Stel je persoonlijke vraag #58

Het is deze:

Ze hebben heel veel verschillende soorten accomodaties (vlgs mij ook boomhutten en zulke dingen) en het was echt prachtig! Wij zaten in het bijgebouw!

Enige nadeel is dat de wellness met badkleding is.

1 like

Vind het vooral gierig dat er op staat dat drankjes aanwezig zijn, dat is toch wel het minimale als je een feest geeft? Of hangt er een qr code met tikkie naast de koelkast?

Als er om hapjes wordt gevraagd om de eigen rekening te drukken vind ik t heel gierig. Als er iets zou staan van ‘we zouden het heel leuk vinden als iedereen een klein hapje meeneemt’, dan zou ik het interpreteren als dat ze zelf ook eten regelen maar zelfgemaakte hapjes van iedereen een leuk extraatje vinden. Dat laatste vind ik prima en dan zou ik ook wel iets meenemen.

3 likes

Ze willen gewoon een ander soort feest geven, ik vind zelf allemaal een hapje meenemen heel gezellig. Zou dat zelf niet bij een verjaardag doen maar meer voor random maar daardoor komt het er nooit van. Laatste keer was jaren geleden.

2 likes

Niet alleen gierig maar echt idioot :joy:

1 like

potluck diners

• Ik zou daar eerder veel moeite voor doen
  • Ik zou daar eerder weinig moeite voor doen
  • Als ik zo’n uitnodiging krijg ben ik overwegend enthousiast
  • Als ik zo’n uitnodiging krijg ben ik overwegend niet enthousiast
  • Leuk met de juiste mensen
  • Altijd leuk
  • Nooit leuk

0 stemmers

elke keer als ik voor zoiets word uitgenodigd dan ben ik helemaal enthousiast maar zijn anderen al weken van tevoren aan het klagen en aan het zuchten. waardoor het eigenlijk altijd last minute wordt aangepast naar ‘gewoon eten halen’ en dat vind ik zo jammer. het lijkt mij juist heel erg leuk (met de juiste mensen dan) :smiling_face_with_tear:

1 like

Dit is eigenlijk gewoon alleen leuk met mensen die van koken houden of het iig belangrijk vinden om moeite te steken in het idee dat een ander bedenkt/host.

27 likes

ja true waarschijnlijk is het met mensen die al van tevoren zeiken toch niet leuk haha

3 likes

Weinig moeite omdat ik gewoon niet zo goed kan koken, dus dan kan ik beter iets makkelijks maken dat niet snel mis kan gaan

2 likes

Ja idd, niet met de schoonfamilie en dan tussen de opgerolde en gesneden wraps (luxe met zalm en roomkaas) en de spiesjes met mini bolletjes mozzarella en cherrytomaten zitten die uit God mag weten wat voor keuken komen

28 likes

Ja vind dat echt gierig. Ze willen toch zelf een feest geven? Dan hoort iets te eten en drinken voor je gasten er wel bij. En dat je zelf drinken hebt voor je gasten lijkt me wel de bare minimum.
Misschien hebben ze weinig te besteden, maar geef dan een andere invulling aan het feest of maak iets simpels/goedkoops. Denk dat mensen al snel tevreden zijn. Ze komen voor het feest.

Misschien dat mijn reactie ook voortkomt omdat dit - wel de overtreffende trap hoor - me doet denken aan mijn nicht. Die ons uitnodigde voor haar verjaardag met het verzoek zelf taart mee te nemen (want vond zij best wel duur). Ja echt doei

6 likes

Nja als die mensen echt in armoede leven zou ik het niet erg vinden, want ik weet dat een feestje al een grote uitzondering voor die groep is. Alles daarbuiten vind ik toch best gierig en heel gemakzuchtig.

8 likes

Ik vind het vooral zo lastig altijd dat heel veel soorten eten zich toch wat lastiger van tevoren laten maken of meenemen en dan wordt het toch snel veel van hetzelfde. En mijn vader wil dit altijd met kerst en dat vind ik echt kut haha

Maar goed als het bijv een picknick ofzo is vind ik het wel leuk!

Grappig dat er wel drankjes zijn terwijl hapjes veel makkelijker en goedkoper te regelen zijn.

Het zou mij niet boeien want hoef toch geen hapjes op een feestje.

3 likes

Ja dan krijg je echt zo’n kleffe quiche die vers bereid wel lekker is, maar op locatie toch maar mwah en zet je het met enige gĂȘne op tafel want het is ingezakt en het kleffe kun je er zo afgekoeld ook aan af zien.

Tbh Google ik altijd op “makkelijk + hetgeen ik mee wil nemen”. Vaak doet mijn omgeving dit bij gelegenheden waar dan minimaal 15 man zijn, en je wil dat er genoeg voor iedereen is dus het wordt bij mij nooit iets verfijnd. Te veel moeite, geld, tijd en geen idee hoe je dat netjes op locatie krijgt. En dan nog rekening houdend met allerlei diĂ«ten/allergieĂ«n. Dus wordt het een quiche, soep, simpele cake/taart of (pasta)salade. Als dat “gerecht” niet al gekaapt is door mijn lieftallige vrienden of familie die ook niet veel zin hadden om veel moeite te doen.

4 likes

Juist niet? Bier, wijn en fris + eventueel een of twee sterk is veel makkelijker.

Oh ik dacht echt aan een bar zeg maar. Drankjes klinkt voor mij als alcohol :sweat_smile:

1 like

Een potluck diner vind ik inderdaad ook leuk en zou ik niet gek vinden als je het doet met een vaste groep. Nu komen er alleen allemaal verschillende soorten mensen, die elkaar nooit hebben ontmoet (en niet meer zullen ontmoeten).

Als het inderdaad in plaats van een cadeau is, vind ik het een super goed idee. Want anders geef je inderdaad iedereen prullaria. Maar er staat bij ‘wij verzorgen de drankjes, neem zelf hapjes mee’. Ik twijfel dan of het bedoelt is als vervanging van cadeau. Ik voel mij dan toch wel ‘verplicht’ om naast een hapje een cadeautje/kleinigheidje mee te nemen.

@Echo snap ik! Maar nee is bij haar ouders in de tuin en drankjes bedoel ik fris, wijn, bier, etc mee. Geen bar of cocktails of iets dergelijks

Ik kan er echt slecht tegen als ik dan helemaal moeite doe en iemand anders niet.

1 like

Ik heb al vaker situaties gehad dat ik me dan helemaal uitsloof, van alles maak, en iemand anders dan wat flessen drinken meeneemt. Thanks? Of gewoon iets kant en klaar gekocht in de winkel.

5 likes

Oh ik vind dat echt helemaal niet erg eigenlijk? Ik vind het dan juist wel een chill gevoel dat ik iets heel lekkers heb gemaakt en wél moeite heb gedaan haha

47 likes