Stel je persoonlijke vraag #58

Zou ze gewoon even bellen

5 likes

Voor mensen die ooit (in hun werkende leven) langdurig ziek zijn geweest, hoe heb je jouw re-integratie ervaren?

• Heel positief
  • Overwegend positief
  • Overwegend negatief
  • Heel negatief

0 stemmers

Ben je blij met hoe je werkgever destijds heeft gehandeld?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Werkgever zelf en HR niet perse, maar ik heb de beste manager ooit, en daardoor blij met hoe het gegaan is!

3 likes

In de stad denk ik wtf doe je hier, succes met parkeren. Hier in het dorp/platteland denk ik er niks van.

Maar er was toch nog geen huidige afspraak? Er was niks bevestigd of afgesproken. Ja die instantie had niet 3 weken stil moeten blijven, en @PiuPiu had na een week ff contact kunnen leggen van Hallo ik wil weten of dit telefonisch kan en of het dus doorgaat? En ik zou gedurende die 3 weken wel de datum vrijhouden want 50/50 kans dat het een telefonische afspraak wordt. Maar de uitkomst zou toch hetzelfde zijn want zij zeggen na 3 weken telefonisch kan niet en dus kan de afspraak niet op datum x.

5 likes

Heb jij een “gevoel” over hoe lang je ongeveer zult leven?

• Ja, sterk
  • Ja, een beetje
  • Nee, heb ik niet

0 stemmers

En zo ja, zegt je gevoel dat je oud wordt?

• Ja
  • Nee
  • Medium

0 stemmers

En heb je een gevoel/beeld bij hoe je zult sterven?

• Ja, hier heb ik een idee bij, op niks gebaseerd
  • Ja, hier heb ik een idee bij, op feiten/ervaringen gebaseerd (bv veelvoorkomend in de familie)
  • Nee joh, geen idee

0 stemmers

Ik heb al jaren een heel specifieke leeftijd in m’n hoofd die nu nadert. En al neem ik het niet serieus, ik knijp ‘m toch een beetje haha. Mijn vriend heeft juist een scenario van hóé hij (plots) zal sterven alleen geen idee wanneer, ook spannend.

3 likes

Er komt in mijn familie behoorlijk wat kanker voor, zowel genmutatie-gerelateerd als losstaande gevallen. Hoewel ik die genmutatie zelf niet heb, hou ik er wel sterk rekening mee dat ik op een gegeven moment ook kanker krijg.
En gek genoeg heb ik daar vrede mee. Ik krijg liever ooit de mededeling ‘het is uitgezaaid’ dan dat ik neerval en het leven er uit is. Ik heb beide gevallen van dichtbij gezien, en de ontreddering is bij nabestaanden groot als de dood er plots is en er geen tijd was voor afscheid. Ik heb gemerkt hoe rijk een periode kan zijn van afscheid nemen, het einde min of meer regisseren, en zaken afsluiten. Ik hoop dat het laatste mij en mijn nabestaanden gegund is.

14 likes

ja naja als er al die tijd niks gezegd is dan gaat de eerste partij er dus van uit dat die afspraak staat. dus staat 'ie, tenzij anders overeengekomen. als je zelf dan echt niet kan moet je er veel eerder achteraan gaan, want als jouw tegenvoorstel niet beantwoord is = eerste afspraak staat. ik vind dat echt zo klaar als een klontje eigenlijk en het maakt mij ook niet uit wat voor afspraak het is en in wiens belang etc.
tussen twee mensen vind ik dit helemaal niet overigens, maar wel als het om organisaties/instanties gaat.

3 likes

Maar @PiuPiu reageerde toch meteen dat het alleen telefonisch kon, en daarop liet de instantie 3 weken niks van zich horen. Dan snap ik niet waarom de instantie er vanuit zou gaan dat de afspraak staat.

14 likes

Je moet kiezen:

• Boven de 80
  • Boven de 90
  • Boven de 100

0 stemmers

2 mensen (para whatever) zeiden dat ik een oud vrouwtje werd. Alleen toen mn vader het random aan de telefoon zei toen ik weer een migraineaanval had geloofde ik het haha. Nouja, we gaan het meemaken!

geen antwoord = afspraak blijft staan. ja zo zou ik gewoon denken. en daarom had ik er ook meteen achteraan gebeld want deze communicatie werkt kennelijk niet.

3 likes

Ja dit sowieso, ik zou zeggen dat het dus niet doorgaat maar on dit gezeik te voorkomen had ik gewoon tussendoor gebeld om het zeker te weten.

4 likes

Mijn tante is vorige week overleden door eigenlijke pure pech achter elkaar. En het begon met vallen en een gebroken arm.

Ik ga ook op die manier.

Een spies sluit ik overigens ook niet uit.

8 likes

Zo gezellig onderwerp.
Ik ga nergens van uit. Mijn oma zei altijd dat ze niet lang zou leven. Uiteindelijk is ze 86 geworden.

Ik heb geen glazen bol. En gezien mijn oma’s voorspelling, verwacht ik niet dat ik de genetische aanleg heb om de toekomst te voorspellen.

1 like

Haha ok ik dacht ff dat we gewoon de situatie anders gelezen of begrepen hadden, maar nu snap ik wat je bedoelt. Ja ik denk dus gewoon echt heel anders, en eens met jou en @Bunnyslippers dat je gewoon gaat bellen. Vind de communicatie in de eerste plaats slecht van die instantie dus ik zou dan ook bellen en zeggen ik reageer maar jullie laten niks weten.

1 like

Maar er was toch geen afspraak? De instantie had een voorstel gedaan, waarop Piu had aangegeven dat het op die dag alleen telefonisch kon. Dan is er toch nog geen afspraak gepland? Ik zou er wel eerder achteraan zijn gegaan, maar ik zou er ook niet van uitgaan dat er een afspraak staat zolang ik niks toegezegd heb en geen bevestiging/uitnodiging heb gekregen.

18 likes

Ik vind het vooral heel rigide van die instantie als het nog binnen die termijn van een jaar is. Waarom zo moeilijk doen?

2 likes

Luister jij weleens bewust mee met gesprekken die in het openbaar naast je worden gevoerd, bijvoorbeeld in de trein of op het terras? Dus van totale onbekenden.

• Vaak
  • Soms
  • Zelden
  • Nooit

0 stemmers

Vind je het vervelend als mensen dat bij jou doen?

• Ja
  • Neutraal
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ik vind het wel irritant als je zo’n energie van de mensen naast je voelt die duidelijk aan het luisteren zijn. Zelf ben ik eigenlijk zelden geïnteresseerd in waar anderen het over hebben, behalve als het echt een juicy gesprek of een goede discussie is haha

4 likes

1 vd redenen waarom ik het OV vervelend vind. Ik wil niet andersmans gesprekken horen. Het maakt me niet uit en laat elkaar met rust whaa

Ik heb laatst de film Shark Tale met mn buurmeisje die nog vrij jong is gezien. En ik vind het zo’n verrassend leuke animatiefilm!

Heb jij Shark Tale wel eens gezien?

• Ja leuk!
  • Nee nog nooit
  • Ja maar vind ik geen leuke animatiefilm

0 stemmers