Wacht… is dat zo? Ik dacht sinds de opvolging koningin = prinsennacht en koning = koningsnacht?
Ik heb er nog nooit van gehoord? Dus als het een tijds ding van wanneer dan? Ik ben 31 dus niet extreem jong hier toch
?
Ik kende dat voorheen gewoon als Koninginnenacht.
Kom je uit Apeldoorn? Google leert me dat prinsennacht alleen in Apeldoorn bestaat.
Koningsnâch
Mysterie ontrafelt, Google AI geeft me dit:
Prinsennacht vs. Koningsnacht:
Prinsennacht: Dit is de lokale benaming in
Apeldoorn. Het vindt plaats op 26 april, de
avond voor Koningsdag.De naam is
vermoedelijk ontstaan door de warme
banden van de stad met de prinsen van
Oranje en het feit dat de viering al voor het
koningschap van Willem-Alexander
bestond.
Koningsnacht: Dit is de landeliike term
voor de avond en nacht voorafqaand aar
Koningsdag
Ach die gekke Apeldoorners ook
Den Haag would like a word…
(en daar was het gewoon koninginnenach toen Bea nog koningin was, niks geen prinsen)
Daar ken ik het ook van ja!
Ben jij Koningsgezind?
- Ja, lang leve de monarchie
- Mwa, ik vind vooral Koningsdag leuk
- Nee, van mij mag de monarchie afgeschaft worden
- Niet heel erg. Maar ik heb liever een koning op staatsbezoek dan een minister president
0 stemmers
Heb je wel eens een tetanusprik gehaald naast je inenting als kind?
- Nee
- Ja bij een vieze wond (door aarde, roest of ander vuil)
- Ja bij een bijtwond
- Ja bij een diepe wond
- Had eigenlijk gemoeten maar niet gedaan
- Ja bij iets anders
0 stemmers
In de dtp/dtk prik (heeft denk ik iedereen hier wel gehad)
Haha ohja
Ik kreeg hem ook aangeboden toen ik in België in dienst ging en toen een medische keuring kreeg. Maar geen idee of dat daar normaal is of dat dat alleen voor buitenlanders was hahaha
Ik zou als Belgen ook vrezen voor de ziektes die die Nederlanders meebrengen
Is voor iedereen.
Ik krijg mijn tetanus prik via mijn werkgever om de 10 jaar.
Ik moest idd ook even in quarantaine met alle honden uit Engeland
Ik ben nog 3 keer extra geprikt naast het vacccinatieprogramma. 1. Ben een keer in een spijker gaan staan, 2. Onder uitgegaan met de skelter en 3. Nog iets van een val. Prik 1 stond niet in mijn medisch dossier of mijn gele boekje want die was niet mee toen ik in het buitenland geprikt werd. Dus ik zie het maar als dubbele bescherming want prik 2 was onnodig
Ja een paar jaar gelden ik was van zo’n hele lage heuvel in een half pipe af gegaan met mijn rolschaatsen en toen viel ik op mijn achterhoofd. Toch even langs de dokter gegaan en toen kreeg ik een tetanusprik. De oude was allang verlopen. Nu heb ik en reminder in mijn telefoon staan voor wanneer het weer 10 jaar gelden is.
Ik heb hem 2x als volwassene gehad, maar dat ging niet om de tetanus.
Je krijgt als zwangere een kinkhoestprik aangeboden, en dat is dan in de praktijk de dkt die kinderen ook krijgen omdat er geen losse kinkhoestprik is, dus dan zit je tetanus ook meteen weer goed ![]()
Oh dan had ik die tetanusprik helemaal niet gehoeven want ik heb alle prikken genomen die me aanboden werden toen ik zwanger was.