Stel je persoonlijke vraag #58

Half, als leerkracht schrijf ik in schrijfletters, maar verder schrijf ik los.

3 likes

Alleen als ik een kaartje voor iemand schrijf

1 like

Vertel waar je was, goede wellness is altijd heerlijk

1 like

Een vriendin viert haar 30e verjaardag, samen met haar ouders. Die zijn ook jarig en worden 60 en 65. Ze nodigen vrienden, familie en de vriendinnengroep en mij uit. Op de uitnodiging staat dat drankjes aanwezig zijn, maar er wordt aan alle gasten (op de uitnodiging) gevraagd om zelf hapjes mee te brengen.

Is dit gierig?

• Ja
  • Ja, ik zou geen hapjes meenemen
  • Neutraal
  • Nee
  • Nee, ik zou er geen eens bij stilstaan
  • Nee, ik zou geen hapjes meenemen

0 stemmers

2 likes

Nou ja hangt er vanaf, wat is de context? Misschien hebben deze mensen niks of allemaal erge dingen meegemaakt ofzo en willen ze toch een keer een feestje vieren blijkt straks haha

8 likes

Jaa, dat is waar! Ik kan niet in hun portemonnee kijken. Ze werken alle drie fulltime. Vriendin heeft een eigen huis en haar ouders ook. Ze vieren het bij haar ouders in de tuin. Ik vermoed dat ze niet krap bij kas zitten, maar kan alsnog niet in hun portemonnee kijken natuurlijk.

5 likes

Mm ipv een cadeau wat eten meenemen lijkt me prima, maar zou het wel karig vinden als ze zelf niks van hapjes geregeld hebben. Ik vind het vooral gemakzuchtig, niet echt gierig

17 likes

Als het in plaats van cadeau is vind ik het eigenlijk wel slim, anders voel je je toch verplicht om ook een kleinigheidje voor die ouders mee te nemen (en andersom hun vrienden voor jouw vriendin), is iedereen meer geld kwijt en zitten alle jarigen met kleine rommel waar ze niet echt op zitten te wachten.

29 likes

als het echt een potluck is niet maar dat lijkt me nogal raar in deze context dus ja dan vind ik het echt heel vreemd en gierig

2 likes

Het is deze:

Ze hebben heel veel verschillende soorten accomodaties (vlgs mij ook boomhutten en zulke dingen) en het was echt prachtig! Wij zaten in het bijgebouw!

Enige nadeel is dat de wellness met badkleding is.

1 like

Vind het vooral gierig dat er op staat dat drankjes aanwezig zijn, dat is toch wel het minimale als je een feest geeft? Of hangt er een qr code met tikkie naast de koelkast?

Als er om hapjes wordt gevraagd om de eigen rekening te drukken vind ik t heel gierig. Als er iets zou staan van ‘we zouden het heel leuk vinden als iedereen een klein hapje meeneemt’, dan zou ik het interpreteren als dat ze zelf ook eten regelen maar zelfgemaakte hapjes van iedereen een leuk extraatje vinden. Dat laatste vind ik prima en dan zou ik ook wel iets meenemen.

3 likes

Ze willen gewoon een ander soort feest geven, ik vind zelf allemaal een hapje meenemen heel gezellig. Zou dat zelf niet bij een verjaardag doen maar meer voor random maar daardoor komt het er nooit van. Laatste keer was jaren geleden.

2 likes

Niet alleen gierig maar echt idioot :joy:

1 like

potluck diners

• Ik zou daar eerder veel moeite voor doen
  • Ik zou daar eerder weinig moeite voor doen
  • Als ik zo’n uitnodiging krijg ben ik overwegend enthousiast
  • Als ik zo’n uitnodiging krijg ben ik overwegend niet enthousiast
  • Leuk met de juiste mensen
  • Altijd leuk
  • Nooit leuk

0 stemmers

elke keer als ik voor zoiets word uitgenodigd dan ben ik helemaal enthousiast maar zijn anderen al weken van tevoren aan het klagen en aan het zuchten. waardoor het eigenlijk altijd last minute wordt aangepast naar ‘gewoon eten halen’ en dat vind ik zo jammer. het lijkt mij juist heel erg leuk (met de juiste mensen dan) :smiling_face_with_tear:

1 like

Dit is eigenlijk gewoon alleen leuk met mensen die van koken houden of het iig belangrijk vinden om moeite te steken in het idee dat een ander bedenkt/host.

26 likes

ja true waarschijnlijk is het met mensen die al van tevoren zeiken toch niet leuk haha

3 likes

Weinig moeite omdat ik gewoon niet zo goed kan koken, dus dan kan ik beter iets makkelijks maken dat niet snel mis kan gaan

Ja idd, niet met de schoonfamilie en dan tussen de opgerolde en gesneden wraps (luxe met zalm en roomkaas) en de spiesjes met mini bolletjes mozzarella en cherrytomaten zitten die uit God mag weten wat voor keuken komen

25 likes

Ja vind dat echt gierig. Ze willen toch zelf een feest geven? Dan hoort iets te eten en drinken voor je gasten er wel bij. En dat je zelf drinken hebt voor je gasten lijkt me wel de bare minimum.
Misschien hebben ze weinig te besteden, maar geef dan een andere invulling aan het feest of maak iets simpels/goedkoops. Denk dat mensen al snel tevreden zijn. Ze komen voor het feest.

Misschien dat mijn reactie ook voortkomt omdat dit - wel de overtreffende trap hoor - me doet denken aan mijn nicht. Die ons uitnodigde voor haar verjaardag met het verzoek zelf taart mee te nemen (want vond zij best wel duur). Ja echt doei

6 likes

Nja als die mensen echt in armoede leven zou ik het niet erg vinden, want ik weet dat een feestje al een grote uitzondering voor die groep is. Alles daarbuiten vind ik toch best gierig en heel gemakzuchtig.

8 likes