Stel je persoonlijke vraag #58

Iets in frieten is? In frut vaneen bedoel je?

I doont understend wat you mien??? In de nederlends we are aksually much beter at oder langwages especialy Inglish so we have no eksent at all

(ga persoonlijk erg slecht op matig corporate Engels sprekenden die zichzelf vloeiend vinden want ze zijn beter dan Louis van Gaal, maar ze hebben 0 emotioneel register of beleefdheidsvormen en snappen dan niet waarom iedereen ze zo direct vindt. leer in ieder geval please zeggen echt)

wij zeggen dat hier wel zo, iets is aan frieten. Frut(ten) klinkt voor mij meer Antwerps of Leuvens of iets in die richting?

1 like

Ah oké nooit gehoord! Hier in Antwerpen inderdaad frut of frennen vaneen.

Dat vind ik een van de leuke dingen van De Mol, mn Vlaams bijspijkeren :heart_eyes:

Ik vind Vlaams zo leuk! Ik had een paar jaar geleden een Vlaamse psycholoog, hing aan zn lippen :sob:

2 likes

Hahahhahah ja, de man van mijn nicht vroeg dit toen ook!!! Met patatten voelde het nog steeds als een soort Antwerpse persiflage voor hem, maar hij kende het wel. Maar de persoon op tv had het echt over frieten, daardoor vroeg hij zich af uit welke fever dream die uitspraak was ontsnapt en vond hij het ook extra grappig.

Dit was trouwens ook mede de schuld van :eyes: censuur :eyes: hier op het forum, want hoewel dit specifieke verhaal dus wel echt over frieten ging had ik eigenlijk het verkleinwoord gebruikt, precies om deze verwarring te voorkomen. maar kijk maar eens wat er gebeurt als je dat post hahahha

maar nog niet aan de nieuwe pata**tjes / patatten zitten gaat over aardappelen, heeft met friet niks te maken, vandaar dat ik jouw bericht zo grappig vind. Denk dat je het fragment verkeerd hebt onthouden

1 like

Vlamingen die een Nederlander proberen na te doen klinken als een Amerikaan die net Nederlands heeft geleerd.

1 like

Same altijd balen als we hier pat atjes eten want dat zijn gewoon aardappelen ipv friet!!! Went nooit :smiling_face_with_tear:

To be fair was deze persoon ook oud en net gevallen en waarschijnlijk een beetje geschrokken of in de war, dus niet het meest helder.

Zijn theorie was dat dit iemand uit Oost-Vlaanderen was die verder naar het westen was verhuisd of andersom, die in de emotie twee uitdrukkingen tegelijkertijd wilde gebruiken. Dat vond ik toen ook heel grappig, maar ik kan niet beoordelen of het ook ergens op slaat.
Denk dat het laatste idd net zo geloofwaardig is lol

1 like

Of Frans
 Krozant :sleepy:

1 like

Heb jij een

• Balkon
  • Tuin
  • Dakterras
  • Geen buitenruimte
  • Anders

0 stemmers

1 like

Op zoek naar een nieuw spel om met z’n tweeĂ«n te kunnen doen.

Azul

• Ken ik niet
  • Ken ik, raad ik aan
  • Ken ik, raad ik niet aan

0 stemmers

1 like

Als je van puzzelen houdt en vooruit kan denken is het leuk!

1 like

De gewone versie Azul lijkt me niet zo leuk met z’n tweeen. Verder een OK spel met meer spelers.

1 like

Weet je een andere versie die wel leuk zou zijn met 2?
Ik heb me nog niet verdiept in alle versies.

1 like

Zijn leukere spellen voor 2 personen naar mijn mening.

Haha ik zat ook al te twijfelen op welke manier ik deze vraag ging stellen. Mijn oog viel nu op Azul maar wil ook best andere tips krijgen eigenlijk.
Azul heb ik ooit gespeeld met 4 personen en kan me herinneren dat ik dat leuk vond maar geen idee meer waarom.

Voor 2 personen ben ik nog nooit verder gekomen dan Codenames, Rummikub en Skipbo :grin:

In het spellentopic wordt deze vraag echt heel vaak gesteld! Daar staan veel goede lijstjes. En mocht je een spellenwinkel in de buurt hebben kunnen ze je daar ook altijf goed adviseren.

3 likes

Heb je al in het spelletjes topic gekeken? Volgens mij is daar geregeld gepost over spelletjes met z’n tweeĂ«n

2 likes