Stel je persoonlijke vraag #58

Ik vind het vooral zo lastig altijd dat heel veel soorten eten zich toch wat lastiger van tevoren laten maken of meenemen en dan wordt het toch snel veel van hetzelfde. En mijn vader wil dit altijd met kerst en dat vind ik echt kut haha

Maar goed als het bijv een picknick ofzo is vind ik het wel leuk!

Grappig dat er wel drankjes zijn terwijl hapjes veel makkelijker en goedkoper te regelen zijn.

Het zou mij niet boeien want hoef toch geen hapjes op een feestje.

2 likes

Ja dan krijg je echt zo’n kleffe quiche die vers bereid wel lekker is, maar op locatie toch maar mwah en zet je het met enige gĂȘne op tafel want het is ingezakt en het kleffe kun je er zo afgekoeld ook aan af zien.

Tbh Google ik altijd op “makkelijk + hetgeen ik mee wil nemen”. Vaak doet mijn omgeving dit bij gelegenheden waar dan minimaal 15 man zijn, en je wil dat er genoeg voor iedereen is dus het wordt bij mij nooit iets verfijnd. Te veel moeite, geld, tijd en geen idee hoe je dat netjes op locatie krijgt. En dan nog rekening houdend met allerlei diĂ«ten/allergieĂ«n. Dus wordt het een quiche, soep, simpele cake/taart of (pasta)salade. Als dat “gerecht” niet al gekaapt is door mijn lieftallige vrienden of familie die ook niet veel zin hadden om veel moeite te doen.

4 likes

Juist niet? Bier, wijn en fris + eventueel een of twee sterk is veel makkelijker.

Oh ik dacht echt aan een bar zeg maar. Drankjes klinkt voor mij als alcohol :sweat_smile:

1 like

Een potluck diner vind ik inderdaad ook leuk en zou ik niet gek vinden als je het doet met een vaste groep. Nu komen er alleen allemaal verschillende soorten mensen, die elkaar nooit hebben ontmoet (en niet meer zullen ontmoeten).

Als het inderdaad in plaats van een cadeau is, vind ik het een super goed idee. Want anders geef je inderdaad iedereen prullaria. Maar er staat bij ‘wij verzorgen de drankjes, neem zelf hapjes mee’. Ik twijfel dan of het bedoelt is als vervanging van cadeau. Ik voel mij dan toch wel ‘verplicht’ om naast een hapje een cadeautje/kleinigheidje mee te nemen.

@Echo snap ik! Maar nee is bij haar ouders in de tuin en drankjes bedoel ik fris, wijn, bier, etc mee. Geen bar of cocktails of iets dergelijks

Ik kan er echt slecht tegen als ik dan helemaal moeite doe en iemand anders niet.

1 like

Ik heb al vaker situaties gehad dat ik me dan helemaal uitsloof, van alles maak, en iemand anders dan wat flessen drinken meeneemt. Thanks? Of gewoon iets kant en klaar gekocht in de winkel.

5 likes

Oh ik vind dat echt helemaal niet erg eigenlijk? Ik vind het dan juist wel een chill gevoel dat ik iets heel lekkers heb gemaakt en wél moeite heb gedaan haha

43 likes

Bij goede vrienden is het anders, maar er zijn veel mensen waarbij ik twijfels heb over hun hygiene. En dan heb ik liever iets kant en klaar uit de winkel

6 likes

Haha ja en dan de hele avond complimenten krijgen en “ah joh, stelde niks voor was echt zo klaar” terwijl je 3 uur in de keuken hebt gestaan.

5 likes

Over iets meer dan een week is het Koningsdag. Zien jullie al afgeplakte/stoepkrijt getekend bezet plekjes?:

• Ja, hier en daar (stoepkrijt)
  • Ja, hier en daar (ducttape)
  • Nee, hier wordt Koningsdag niet gevierd
  • Nee, maar dat komt wel
  • Gewoon nee

0 stemmers

En wat zijn jouw plannen voor Koningsdag?:

• Naar festivals gaan
  • De vrijmarkten afstruinen
  • Een kleedje op de vrijmarkt bestieren
  • Van mijn vrije dag genieten
  • Een combinatie van meerdere antwoorden
  • Ik moet gewoon werken die dag :pleading_face:

0 stemmers

1 like

Draag jij een tussenjas op warme lentedagen? Ik bedoel daarmee dagen met nog koude ochtenden en avonden.

• Ja
  • Soms
  • Nee

0 stemmers

Zo nee of soms, draag je dan wel iets anders over je kleding heen?

• Ja, bijvoorbeeld een blazer/trui/vest/etc als jas
  • Nee, ik ga gewoon iets kouder gekleed de deur uit
  • Nee, ik kleed mij gewoon warmer (ik doe dus niks uit)
  • Anders, namelijk

0 stemmers

Aanleiding
 Mijn oude tussenjas is op, maar ik denk niet dat ik een vervanger ga halen. Ik droeg die eigenlijk niet zo vaak.

1 like

Ik draag een jeans jasje als zomerjas.

Op de fiets wel een dunne regenjas.

4 likes

Ik draag mijn tussenjas meer dan welke andere jas dan ook. Maar ik heb het snel warm, dus ik draag die al snel i.p.v. mijn winterjas.

9 likes

Heb je zo’n denneboompje met een geurtje aan je autospiegel hangen

• Ja, een hele tros
  • Ja, eentje (misschien soms 2)
  • Nee

0 stemmers

Als je geen auto hebt hoef je niet te stemmen en je hoeft dat ook niet speciaal in een reactie te laten weten

10 likes

Optreden :dancer:

2 likes

Zit jij wel eens op reddit?

• Ja
  • Nee
  • Heel zelden

0 stemmers

2 likes

Gebruik jij wel eens drugs?

• Ja harddrugs
  • Ja softdrugs