Stel je persoonlijke vraag #58

Ik denk dat het meer te maken heeft met hoeveel slaap je nodig hebt/krijgt, maar dat het ritme wel echt óók een rol speelt.

Want ik doe niks vóór werk (want ik kom al moeilijk mn bed uit op werktijd laat staan eerder) en na werk heb er minder zin in en/of energie voor dus ik doe 's-avonds eigenlijk ook niet veel?
En dan heb ik ook veel slaap nodig dus ik ga alsnog ook vroeg naar bed.

Ik denk wel als ik heel erg goed vroeg wakker werd dat ik meer zou doen (ik zou echt graag wandelen voor werk bijv) omdat je 's-ochtends nog frisser bent en je krijgt er idd energie van waardoor je lekkerder aan je werkdag begint.

3 likes

Hier kan ik aan toevoegen dat ik me ervan zou vergewissen dat er geen mensen in de buurt zijn die je zou confronteren met die piemel.
Ik heb er een mogen bewonderen op die manier :sob:

Oh ja ja als je ‘s ochtends slaapt en ‘s avonds niks doet dan mis je die uren van nuttigheid/iets doen wel. Al vind ik slapen ook heel nuttig. Ik heb ook wel veel slaap nodig! Probeer minstens 9 uur in bed te liggen.

Je kan het dus wel veranderen als je wilt, tenminste dat heb ik gedaan. Zeker als je ‘s avonds moe bent en s ochtends fris dan denk ik niet dat je een avondmens bent van nature.

Ik ben een ochtendmens. Dus 8 uur vind lang genoeg. Maar een vriend die wel regelmatig blijft slapen ligt gerust dan tot 11/12 in bed. Vind ik helemaal prima. Ik heb vroeger ook bij zn ouders vaak thuis gelogeerd en dan deed ie dat ook al.

Stel jouw kind blijft on het weekend altijd tot 13 uur in bed liggen:

• Prima toch
  • Nee zou ik niet goed vinden

0 stemmers

Mn moeder kwam dan vaak geirriteerd een aantal keer al binnen maar dan sliep ik allang niet meer.
En dan deed ze dramatisch de gordijnen open. Ik zou mn kind eigenlijk makkelijk laten liggen rusten tot 12 uur?

2 likes

Vreeeeeeeselijk van die mensen waarbij je in het weekend voor 10:00 aangekleed beneden moet zitten, laat je kind gewoon lekker rotten in z’n bed en in pyjama/huispak rondlopen.

22 likes

Maar wat heb je veranderd dan?

Ik ben overigens 's-ochtends ook niet fris (niet voor pakweg 8u iig), ik ben denk ik een overdagmens en niet een ochtend- of avondmens??? Of ik ben gewoon verrot idk

4 likes

Ik denk dat je vooral moet kijken naar welk ritme je fijn vindt zonder verplichtingen.

Nu moet ik werken en heb ik een kind waardoor mijn natuurlijke ritme helemaal vertyft is. En nee, het went niet. Ik ben duidelijk een avondmens, maar nu vaak met chronisch slaaptekort, dus ik ben nu vaak ‘s avonds ook moe. Toch merk ik vaak dat ik rond een uur of 21.30/22 een opleving begin te krijgen en echt lekkere energie heb en ook niet ka slapen ookal ben ik 6.30 opgestaan. Ik doe daar niks mee, want de volgende ochtend gaat weer een wekker om 6.30. Maar alsnog ga ik te laat naar bed en blijf ik nog lezen tot 0.00 ofzo.

Ik zou graag een miracle morning person zijn, maar no way. Dan voelt de hele dag als een jetlag. En m’n natuurlijke ritme zou zijn dat ik ‘s avonds zou sporten en me time zou hebben tot 1.00 en slapen tot een uur of 9.30. Maar dat kan ook niet.

Als ik iets kut vind is het wel dat de hele maatschappij gewoon draait op 9-5 werk en het favo ritme van grofweg 1/3 van de mensen en 1/3 die daar ook wel mee kan leven. En ik doe kantoorwerk, dus kan ook niet ff switchen.

Gelukkig nu met thuiswerken wel fijn dat ik gewoon lekker om 9.00 kan beginnen in plaats van 6.30 of eerder opstaan.

