hoe deze hele discussie nu verloopt vind ik ook gewoon onderdeel van het probleem. ‘ja maar skinnyshaming’, ‘ja maar sommige mensen zijn van nature dun’, ‘ja maar taalgebruik’. het is toch gewoon een feit dat jezelf uithongeren weer wordt gestimuleerd met de huidige (ook conservatieve idd) trend? dat is gewoon tering gevaarlijk en veel schadelijker dan de term gratenpakhuis of ariana grande bodyshamen omg
Stel je buurvrouw met wie je “normaal” contact hebt (gewoon hallo/dag, hoe is het etc) appt je dat haar wifi het niet doet en de monteur pas over een paar dagen komt. Of ze even op jouw wifi mag. Zou je dat oké vinden?
- Ja hoor
- Misschien
- Nee
0 stemmers
Ik ben de buurvrouw zonder wifi in dit geval en heb dus mn buurvrouw geappt. Nog geen reactie maar ik zou het gewoon geven.
Edit: mocht je nee of misschien stemmen, waarom?
Als iemand met eetstoornisverleden die er ook zo uitzag:
Ik ben honderd keer bozer op de celebs en de hele heroin chique cultuur momenteel dan op de woorden die hier gebruikt worden. Dit is gewoon de 00’s en 10’s ‘dunnetjes over doen’ en dat is erg.
Ik heb geen normale buren dus die zoeken het maar uit, sorry
Plus dat ik er niet op zit te wachten dat iedereen die code maar heeft want hiernaast wonen 8 mensen
Als jij het bent in je eentje zou ik het anders vinden maar ik ging even uit van de situatie hier thuis met mijn stem
Onze buren wonen qua afstand allemaal relatief ‘ver’ bij mij vandaan en onze wifi reikt niet tot daar (is al moeilijk om tot in ons eigen tuinhuis bereik te hebben waarvoor we iemand dit hebben laten regelen met een kabeltje en een versterker of weet ik veel wat.
Ik zou de vraag dus heel raar vinden, omdat het logischer is om aan de andere buren te stellen die mogelijk wel binnen hun bereik vallen.
Vandaar misschien: mogelijk is het echt noodzakelijk voor werkgerelateerde zaken en hebben de andere buren geweigerd. Dan vind ik het oké maar zal de buurvrouw in mijn huis of tuinhuis moeten komen zitten om te werken en daar kan ik niet volmondig ja op zeggen zonder mijn agenda te checken. Dus geen pertinente ‘nee’, maar ik zou op deze vraag ook niet zonder door te vragen ‘ja’ kunnen zeggen.
Bovendien als het niet noodzakelijk is voor werk vind ik dat je best een paar dagen met je 5g moet kunnen toekomen en in de avond series streamen is geen noodzaak. Ik zou daar zelf nooit de buren voor benaderen. Maar dat is hoe ik zou kijken naar een paar dagen geen wifi te hebben. Onhandig, maar niet onoverkomelijk.
Mijn buuf belde me net en moeilijk moeilijk en ze wist het niet zeker etc
Ze ging nu even googlen hoe het zit en belt me zo terug haha.
Ik zeg joh nee is ook een antwoord priemmm
Wij hebben speciaal een gastnetwerk. Iedereen mag daarop. Volgens mij kan je dat gewoon aanzetten op je router
Ongevraagd advies, maar bijna elke provider biedt dus in deze situatie een extra internetbundel voor je mobiel zodat je die als hotspot kan gebruiken. Al is dat natuurlijk alleen als je mobiel internet ook bij dezelfde provider zit.
Maar ik zou er idd nul problemen in zien.
Nu we het toch over buren hebben, als je iets aardigs voor ze doet, dat misschien een uurtje kost, verwacht je dan wat terug?
- Nee
- Ja, later ook een vriendendienst
- Ja, geef geld
- Ja, een flesje wijn of bosje bloemen of chocola oid
0 stemmers
Andersom, zou jij iets geven aan een buur die een uurtje helpt?
- Nee
- Ja chocola/wijn/bloemen
- Ja, dat ik in de toekomst een beroep op ze kan doen
- Ja geld
0 stemmers
Ik heb echt 0 contact met buren in dit gebouw maar verwacht niks in zo’n situatie. Zou zelf wel wat geven als iemand iets voor me doet maar het andersom niet verwachten.
Misschien doet iemand een keer iets voor mij, misschien ook niet. Beide prima.
Klopt heb 100GB extra gekregen maar kost natuurlijk veel batterij etc om mn hotspot op de tv te krijgen.
Verlossend antwoord van mn buuf: ze deelt de wifi niet ![]()
Prima, maar het commentaar hebben op de lijven van andere vrouwen is net zo goed (en in mijn ogen een groter) deel van het probleem.
