Succes met het handhaven daarmee ![]()
Het gaat om een verkoopverbod, lijkt me wel redelijk te handhaven (niet waterdicht maar de maatregel zal wel wat uitmaken) (Verenigd Koninkrijk verbiedt tabak voor iedereen geboren na 2008)
Bidi bidi bom bom
![]()
Ja!
Ja, omdat ik veel latina vriendinnen heb, daar is zij echt super populair. Daarvoor had ik nog nooit van haar gehoord!
Ik heb alle felicitatiekaartjes van ons huwelijk in een fotoboek en alle felicitatiekaartjes voor de geboorte van ons kind in een ander fotoboek. Voor de rest you ik bijna alles weer behalve als er hele mooie woorden op staan.
Wetenschap, politiek, mythologie, filosofie, psychologie.
Maar welk accent dan? West-Vlaams? Limburgs? Ik kijk altijd met een vriend een programma waar Acid (YouTuber) inzit en zijn accent is wel vrij moeilijk verstaanbaar als Nederlander en mn vriend vind het intens afleidend terwijl ik het juist wel leuk vind. Merk ook dat je er best snel aan went. Wielrenwedstrijden (
) kijk ik altijd op de Belgische zender en eerlijk, na een uurtje hoor ik niet eens meer dat het niet Nederlands-Nederlands is, weinig anders dan ons Brabants.
Denk dat dat voor Belgen met onze accenten ook geldt?
Ik heb de podcast opgezocht op insta en hoorde een vrij neutrale tongval. Vond alleen dat ze veel de r rolde.
como la floooor ![]()
Ah lekker dom van me, kan het idd gewoon luisteren haha. Maar ik vind dit helemaal geen stevig Vlaams accent, dit valt onder accenten die ik binnen een uurtje volledig gewend ben. Ze praat ook lekker duidelijk en vlot, slikt geen letters in, articuleert misschien iets té veel ivm de gemiddelde Nederlandse podcaster maar dat is smaak.
—
Hoor jij vaak Vlaamse accenten, of voor de Belgen hoor je vaak Nederlandse accenten?
- Dagelijks, in het echte leven
- Dagelijks, via de (social) media
- Wekelijks, irl
- Wekelijks, via media
- Minder dan dat
- Veel minder dan dat
0 stemmers
Ik raakte inderdaad afgeleid door die r’en.
Maar als Nederlanders zo’n stevig rochelend g hebben, ga ik er ook niet goed op
Op mijn vorige werk was een van mijn favoriete collega’s een Vlaming, maar tegenwoordig hoor ik echt te weinig Vlaams ![]()
Gelukkig krijg ik nog regelmatig Vlaamstalige reels, de meest recente ging over dat “u” blijkbaar een vervoeging is van “gij” in het Vlaams?? Echt interessant hahaha
Ik heb thuis veel Stubru aanstaan, vind dat echt een veel leukere radiozender dan alles wat we hier hebben
Popcultuur/tv&film/muziek
Ale seg, waar hebde ge nu uw kousen weer gelaten?!
Oh joh nooit bij dat gebruik van u op die manier stil gestaan. Meer altijd gedacht dat het het ‘jouwen’ vervangt. Wat dus ook eigenlijk ook zo is.
Nederlanders zijn gewoon gewend aan een (licht Antwerps accent) dus alles daarbuiten is heftig.
Ik ben gewoon Nederlander, en heel veel accenten in Nederland vind ik ook heel vervelend om naar te luisteren.
Nee stop ajb