Stel je persoonlijke vraag #58

Ja eens

Kijk Olivia wilde, was altijd al slank maar nu zie je haar borstbeen. Ik vind echt niet dat je dit onder het mom van skinnyshaming niet mag benoemen als zorgelijk. Dit is een vrouw van 42, het is niet of alleen tieners heel dun zijn, het is over het hele leeftijdsspectrum. De meesten van ons komen uit de jaren 90 en weten hoe het is als ziek dun de maatstaf is, laat dat alsjeblieft niet opnieuw gebeuren voor de tieners nu.

^ dit is niet normaal.

13 likes

Ik ben nog geen 35 maar ik verwacht niet dat uit het niets mijn borstbeen ineens mega prominent wordt. Heb ik een minder bol hoofd nu dan met 27? Mogelijk. Ben ik nu ineens ingevallen omdat ik ouder ben? Nee.

6 likes

meestal wordt je dan voller en zo niet ga je er alsnog niet zo uitgemergeld uit zien. en dat iemands stijl verandert prima maar je kunt deze combinatie van vermageren en stijlswitch niet loszien van de gaande trend, tenminste ik niet dan

edit: en ook niet 8 jaar allemaal trouwens. die eerste is sws uit 2021

2 likes

Klinkt als kindermenu types

2 likes

Ik ben 38 en je ziet mijn borstbeen ook. En ik ben echt aaabsoluut niet te mager. Ik heb alleen heel weinig vet op mn romp (en heel veel vet op mn ledematen :smiling_face_with_tear:)

3 likes

Sjongejonge wtf praten we over omg. Ik ken die vrouwen niet, have a nice life.

Vind je schiphol airport leuk om te kijken?

• Ja
  • Nee
  • Wat is dat ?

0 stemmers

2 likes

https://www.nu.nl/gezondheid/6391967/schijf-van-vijf-is-vernieuwd-minder-vlees-en-meer-nadruk-op-duurzaamheid.html

De schijf van vijf is aangepast

• Heel goed, beter voor mens en aarde
  • Boeit me niet
  • Ze nemen me alles af!!

0 stemmers

2 likes

Lijkt ook alsof ze buccal fat removal heeft gehad. Dat heb ik echt bij niemand ooit mooi gevonden.

5 likes

Iets benoemen als zorgelijk is wel heel iets anders dan iemand beledigen en een gratenpakhuis noemen. Iemand met een eetstoornis is al ziek, dan hoef je diegene toch niet nog een trap na te geven door haar te beledigen. Dat zou je bij een andere ziekte ook niet doen, hoop ik.

4 likes

Ja oké maar dan ben jij misschien de uitzondering met een vreemde vet verdeling.

@Vuurvliegje zolang we hier nog geen automatische vertaal functie hebben is de kans dat Nicola dit leest absoluut nul.

1 like

Niet ieder slank persoon heeft een eetstoornis of kan er iets aan doen.

9 likes

Meid geef gewoon toe dat je taalgebruik niet geschikt was voor het uiten van zorgen.

13 likes

Daar gaat het toch niet om, gezien de statistieken lezen er vast genoeg vrouwen mee die een eetstoornis hebben (gehad).

@JustinBieber Tuurlijk niet, maar je ziet het nu wel bij actrices etc die eerst wel een gezond gewicht hadden, en nu duidelijk niet meer. Dat is dan wel een eetstoornis lijkt me.

5 likes

waar wordt dat gesuggereerd dan? olivia wilde en die beckham chick die zemra postten zijn niet gewoon slank of tenger gebouwd. het lijkt me superirritant als dun persoon om dit soort verdenkingen te krijgen maar er is echt een verschil tussen van jezelf dun en ongezond mager zijn + het is een teringzorgelijke trend en we weten hier bijna allemaal hoe het was om op te groeien met heroin chic en maat 36 dik vinden

7 likes

Ik denk dat het voor mij gewoon een te persoonlijk onderwerp is en ik me dit aantrek waar ik niet zou moeten.

3 likes

het is ook een supergevoelig onderwerp alle kanten op! :people_hugging:
ik bedoel het iig niet als eetstoornis of gewoon dun zijn bashen maar wel de trendvorm ervan en celebs die nergens lijken te erkennen dat het problematisch is

4 likes

Jij bent niet de autoriteit op het gebied van gepast taalgebruik

Optyfen :wave:t2:

1 like

Haha gaat ie?

3 likes

Jazeker heb er alleen een hekel aan betuttelend toegesproken te worden door iemand die ik niet zie als boven mij staande.

1 like

Dat is zo’n non-argument. Er kunnen een hele hoop mensen meelezen, met allerlei trauma’s/issues/problemen, dan kunnen we dus niets meer bespreken want het zou wel eens naar voor iemand kunnen zijn om te lezen.
En ja, dit is heel erg ‘we mogen ook niks meer zeggen’, ik weet het, maar kom op, niet politiek correcte termen gebruiken om problematische shit te bespreken is toch echt niet zo problematisch als hier nu wordt gedaan

6 likes