Ik heb een paar bijzondere die ik bewaar
Niet zo veel, maar ik dacht, misschien zijn er hier mensen die al veertig jaar kaartjes bewaren. Je weet maar nooit.
Ik bewaar persoonlijke kaartjes in een grote envelop. Eens in de zoveel jaar kijk ik er nog eens doorheen en soms doe ik dan dingen weg.
Luister je naar podcasts?:
- Ja
- Nee
0 stemmers
Zo ja, wat voor soort podcasts?:
- Geouwehoer
- Juice
- Onderzoeksjournalistiek
- Nieuws/achtergrond
- Geschiedenis
- Economie
- Sport
- Een ander soort, namelijk
0 stemmers
Ik was crime vergeten erbij toe te voegen
VSR is geouwehoer hé? ![]()
Ik ken het niet, maar ik gok van wel
Ken je de ‘originele’ Selena? De selena waarnaar Selena Gomez is vernoemd?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Wikipedia over haar (Selena Quintanilla - Wikipedia)
Dit verhaal is zo gestoord
Nu even een speciale poll voor de Belgen onder ons. Ik was begonnen met de podcast Vrouwen des Huizes en ik kon er niet doorheen komen doordat de verteller zo’n stevig Vlaams accent heeft. Voor mij was het te afleidend. Mijn vraag is, hebben jullie Belgen daar ook last van wanneer een Nederlander praat?
- Ja, jullie Nederlanders hebben een waardeloos accent
- Mwa, alleen sommige Nederlanders hebben een waardeloos accent
- Nee, ik heb daar geen last van
- Ik ben geen Belg, maar ik vind ook dat Nederlanders een waardeloos accent hebben
0 stemmers
Tabak verbieden voor iedereen geboren na 2008
- Helemaal mee eens
- Overwegend mee eens maar ik heb wel wat kanttekeningen
- Overwegend niet mee eens maar kan het me wel ergens voorstellen
- Helemaal niet mee eens
0 stemmers
Succes met het handhaven daarmee ![]()
Het gaat om een verkoopverbod, lijkt me wel redelijk te handhaven (niet waterdicht maar de maatregel zal wel wat uitmaken) (Verenigd Koninkrijk verbiedt tabak voor iedereen geboren na 2008)
Bidi bidi bom bom
![]()
Ja!
Ja, omdat ik veel latina vriendinnen heb, daar is zij echt super populair. Daarvoor had ik nog nooit van haar gehoord!
Ik heb alle felicitatiekaartjes van ons huwelijk in een fotoboek en alle felicitatiekaartjes voor de geboorte van ons kind in een ander fotoboek. Voor de rest you ik bijna alles weer behalve als er hele mooie woorden op staan.
Wetenschap, politiek, mythologie, filosofie, psychologie.
Maar welk accent dan? West-Vlaams? Limburgs? Ik kijk altijd met een vriend een programma waar Acid (YouTuber) inzit en zijn accent is wel vrij moeilijk verstaanbaar als Nederlander en mn vriend vind het intens afleidend terwijl ik het juist wel leuk vind. Merk ook dat je er best snel aan went. Wielrenwedstrijden (
) kijk ik altijd op de Belgische zender en eerlijk, na een uurtje hoor ik niet eens meer dat het niet Nederlands-Nederlands is, weinig anders dan ons Brabants.
Denk dat dat voor Belgen met onze accenten ook geldt?
Ik heb de podcast opgezocht op insta en hoorde een vrij neutrale tongval. Vond alleen dat ze veel de r rolde.