Stel je persoonlijke vraag #58

Ik vind dit zo grappig want ik wou als kind al heel graag blond haar. Tussen mijn 18e en 20e een fase gehad waar ik het ook heb laten blonderen en ben nu juist heel blij met mijn natuurlijke kleur.

1 like

ik heb van mezelf van dat nietszeggende donkerblonde haar en ik vind het ook echt saai. ik verf het ook al heel erg lang

ik vind donkerblond/peper & zout haar ondergewaardeerd zeker als mensen zich in kleuren kleden die daar/bij hun kleurenseizoen passen :two_hearts:

no judge voor verven of andere kleuren dragen tho ik doe dat ook

10 likes

En welke kleuren passen bij die haarkleur dan? Ik ben daar echt zoo slecht in, zou het echt niet weten :smiling_face_with_tear:

Ik ben van mezelf lichtblond en sla nog regelmatig de plank mis, dat het toch te flets uitvalt ofzo haha.

1 like

Dat ligt toch ook aan je huidskleur/ondertoon. Je kan niet zeggen dat elk donkerblond persoon een bepaalde kleur staat.

9 likes

ja dit haha, maar over het algemeen geen compulsief zwart :angry:

@June als je lichtblond haar hebt ben je waarschijnlijk een lente of een zomer, dan moet je vooral nog bepalen of je koel of warm tonig bent en er zijn ook subseizoenen die ook nog een zusterseizoen hebben. als een koel type iets te warms draagt wordt je meestal wat gelig en als een warm type wat te koels draagt meestal grauw. en fletsheid kan ook te maken met verkeerde kleurintensiteit. er staan veel tips en kleuranalyses op youtube, insta, tiktok etc, ik houd zelf superveel van kleur en de verschillen in tonen en tinten en het effect zien op iemands gelaat en vind het een heerlijke rabbithole om in te vallen.
filmpjes zijn ook goed om je oog te trainen om het verschil tussen koele en warme tonen te zien en wat muted kleuren zijn en wat niet etc.

3 likes

hahaha jij haat mijn stijl denk ik want ik verf mijn peper en zout haar zwart en draag ook bijna alleen maar zwart (ik vind jouw stijl daarentegen wel leuk!!!)

haha dat weet ik niet hoor je stijl is meer dan een kleur en i love zwart (geverfd) haar en zwarte kleren. ik haat gewoon compulsief zwart als ‘de’ basic of combinatiekleur als het niet echt een keuze is maar de brainwash dat zwart lekker makkelijk en veilig overal bij kan

3 likes

Ik vind ook eigenlijk dat verrassend weinig mensen zwart echt leuk staat. Al is het altijd beter dan beige.

7 likes

Net toen ik het ging waarderen en het uit wilde laten groeien, werd ik grijs dus nu verf ik het alsnog☹️

Ehhh. We wonen in Nederland waar nu eenmaal relatief veel blonde vrouwen wonen. Ik kom oorspronkelijk uit een dorp in het oosten van het land. En had daar op de middelbare school een groepje van 4 vriendinnen en allemaal blond. Daar ging ik later ook geregeld mee op stap en op vakantie. Ik durf te zeggen dat ik mezelf nooit meer heb gevoeld dan anderen daardoor. Nooit bij stilgestaan, het wás gewoon zo dat we allemaal blond waren. En toen nog jong en knap :joy: vooral omdat we jong waren. Niet omdat we blond waren (denk van nature blond maar met kruidvat haarverf geelblond geverfd)

En ja ik heb vast wel eens gebruik gemaakt van het feit dat ik een jonge vrouw was. Als ik m’n ov kaart vergeten was in het OV bijvoorbeeld, maar heb dat nooit aan het blonde gerelateerd dat de conducteur het door de vingers zag. Eerder aan geslacht, nou ja laten we er ook eens voordeel van hebben. Ik heb in mijn 20er jaren ook vaak genoeg bruin haar gehad.

Enige waar ik er ‘last’ van had was in zuid Europa, vooral Italië op vakantie. Daar konden mannen wel vervelend zijn als wij er als vriendinnengroep waren. Dat waren niet altijd fijne ervaringen kan ik je zeggen. Maar ik weet ook niet of dat extreem anders was geweest als we deels donker haar hadden gehad. Wel als we van kleur waren geweest, want veel Italianen zijn fucking racistisch is mijn ervaring helaas

2 likes

een verrassingsreis via srprs me (dus echt een organisatie, niet dat een vriendin het boekt zoals bij Luzarl)

• lijkt me leuk
  • lijkt me niet leuk
  • heb ik gedaan, was leuk
  • heb ik gedaan, viel tegen
  • anders

0 stemmers

het lijkt mij wel leuk maar ik ben toch bang dat ik ergens al geweest ben want ik ga liever naar een nieuwe plek. en 39829 voorkeuren aangeven is ook zo’n gedoe haha

4 likes

Ik vind verassingen over het algemeen niet leuk. Laat staan verassing je gaat een week op de camping staan in België

7 likes

Ik ging idd naar België, hahahs

Maar wel naar een prachtig landhuis met grote welness in een super mooie omgeving in wallonië! Ik wil nog steeds een keer terug

7 likes

Haha huh in 2% van de wereld misschien

7 likes

Ik heb dit gedaan maar toen was ik wel 19, met een vriendengroep van de middelbare school, omdat we skeer waren en goedkoop samen op vakantie wilden zonder te veel gedoe bij het boeken. We hadden ook nog niet zo veel van de wereld gezien, dus we vonden alles wel best.
Uiteindelijk gingen we naar Warschau, en het was echt vet! Echt een underrated stad imo. We zaten in een super mooi klein hostel en hadden samen 2 kamers, geen vreemden erbij verder, vet leuke tijd gehad.

Ik zou het nu denk ik nog wel doen met een groep, maar ik denk dan niet de super ultra budget optie want ik ben wel een beetje over de hostel lifestyle heen. Ik zou het daarom ook niet snel in mijn eentje doen, vind het toch fijn om een beetje uit te zoeken of de accomodatie en de omgeving ok is voordat ik die boek. Met mijn vriend zou ik het sowieso niet doen want we genieten veel te veel van de voorpret hahaha

1 like

Het lijkt mij leuk maar ik boek toch liever zelf gewoon wat ik echt wil :stuck_out_tongue: als het gratis of écht goedkoop zou zijn zou ik het wel echt leuk vinden en misschien wel eens doen

3 likes

Schrijf jij nog in schrijfletters?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Half. Ik doe deels blokletters en deels dit.

38 likes

Ik schrijf nog wel aan elkaar, maar lang niet zo netjes als dit voorbeeld. Gaat veel sneller dan blokletters

3 likes