Stel je persoonlijke vraag #58

Kan je het haar niet anoniem laten weten? Ik zou het wel aan haar laten weten, dan heb jij aan je “plicht” voldaan

3 likes

Ken jij iemand persoonlijk die naar Spanje is verhuisd?

• Nee niemand
  • 1 iemand
  • Meerdere
  • Familie
  • Vrienden

0 stemmers

Ik denk dat je in zo’n situatie bijna nooit een vrouw treft die zegt: omg dank dblauw, blij mee en zou daarom heel huiverig zijn met dit soort dingen vertellen. Voor je het weet heb jij het gedaan.

7 likes

Heb je screenshots dat hij dit over haar vertelt?

Als je bewijs hebt (screenshots datingprofiel en whatsappgesprekken) dan zou ik dat denk ik wel met haar delen. Zo neutraal mogelijk, geen emotie, verder niet in gesprek gaan, alleen de screenshots en een korte uitleg bij haar neerleggen en de conversatie verder afsluiten.

Als je geen bewijs hebt wordt het echt wel lastig. Je kan altijd een ‘hey girly’ berichtje sturen, maar je hebt wel het risico dat dit terugslaat op jou. Anoniem is een optie, maar persoonlijk zou ik het echt niet geloven als ik nu een anonieme e-mail kreeg waarin stond dat mijn vriend vreemdgaat.

7 likes

Moet je ff bedenken dat iemand je dood waant om vreemd te kunnen gaan :scream::fearful:. Dat doet me denken aan meerdere femicide gevallen waarbij de dader zijn vrouw had vermoord en gezellie verder ging met zijn affaire zonder een krimp te geven

4 likes

Hij denkt niet dat ze dood is, hij zegt dat. Dat is wat anders.

Verder wel vreselijk dat hij dat zomaar zegt ja. Bah

2 likes

Ik gebruik het woord verkeerd zie ik! Ik bedoelde richting anderen inderdaad. Doen of de partner dood is. Gestoord is het enige woord wat daarbij past.

2 likes

1 persoon, die kreeg een Spaanse vriendin. Dus niet volledig random.

Ik heb er nog een nachtje over geslapen en heb besloten er verder niks mee te doen. Ik had hem gisteren al meteen geblokkeerd, maar ik ga zijn vrouw niet inlichten. Mochten we nou maanden gedate hebben, dan zou het misschien anders zijn. Maar ik ken hem nu niet echt, en ik weet niet waartoe hij in staat is. Als je zo koelbloedig kan liegen over je vrouw, dan ben je wel echt een psycho. Het was ook niet “mijn vrouw is recentelijk overleden, ik wil het er niet over hebben”, maar een gedetailleerd verhaal, dingen over zijn kinderen en hoe zij er mee om gaan etc. Dus ivm mijn eigen veiligheid laat ik het, hoewel ik het wel ontzettend triest vind voor zijn vrouw.

8 likes

en haar veiligheid dan?

7 likes

Ja dat is de pijnlijke keerzijde van mijn besluit, dat besef ik. Maar als zij hem confronteert met mijn verhaal, weet ik niet hoe hij naar haar reageert. Huiselijk geweld begint vaak op het moment dat een leugenaar ontmaskerd wordt en de controle verliest. Of wat @ellegirltalk zegt, nog erger. Hij zal de eerste man niet zijn die iets soortgelijks flikt.

7 likes

Scheld jij?

• Ja en de ergste scheldwoorden komen ook voorbij
  • Ja, maar ik heb wel mijn grenzen
  • Er floept weleens iets uit, maar ik houd me over het algemeen in
  • In een heel ernstig geval scheld ik
  • Nee daar doe ik niet aan

0 stemmers

Stel dat je wel/met enige regelmaat scheldt, scheld je dan ook:

• Bij familie
  • Bij vrienden
  • Op werk onder collega’s
  • Op werk bij clienten/klanten/leveranciers/andere niet collega’s
  • In het dagelijks leven met personen die je niet kent verder
  • Bij dienstverleners zoals huisarts, tandarts, dat soort dingen
  • Alle bovenstaande personen en nog meer, namelijk
  • Er mist nog een categorie van mensen waar ik niet bij scheld

0 stemmers

2 likes

kan jij mr Brightside van the Killers helemaal meezingen?

• ja
  • half
  • nee
  • ik ken het niet

0 stemmers

ik vind het altijd heel leuk om filmpjes te zien van in Engeland waar het nummer een soort onofficieel volkslied is en denk voor Nederlanders die een Indie era hadden ook wel een reliek en staple uit die tijd en ben ff benieuwd hoe de populairiteit op t forum is

7 likes

Hahahah ja in Engeland is dit de Don’t Look Back in Anger van een generatie nu je dit zo zegt! Ik denk hier wel minder maar dit was precies een hitje in mijn songtekst-opzoek-puberjaren

6 likes

jaaaa ik geloof het ook haha! hier idd minder (nationaal) maar onder de mensen/pubers die rock/indie/etc luisterden en de myspacers was het wel een grote hit in mijn herinnering.
was jij nu naar oasis geweest vorig jaar trouwens?

1 like

Ik heb er zelfs een ‘dansje’ bij wat ik samen met een vriendin deed als dat nummer gedraaid werd (elke stapavond in mijn tienerjaren)

5 likes

Op de ex van de dochter van een bekende presentatrice. Daar uiteindelijk een paar weken mee gescharreld :upside_down_face:

4 likes

Ik doe dit bijna nooit maar heb wel eens met Sophie Milzink een gesprekje gehad hierdoor

2 likes

“It started out with a kiss - how did it end up like this” was nog een tijdje mijn MSN naam :laughing: Al vind ik de zin nog steeds heel goed want bij elke nieuwe break up vraag ik het me toch weer af :smiley:
Ergens voel ik me ook persoonlijk aangevallen als mensen the killers helemaal afbranden, halloooo laat ze/mijn tiener muzieksmaak met rust!!

11 likes

Desperado geprobeerd maar helaas niet :sob: