Stel je persoonlijke vraag #58

Bekend staat niet gelijk aan financieel lekker erbij zitten. Maar als je, bijvoorbeeld, aan Jeff Bezos gofundme zou schenken, ben je niet lekker in je bovenkamer

7 likes

Gaat dit over de go fund me van Erik Dane? Want in dat geval vind ik het een hele rare situatie.
Zijn vrouw (eigenlijk ex maar ze waren nog getrouwd) is millionair en aan het daten met een billionair. Daar zou dat geld dan naartoe moeten gaan (en zijn twee dochters). Inmiddels was die go fund me ook verhoogd van 250.000 naar 500.000. Volgens mij wel opgezet door een vriend van die Erik Dane maar toch.

Maar ja, dat mag allemaal!

(Snap alleen niet waarom je ooit je geld zou verbranden als gewoon persoon aan een celebrity in een go fund me terwijl je ook je geld aan een ALS stichting kan doneren bijvoorbeeld)

13 likes

Heh die go find me verbaast me, heeft hij geen nalatenschap opgebouwd als tv/filmster?
En waarom inderdaad als hij tot zijn dood ook nog eens getrouwd was met een miljonair, ik denk niet dat die kinderen hoeven te vrezen voor armoede?

2 likes

Hij was zelf ook miljonair dus ja die kinderen hoeven de rest van hun leven niks te doen

4 likes

Waar is die go fund me dan in hemelsnaam voor? Mag hopen dat ze het dan doneren aan een ALS fonds ofzo ipv het zelf houden.

2 likes

Misschien willen de beroemdheden een nieuwe ice bucket challenge voor zijn.

6 likes

Nee het is voor zijn kinderen staat er op de pagina :confused:

Nouja het mag maar waarom iemand dat zou doen begrijp ik niet. Het plebs moet maar geld doneren aan nabestaanden van James van der Beek en Eric Dane zodat zij hun lijfstijl niet hoeven te veranderen??

Ik denk echt dat als nabestaanden van Eric Dane een ALS research fundraiser hadden gedaan dat er een giga bedrag uit was gekomen dus dut vind ik echt zonde

3 likes

Vóór de go fund me van de nabestaanden van Eric Dane, was er ook een voor die van James Vanderbeek. Door zijn vrouw online gezet en heeft inmiddels letterlijk miljoenen opgebracht.

Iemand vergeleek mensen die aan dit soort doelen doneren met de horigen die vroeger hun geld aan de koning afstonden omdat ze dachten dat we allemaal beter af zouden zijn als hij beter af zou zijn. En dat vond ik zo treffend.

Het is idioot om de inzameling te starten, maar wie zijn die idioten die hieraan doneren?

17 likes

Had de BBC een man met tourette in de zaal moeten zetten tijdens de BAFTAS? Hij schreeuwde dus heel hard het N woord tijdens een uitreiking door twee zwarte acteurs

• Nee ze hadden deze situatie moeten voorkomen
  • Ja die mag mag gewoon schreeuwend in die zaal zitten

0 stemmers

Er was wel gewaarschuwd dat er iemand met tourettes in de zaal zat, maar dit was de enige speech waar hij doorheen schreeuwde

Zou jij in die zaal zitten als jij die man was en er een kans was dat je dat woord zou schreeuwen?

• Nee ik zou thuis blijven
  • Ja waarom niet

0 stemmers

Hij was de inspiratie voor een film over tourette die ook genomineerd was voor een BAFTA (en won) en verliet later zelf de zaal

4 likes

Ja weet ik, ik vraag of de BBC juist heeft gehandeld.

1 like

Ik had er wel bij willen zijn, maar om een aparte plek gevraagd waar minder spanning is

10 likes

Haha minor detail. Mooi dat hij erbij kon zijn, en goed dat ze het publiek vantevoren gewaarschuwd hebben.

4 likes

Ik vind het vooral racistisch dat de BBC het oké vond om het n-woord niet te censureren. De show was niet live en dit had elke show regisseur eruit moeten halen. Je krijgt er een free palestine amper door maar het n-woord dan wel.

91 likes

Ja precies, de bbc heeft dit allemaal heel vreemd aangepakt. Ze hadden de presentatoren ook beter moeten inlichten, niet alleen de zaal. En ze hebben nog geen excuses aangeboden.

6 likes

De acteur bood mooiere excuses aan dan de BBC.

1 like

Ik weet niet echt waar ik dit het beste kan vragen dus misschien maar hier: ik vroeg me af hoe de ambtenaren onder ons hun IKB besteden. Wat is in jullie ogen het meest gunstig?

1 like

ik heb geen idee wat het meest gunstig is, maar ik laat het helemaal uitbetalen (meestal in 1x aan het eind van het jaar en dan gaat het op mijn spaarrekening, is voor mij een goede manier om te sparen)

ben wel benieuwd wat anderen doen ook

3 likes