeuwt zo hard dat ik hem soms al door de muren heen kan verstaan :smiling_face_with_tear: dus daar ga ik mijn volume niet voor aanpassen.

4 likes