Stel je persoonlijke vraag #58

Ja vind ik netjes maar ze hoeven ook niet al m’n gesprekken te volgen

6 likes

Nee, maar het verbaast mij niet

2 likes

Maar wij zijn sowieso niet van die kabaalschoppers en ik ga niet zitten fluisteren

3 likes

Ik betaal genoeg hypotheek om niet te fluisteren op mijn balkon of dakterras. Op een terras doe ik dat ook niet.

Ik word ook helemaal gek als mijn moeder dat wel doet en mij dan sust.

1 like

Vind je het niet erg als ze je gesprekken duidelijk meekrijgen?

3 likes

Voor mijzelf sprekend, stel dat iemand verstaat waar we het over hebben, dat is echt niks bijzonders. Belangrijke gesprekken voeren we niet buiten (dit in tegenstelling tot sommige buren 🫣)

8 likes

Nee. Het is niet zo dat ik buiten mijn gehele medische dossier of bankzaken bespreek. Als ik het wel erg had gevonden, dan zou ik in een hutje op de hei wonen in plaats van een grote stad.

1 like

Maar dan geldt voor je buren toch net zo goed dat zij genoeg betalen om niet naar jouw gesprekken te hoeven luisteren op hun balkon?

Ik pas mijn volume wel aan, omdat ik het dus ook niet fijn vind om mee te genieten van de gesprekken van mijn buren of dat ik mijn eigen gesprek niet kan volgen omdat er hard gepraat wordt naast, onder of boven me.

19 likes

Vreselijk. Als ik dan gedwongen wordt de buren te horen, geef me dan ook alles. De conflicten met je collega, de operatie van je tante, de affaire van je vriendin en de ruzies met je partner over de vaatwasser en de hoogte van het huishoudbudget en de hypotheek. Niet alleen gecensureerd keurig geneuzel over de planten op het balkon.

23 likes

Heel grote kans, is hier heel gebruikelijk, makkelijk voor de Pfandsammler (statiegeldverzamelaars). Ik zet mijn lege flesjes ook altijd op de grond naast openbare prullenbakken als ik onderweg ben, zijn zo weg en dan hoeven die mensen niet in smerige prullenbakken te graaien

4 likes

Ahw ik vind dit eigenlijk heel aandoenlijk :pleading_face: we waren in februari in frankfurt voor een paar dagen en daar zag ik het heel veel. Hier ook wel maar iets minder. En iedereen is ermee geholpen toch lijkt me?

1 like

Ja en in Katwijk ook

3 likes

Je praat op straat met de buurman. Er loopt iets verderop iemand langs die overdreven naar jullie zwaait en ook gedag roept. Op ongeveer 30 meter afstand. Duidelijk naar jullie toe, want er is verder niemand. De buurman zwaait niet. Zwaai jij terug? Uit automatisme, beleefdheid, omdat je die persoon misschien wel kent, etc. Je herkent de voorbijganger dus niet (direct).

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Gebeurde net. Ik ben maar gewoon gaan zwaaien, want dacht die persoon misschien te kennen. Maar geen flauw idee of dat klopt. Stond net te ver om die persoon goed te kunnen zien.

2 likes

Mijn oude buurvrouw werkte als verzuimcoordinator bij een bedrijf en zij zat heel vaak in de tuin te werken en dan super privé gesprekken te voeren met/over collega’s. Echt alle redenen waarom Truus Jansen ziek is en hoe lang en wanneer ze weer gaat werken blabla. Echt totaal ongepast vanuit haar, maar ik zat echt heerlijk te luisteren naar die gesprekken.

27 likes

En ook een Volendammer ziekte en een Katwijkse ziekte en een Spakenburgse ziekte. Elk vissersdorp z’n eigen ellende :sweat:

9 likes

Never forget de buren die destijds hun overkapping aan onze schutting hadden vastgemaakt en zich dan heel geborgen voelden in dat ding terwijl ik letterlijk alles kon verstaan over hun plannen tot trio’s en waarom zij dat niet wilde omdat de andere vrouw een andere afkomst had en veel knapper was :sweat_smile:

21 likes

Ik was laatst uit eten in een normaal restaurant, niet chique, niet fastfood.

Een gezin met vader, moeder en twee puberzoons zat aan het tafeltje ernaast. Beide zoons hadden een laptop voor zich staan en waren aan het gamen. Het maakte geen geluid en de jongens zaten rustig, waren niet druk aan het bewegen tijdens het gamen.

• Moet kunnen
  • Kan niet

0 stemmers

Ik vond het zelf wel een beetje irritant, want ik zag in mijn ooghoek continu twee snel bewegende, flitsende schermen en dat heb ik liever niet als ik uit eten ga, vond het onrustig.

1 like

Dit klinkt toch bijna als een verslaving?

9 likes

Je kunt je kont niet keren of er zitten overal volwassen mensen als zombies filmpjes op hun telefoon te kijken. Ik vind dat ook treurig maar niet erger als een tiener min of meer hetzelfde doet. Het is niet bepaald alsof ze goede voorbeelden hebben van volwassenen in openbare ruimtes of horeca.

27 likes

Een laptop vind ik wel een groot ding om mee te nemen maar zolang ze aan hun tafel zitten en geen overlast veroorzaken wie ben ik om daarover te oordelen

Wij hebben ook altijd bekijks want mijn kind zit met een koptelefoon op in een restaurant maar ja die is anders zo overprikkeld dat we niet normaal kunnen eten (wij gaan wel altijd naar AYCE) en soms binnen een half uur weer weg moeten