13 likes

Mijn schoonfamilie is zo, daar moesten de kinderen altijd om 9u ontbijten ofzo, ook na het uitgaan? Mijn ouders gingen 's ochtends gewoon lekker hun ding doen, sporten, boodschappen, en dan hadden we samen een lekkere lunch om toch een familiemoment te hebben. Dat hoop ik later ook te doen met mijn pubers.

13 likes

Sorry, totaal ongerelateerd, maar ik heb deze gedachte (of nou ja, het omgekeerde ervan) als ik achter iemand loop die HEEL langzaam loopt. Dan denk ik: wow moet je nagaan hoe weinig je gedaan krijgt op een dag als je zo FUCKING TRAAG bent, en dan voel ik me echt even heel productief

34 likes

M’n ritme, maar wat daarbij helpt is slaapconsistentie en hoeveel energie m’n dagelijkse leven me kost.

Dit. Ik heb chronisch slaaptekort omdat ik in de avond opleef en gewoon niet lukt eerder te slapen. Maar wel elke ochtend vroeg opstaan vanwege kinderen en werk. En dan 1x in de zoveel tijd ben ik zo moe dat ik toch een keer eerder in slaap val.

5 likes

Ik ben ook een gedwongen ochtendmens. Ik heb vriendinnen (wel met kinderen) die al rond 8u naar bed gaan. Dat lukt mij gewoon niet om in zo’n ritme te komen.

Misschien deels ook omdat ik het fijn vind om s avonds ook wat tijd voor mijzelf te hebben nadat kinderen op bed liggen.

6 likes

Bewonder jij mensen die heel creatief zijn?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zou je jezelf creatief noemen?

• Totaal
  • Totaal niet
  • Minder dan gemiddeld
  • Meer dan gemiddeld

0 stemmers

Ik kreeg net op insta een reel van iemand voorgesteld die vroeger ook op ellegirl zat en kunstenaar is en van alles zelf kan maken en ik ben dan echt zo onder de indruk. Heb ook best wat vriendinnen die zelf kleding, meubels en/of servies maken en dat vind ik ook ziek indrukwekkend, hoewel het niet uniek is ofzo.

1 like

Vooral ook als ze ook gewoon goed kunnen ontwerpen. Ik ben plagiaatcreatief en stikjaloers op mensen die echt van a tot z iets kunnen uitdenken.

21 likes

Mijn ouders zijn mega creatief en kunnen echt heel veel van ontwerpen tot uitvoeren en met allerlei materialen. Mijn zus ook.
Ik kan die prompten doorgeven aan mijn handen, maar ze praten niet dezelfde taal.

1 like

OMG plagiaatcreatief is :ok_hand:t3:

Maar als iemand die eigenlijk altijd in de ideeënfase blijft (en dan echt alleen een vaag plan, zeker niet a-z) ben ik ook al onder de indruk van mensen die gewoon iets goed kunnen namaken of ja überhaupt iets of veel uit hun handen krijgen.

Gewoon doen zeg maar vind ik ook knap, vriendinnen zeggen dan ook van ‘gewoon beginnen en gaan’ alsof het super simpel is en dat is natuurlijk in de kern zo maar toch vind ik dat hele proces heel lastig en het indrukwekkend als mensen dat wel gewoon doen.

@Moa ahhh ook mooi verwoord

2 likes

Ik zou m’n kinderen prima in bed laten liggen of op hun kamer chillen tot hoe lang ze willen maar wij moesten van m’n ouders in het weekend wel altijd voor 12 uur ‘s middags aangekleed zijn als we beneden wilden chillen. Snap op zich ook wel dat als je zelf gewoon fris gedoucht en aangekleed bent dat je na een bepaald tijdstip geen zin meer hebt in die ongewassen puberlijven met hun slaap haar op je bank.

1 like

Mijn ouders lagen gewoon nog in bed met koffie en ontbijtkoek :heart_eyes:

2 likes

Ik heb dit dus nog altijd bij mijn eigen moeder. Die is kleermaakster en kan van a tot z iets maken en ik ben daar na al die jaren nog steeds zo van onder de indruk en zou dat ook zo graag willen. Ik kan nog niet eens een zoom in een broek maken bij wijze van en zij bedenkt iets en kan het zo maken.

5 likes

Vooral in de godsamme waarom heb ik dit niet bedacht
En dan zijn het meestal kleine ideetjes en technieken die heel leuk uitpakken.

Dus dan maar op de steal like an artist route gaan. Want elk concept is wel een keer bedacht, maar de uitwerking kan nog uniek zijn.

3 likes