Stel je persoonlijke vraag #58

Of natuurlijk ons mam. Ofja eigenlijk meer smam.

13 likes

Vooral mam, maar vaak genoeg ook mama of moeder of moeders. Dat laatste vooral als ik iets van dr nodig heb, hahaha

5 likes

Haha oja dat is typisch brabants toch? Wel schattig eigenlijk

1 like

De uit zichzelf komende noodoproep van de Apple Watch heeft mij wel echt heel goed geholpen tijdens een best wel zwaar auto ongeluk recent. Daardoor was de ambulance er heel snel en konden we snel gecheckt worden en door naar het zkh.

Ik adviseer juist iedereen nu om ‘m aan te zetten haha

6 likes

Kost jouw schermtijd je veel energie?

• Ja
  • Nee
  • Geen idee

0 stemmers

Had je vroeger een betere concentratie dan nu?

• Ja
  • Nee
  • Geen idee

0 stemmers

Ik las laatst weer wat onderzoeken over hoe slecht veel schermen voor kleine kinderen zijn, maar ben eigenlijk wel het benieuwd wat het effect is op mijn eigen hersenen.

2 likes

Hij wordt ieder jaar gekeurd en tot nu toe mag hij iedere keer zonder beperking rijden. Hij vindt het alleen minder prettig en als het niet hoeft doet hij het niet. Dus als het dan wel een keer voorkomt vind ik het wel fijn om te weten waar hij is.

1 like

Alles hierboven behalve haar voornaam. Moeder meer voor de grap

3 likes

Moetje

1 like

Onze auto heeft dat ook gelukkig! Zo’n noodoproep kan zeker handig zijn, alleen was het me wel vaker overkomen dat ik net op tijd was met de noodoproep wegklikken omdat ik als ik zenuwachtig ben blijkbaar vaak m’n telefoon aan en uit klik :joy: ik zal eens kijken of er andere short-cuts zijn behalve die knop 5x indrukken die ik wel aan kan zetten haha. En hopelijk alles ok met jullie na dat ongeluk, klinkt heftig!

Dit is hoe mijn peuter een keer 112 heeft gebeld :skull: Ik kan aanvullend instellen dat je het scherm omhoog moet vegen voor je belt.

3 likes

Ik heb geen partner maar kan wel de locatie van sommige familieleden en vrienden zien (en andersom dus)

2 likes

Maar dan gaat je auto automatisch bellen? Volgens mij heeft onze “nieuwste” auto (2024) dat ook, maar mijn eigen kleinere auto (uit 2018) niet

Bij mij detecteerde hij de combinatie van geluid + hartslag + de plotselinge stilstand en belde toen automatisch 112. Stuurde locatie door etc. Ik had dat pas door toen we er uit waren geholpen. Maar in die tijd was de ambulance en politie en brandweer dus al onderweg. En dat scheelde echt tijd.

Edit; mijn man nam de melding niet zo serieus trouwens :rofl:. Die dacht idd dat ik iets geks gedaan had waardoor dat ding belde. Maar dat was ook “bijzaak” tov het 112 bellen haha

7 likes

Moeke

2 likes

Als ik dat tegen mijn moeder zou zeggen zou ze niet meer tegen mijn praten tot ik zou stoppen haar moeke te noemen.

2 likes

Terecht, vind het ook niet leuk klinken hahaha, heel ouwelijk

1 like

Ma

Hier ook, maar dan op zn Zeeuws mĂ  (of mamĂ ). Jij komt ook uit Zeeland toch?

1 like

Als je een kind hebt dat een dubbele achternaam mag krijgen. Hebt je hier voor gekozen? Als je het met terugwerkende kracht hebt gedaan mag je ook stemmen

• Ja
  • Nee, achternaam van de vader, ik heb wel nog mijn eigen achternaam
  • Nee, achternaam van de moeder
  • Nee, ik heb ook de achternaam van de vader aangenomen
  • Mocht niet, wilde ik wel

0 stemmers

Andere optie: kind naam vader
Ikzelf dubbele achternaam

2 likes

Andere optie: kind naam van de ‘meemoeder’ en partner dubbele achternaam aangenomen.

2 likes