Dit is hoe mijn peuter een keer 112 heeft gebeld
Ik kan aanvullend instellen dat je het scherm omhoog moet vegen voor je belt.
Ik heb geen partner maar kan wel de locatie van sommige familieleden en vrienden zien (en andersom dus)
Maar dan gaat je auto automatisch bellen? Volgens mij heeft onze ânieuwsteâ auto (2024) dat ook, maar mijn eigen kleinere auto (uit 2018) nietâŠ
Bij mij detecteerde hij de combinatie van geluid + hartslag + de plotselinge stilstand en belde toen automatisch 112. Stuurde locatie door etc. Ik had dat pas door toen we er uit waren geholpen. Maar in die tijd was de ambulance en politie en brandweer dus al onderweg. En dat scheelde echt tijd.
Edit; mijn man nam de melding niet zo serieus trouwens
. Die dacht idd dat ik iets geks gedaan had waardoor dat ding belde. Maar dat was ook âbijzaakâ tov het 112 bellen haha
Moeke
Als ik dat tegen mijn moeder zou zeggen zou ze niet meer tegen mijn praten tot ik zou stoppen haar moeke te noemen.
Terecht, vind het ook niet leuk klinken hahaha, heel ouwelijk
Ma
Hier ook, maar dan op zn Zeeuws mĂ (of mamĂ ). Jij komt ook uit Zeeland toch?
Als je een kind hebt dat een dubbele achternaam mag krijgen. Hebt je hier voor gekozen? Als je het met terugwerkende kracht hebt gedaan mag je ook stemmen
- Ja
- Nee, achternaam van de vader, ik heb wel nog mijn eigen achternaam
- Nee, achternaam van de moeder
- Nee, ik heb ook de achternaam van de vader aangenomen
- Mocht niet, wilde ik wel
0 stemmers
Andere optie: kind naam vader
Ikzelf dubbele achternaam
Andere optie: kind naam van de âmeemoederâ en partner dubbele achternaam aangenomen.
Sorry, het is een heteronormatieve pol, omdat je daar die sterke traditionele gebruiken hebt!
Hebben jullie bewust voot de achternaam gekozen van de niet dragende moeder?
Ik wilde heel graag mijn naam geven en was ook geen probleem voor mijn man. Het werd alleen zo lang, dat ik het niet meer gedaan heb.
No problem! We wonen (en blijven waarschijnlijk wonen) in Nederland, dus hebben we ervoor gekozen om de Nederlandse naam aan de kinderen te geven. En ik vond mijn eigen naam ook gewoon mooier en wilde zelf geen dubbele achternaam nemen om hetero-associaties te voorkomen. Dat vind ik nu terugkijkend een heel stom argument, want ben zo burgerlijk als het maar zijn kan, het enige verschil is het geslacht van mijn partner.
Stel jij hebt een schizofreen familielid. Zou jij dan iemand inhuren om de schizo te âprankenâ door diegene te laten zeggen dat ie nog veel geld krijgt van je schizofrene familielid?
- Ja leuk!
- Nee dat lijkt me niet zoân best idee
0 stemmers
Je schitzo familielid denkt vervolgens dat hij in gevaar is en bezit kennelijk een pistool en gaat naar buiten en killt 2 random tieners, en poging tot op een derde. Voel jij je schuldig voor de prank?
- Nee kon ik toch nooit voorzien
- Ja dit komt mede door mij
0 stemmers
What the fuck ![]()
Hoe lang bewaren jullie kaarten? En dan vooral ook van de die gepersonaliseerde kaartjes met fotoâs die je met de kerst krijgt toegestuurd?
- Voor altijd. Ik heb een grote doos (of inmiddels al meerdere) waar ik die in bewaar.
- Een jaar en met de volgende kerst/verjaardag gooi ik de oude kaarten weg.
- Ik gooi ze redelijk snel na de kerst/mân verjaardag/andere gelegenheid weg.
- Anders, namelijkâŠ
- Ik ontvang nooit kaarten.
0 stemmers
Ik ben net onze magneetwand aan het uitsorteren en zit te twijfelen wat ik met de 3 jaar oude kerstkaarten met fotoâs zal doen die ik jaarlijks van mân zus ontvang.
We wonen in een appartement met niet al te veel bergruimte.
Oorlog ontvlucht, wordt je in NL random vermoord omdat een mongool een prank op zân schitzo familie uittest. Zo fucking triest.
Ik weet niet hoeveel kaarten jij ontvangt, maar ik bewaar al 10 jaar alle kaartjes die ik krijg en dat past nog makkelijk in één schoenendoos. Dus qua ruimte is dat niets, terwijl er in die kaartjes wel ontelbaar veel mooie woorden, herinneringen en momenten gevat zijn.
Kerst- en verjaardagskaarten gooi ik weg, geboortekaartjes van kinderen in onze omgeving en de kaartjes die we met zwangerschap/geboorte van ons kind hebben gekregen bewaar ik wel.