Stel je persoonlijke vraag #58

Je moet tot je pensioen binnen dezelfde CAO blijven, maar dit gaat meestal om CAO rijk dus dat is niet zo moeilijk. En omdat een vrije dag nu minder kost dan over 10 jaar (omdat je loon waarschijnlijk stijgt) levert ook uitbetalen tzt meer op.

@Kauai je kan per jaar ongeveer 23 dagen bijkopen van je ikb budget als je 36 uur werkt

2 likes

Ja je ikb gekochte uren gaan naar je ikb spaarverlof en dat is eeuwig houdbaar. Voor andere soorten verlof gelden weer andere regels. Als je het precies wil weten moet je even de cao checken

Klopt, ik heb dit wel eens nagevraagd en dit is niet overheid breed. Ik werk zelf bij een gemeente en als ik bij een andere gemeente ga werken vervalt dit.

Ik ben bij de overheid gaan werken tijdens mijn master en heb mijn collegegeld er toen mee betaald. Nu laat ik het overgrote deel gewoon uitbetalen. Voorheen gebruikte ik het ook voor een sportabonnement en verder gebruik ik het nog voor afbetalen van mijn studieschuld

5 likes

mijn wenkbrauwen zijn qua vorm en hoeveelheid haar weinig mee te beginnen en soms vind ik epileren te veel moeite dus dan scheer ik ze af en maak ik van die hele dunne 90s wenkbrauwen met potlood, ik vind dat hot.

is alleen soms wel irritant als ik gw ff naar de albert heijn moet en ik ze vergeet te tekenen, zonder wenkbrauwen krijg je echt een aliënhoofd en dat is alleen cool met een modellenkop maar die heb ik niet :joy: heb al wat bekenden die ik wenkbrauwloos tegenkwam aan het schrikken gemaakt

5 likes

Studieschuld aflossen, vrije dagen kopen en wat over is laat ik uitbetalen. Ik vind vrije tijd momenteel belangrijker dan extra geld. Studieschuld aflossen via IKB is zo voordelig, dat heeft altijd m’n eerste prioriteit.

2 likes

Ik heb hele lichte wenkbrauwen en gebruik elke dag gekleurde wenkbrauwgel. Super snel en ik heb meteen ‘meer gezicht’.

1 like

Ik verf mn wenkbrauwen zelf. Ik laat het maar heel ff intrekken want bij mij wordt het al snel te “hard” . Epileren doe ik nooit. Ben al blij dat ik redelijk volle wenkbrauwen heb.

Ben je tevreden met je wimpers?

• Ja hoor
  • Nee
  • Het kan beter

0 stemmers

ze zijn donker en dik en lang maar ze zijn helemaal recht :\ net lange takken

dus ik moet ze eigenlijk altijd krullen en daarbij moet ik die wimperkruller ook altijd verhitten want anders blijft het niet zitten

3 likes

Maar meer omdat ze steeds in mijn oog groeien, de kleur enzo boeit mij nul

1 like

Welke wenkbrauw gel gebruik je? Ik laat ze altijd verven en elke keer ben ik dan weer zo blij met hoeveel sprekender je gezicht is.

3 likes

Ik gebruik nu deze: wenkbrauwgel 62 bruin 8ml - HEMA

Maar ik was ook tevreden over die van Essence!

Omggg wat veel ambtenaren hier

9 likes

Is ook niet meer dan 10% van de werkenden ambtenaar? Dus opzich wel logisch!

Edit: we hebben ongeveer 1 miljoen ambtenaren blijkbaar

3 likes

Ik heb er ook wel eens een opleiding van betaald. Vorig jaar veel extra vrije dagen ivm verhuizing van gekocht. Dit jaar denk ik dat ik ze per maand laat uitbetalen vanwege hogere maandlasten door die verhuizing en het meeste dan sparen. Anders deed ik alles als 13e maand.

2 likes

Ik heb het altijd aan t eind van t jaar uit laten betalen en daarmee kon ik grote uitgaven dekken zonder dat ik t echt voelde; nieuwe auto, studieschuld afbetalen, dakkapel, zonnepanelen dat soort dingen. Voelt dan heel even als gratis.

3 likes

Hoeveel krijg je wel niet als je er een nieuwe auto van kan betalen?!?

9 likes

Tweedehandsje heb je voor 2000€

2 likes

Ja das waar

Naja denk wel dat meer is want dakkapel en studieschuld zijn meestal ook geen lage bedragen :joy:

4 likes