Telt mee als aflos jaar zolang hij niet zelf op pauze is gezet ![]()
Same, was alleen even pijnlijk dat mijn maandbedrag 3 keer zo hoog werd nadat ik fiscaal partners werd met m’n vriend. (Ik verdien nog meer dan hem dus waarom 3x zo hoog??) ![]()
Jazeker! Zo heb ik 5 jaar afgelost en niks betaald.
Als volwassene omdat ik in het buitenland in beide handen gebeten was en het ging ontsteken ![]()
Daarna nog een keer toen ik ging emigreren omdat ik geen bewijs had van die vorige inenting.
Ik weet niet hoe oud je kind is, maar de kinkhoestvaccinatie is er volgens mij sinds 2019 dus misschien had jij hem niet?
Waarom wil je trouwens een herhaling na 10 jaar van tetanus? Ik heb er ook eentje uit voorzorg gekregen nadat ik met mijn fiets was gevallen en mijn knie had geschaafd, dat is nu ongeveer 10 jaar geleden maar ik kan die bescherming toch halen als het nodig is aka als ik val/word gebeten? Of vind je het gewoon een fijn idee voor áls je valt/bijtwond hebt
sorry reageren ging verkeerd, moest naar @ZusjevanJoost
Mijn schuld is de afgelopen 10 jaar nauwelijks naar beneden gegaan. Ik betaal nu 219 per maand, maar de rente is ook zodanig dat er per saldo weinig veranderd. Heel lang heel kut over gevoeld, waarom ik toch in hemelsnaam van mbo tot aan wo-master wilde gaan. Zeker toen ik pogingen probeerde te doen om een huis te kopen. Mijn moeder zei nog zo toen ik naar de uni ging; je moet gewoon gaan werken zoals normale mensen ![]()
Maarja inmiddels wel echt een hele toffe en leuk betalende baan, en nog maar 5 jaar wachten en dan ben ik er vanaf…
Toen ik begon met aflossen had ik de eerste paar jaar 0% rente over m’n studieschuld, toen de rentevaste periode was afgelopen en de rente omhoog was gegaan ging m’n maandelijkse aflossing met 50% omhoog door alleen rente ![]()
Gelukkig heb ik de superchille arbeidsvoorwaarde dat ik ieder jaar €2000 van m’n vakantiegeld/dertiende maand belastingvrij kan aflossen op m’n studieschuld (krijg het bedrag dan netto uitgekeerd ipv dat ik 50% belasting betaal in het bijzondere tarief) dus ik hoop er nu binnen <10 jaar vanaf te zijn ipv 35 jaar.
Oh dan is dat het! Mijn dochter is geboren in 2015.
En ja inderdaad voor het idee om het voor te zijn? Of stel je hebt een je denkt simpel wondje dat gaat ontsteken en het dat eindigt in bloedvergiftiging of je wordt gebeten door een hond. Een broer van een vriendin is toen binnen een week overleden. Echt afschuwelijk.
Wow, en had die persoon wel een tetanusprik gehaald? :o
Wat fijn deze poll! Goede reminder om eens te kijken hoe lang ik nog moet betalen want had eigenlijk echt geen idee, ook niet hoeveel ik tot nu toe al heb afbetaald, en ben echt blij nu! Hoef ook nog maar vier jaar. Thank you!
Nee, die had hij inderdaad niet.
Hoe laat sta jij ongeveer op als je het zelf mag bepalen (dus geen werk maar weekend, vakantie, geen werk om andere reden of kinderen die je wakker komen maken)?
- 6 uur
- 7 uur
- 8 uur
- 9 uur
- 10 uur
- Later dan 10 uur
- Eerder dan 6 uur
0 stemmers
Extra vroeg heerlijk wandelen en/of sporten. Doe ik ook standaard als ik moet werken ben dan juist productief
Je gaat dus niet werken haha
Haha ja zag het! Nee dan ook sta altijd voor 6 uur op kan mij niet voorstellen ooit later op te staan. Denk dat ik al sinds 10 jaar nooit later ben opgestaan dan 8 uur
Oh nice, dan nog maar 29 jaar te gaan na dit jaar. ![]()
Ik ben ook sinds een paar jaar “””zo’n type””” geworden die dan om 8:30 op kantoor komt en wakker en blij goedemorgen roept omdat ze al 2,5 uur wakker is en al gesport heeft. Teringirritant voor iedereen maar wel echt fijn voor mezelf. Ga wel echt rond 21 naar bed (dus ga zo haha)
Ik snap je het is zo anders beginnen en veel mensen begrijpen het ook niet. Of soms voor het werk nog even heel veel wandelen. Vaak ben je dan omringd door collega’s die eerst koffie moeten.
Ik zou het echt nooit doen als het niet bij me zou passen maar ik heb zoveel meer energie en bewegen/iets voor mezelf doen voor ik de heisa in ga is zo goed voor me. Lekker dat jij dat ook doet! Idd die koffiecollega’s haha aw been there 10 jaar lang of zo
Ik kan me hier dus zo niks bij voorstellen he! Ik vond de opties van de poll al matig: 10 uur vind ik de eerste tijd dat opstaan oké is. Als ik om 12.00 uur op moet staan, moet ik dus een wekker zetten omdat ik niet zeker weet of ik wakker ben.
Ik zou soms wel graag zo iemand zijn. Ik heb dus ook het idee dat dat soort mensen meer voor elkaar krijgen. Ik denk als ik vrij ben wel eens dat ik 'op tijd" op ga staan om veel te doen. En dan word ik wakker: 12.30 uur.
Maargoed ik werk zelf regelmatig nachtdiensten en heb 0,0 moeite met wakker blijven in de nacht en overdag slaap ik prima. Dat is dan weer een voordeel.