Het is niet dat ik verwacht dat ze onmiddellijk ook iets voor mij doen, maar als ik een uur help met schoffelen/ramen wassen/paxkast in elkaar zetten/router aansluiten/op hun kind passen en een week later vraag ik “he zou je mij even kunnen helpen met mn fietsband oppompen/op mn kind passen/weet ik het” en ze zeggen ‘nee’, dan zou ik een volgende keer wel ff twee keer nadenken voor ik ja zeg. Een uur is best lang om te schoffelen
(en uitzonderingen daargelaten he, als ik de ramen was voor een mindervalide buurvrouw ga ik natuurlijk niet verwachten dat ze een week later mijn ramen komt wassen)
Mwah, ik vind soms dat semantiek en de uitzonderingen (en vaak zijn het niet eens uitzonderingen maar meer het goedpraten van een eetstoornis, zoveel uitzonderingen zijn er echt niet) de boventoon voeren. Deze vrouwen hebben echt een enorm bereik. Ze zitten in een wereld waar ze natuurlijk ook enorm de druk voelen om zo lang mogelijk jong, dun een aantrekkelijk te blijven dus het heeft ook zeker 2 kanten. Maar doen alsof dit normaal is vind ik ook weer een ander uiterste. Ik vind het gewoon een heel moeilijke discussie, een heel dik iemand weet ook wel dat hij of zij dik is dus dat hoeft niet extra benoemd te worden. Doen alsof diegene geen extra gezondheidsrisico’s heeft vind ik ook onzin, maar 9 van de 10x geeft niemand natuurlijk echt om iemands gezondheid maar zien ze gewoon niet graag dikke mensen.
Ik denk dat dat wel heel anders is bij mensen die echt overduidelijk ondergewicht hebben.
Je redt het ook wel een paar dagen zonder tv toch?
Hier ben ik het wel mee eens. Ik heb ‘nee’ gestemd, omdat ik ‘een vriendendienst’ meteen als iets groots vind klinken, maar ik verwacht wel op zijn minst een vriendelijke benadering en dat áls ik eens iets vraag wat geen groot ding is dat er niet meteen een ‘nee’ zonder reden komt. Ik zou overigens ook niks geven voor hulp die ze bieden, maar wel een kop koffie, een vriendelijk praatje en de bereidbaarheid van mij uit om ook eens iets voor hen te doen.
Een buurman van ons is een beetje onze sociale controle, houdt de poort in de gaten wanneer wij op vakantie zijn en bij iets opvallends belt hij mijn man. Zijn er in de buurt bijzonderheden die relevant zijn voor ons om te weten dan zal hij ons altijd informeren. Dat hoeft hij niet te doen, maar dat hij zoiets doet maakt ons ook bereid om hem te helpen (het is een oude man) wanneer hij dat nodig heeft. Wij bieden hem dan weer een praatje aan omdat hij wat eenzaam is, hij komt soms een kop koffie drinken en als hij straks slecht ter been is zullen wij de vuilsnisbak waarschijnlijk voor hem zetten.
Kortom: normale omgang met elkaar mag denk ik wel een verwachting zijn, dat hoeft voor mij niet in de vorm van bloemen en chocola.
Ja er komt ook heel veel bij kijken dus het is een irritante discussie (zeker online). Maar dat ik kritiek heb op taal/opmerkingen betekent absoluut niet dat ik dit gezond vind of dat ik me niet bewust ben van de schade die het veroorzaakt, ik vind het wel jammer dat die conclusies daaruit worden getrokken. Wat we zeggen is (net als bij racisme en femicide om maar twee grote problemen te noemen) gewoon echt een belangrijk onderdeel van het probleem.
Same, ik heb oudere wat mindervalide buren en doe graag gewoon simpele klusjes voor ze. Eerlijk gezegd 90% omdat ze altijd zeggen “Zemra, jij bent zo sterk!!!” als ik iets totaal niet indrukwekkends doe en dat dan ook nog menen terwijl bij mn vrienden de grap altijd is dat ik slap ben.
Maar ik krijg er dus altijd iets voor terug ook al zeg ik 526636373x dat het echt niet hoeft. Wel echt heel cute want ze hebben ook een boomer voorliefde voor van die glitterplaatjes dus dan krijg ik die via whatsapp en als ze me iets geven doen ze er altijd een kaartje bij met van die ‘diepzinnige gevoelige’ quotes en idk bij hun vind ik dat dus ontzettend charmant ![]()
Ik krijg trouwens ook altijd een souvenir als ze op vakantie zijn geweest, heb een plank met allemaal random beeldjes en doosjes etc van ze haha.
Weet iemand in je omgeving dat je hier zit?
- Niemand (denk ik)
- Zo veel
- Iemand
0 stemmers
Denk je dat er onder de mensen die ooit hier gepost hebben, er mensen zijn die inmiddels niet meer leven?
- Ehhhhhh
- Ja statistisch wel
- Ja vast wel toch
- Nee denk van niet
0 stemmers
Weet niet hoeveel mensen hier ooit gepost hebben, maar zat te denken als iemand nooit meer post zou ik er gewoon vanuit gaan dat ze een leven hebben gevonden, maar dood kan natuurlijk ook ![]()
Ik denk nog wel eens aan de forummer Pronkjewail…