Stel je persoonlijke vraag #58

Ik zou mezelf wel als ‘creatief’ bestempelen, maar haha ik zeg dit ook altijd tegen mensen. Want uiteindelijk is dat het ook wel écht. Maar een goed idee bedenken/een creatieve oplossing voor iets is ook al gewoon creativiteit he. Je hoeft het niet per se uit te kunnen werken van A tot Z.

Ik heb eerder ook al eens een (per ongeluk) verhitte discussie gestart hier over het begrip ‘creativiteit’, omdat ik vind dat iets sec kunnen maken niet per se creatief is. De meeste mensen kunnen wel zinnen maken/woorden op een logische manier achter elkaar zetten/schrijven (= niet per se creatief), maar als je echt een verhaal gaat verzinnen wordt het creatief. Dus ik vind een kledingstuk maken waarbij je stap voor stap een patroon volgt eerder een vaardigheid, en als je dan zélf keuzes gaat maken over kleur/stof/details dan wordt het voor mij creativiteit. Ik denk dat veel mensen dat wel in zich hebben, of je nu wel of niet de vaardigheid hebt om dingen te maken met je handen.

Edit: en het goede nieuws is: een vaardigheid kun je gewoon leren! De 1 zal daar beter in zijn dan de ander, maar met oefening is veel echt wel bereikbaar. Ik denk alleen dat mensen soms verwachten dat al die creatievelingen die ze volgen op insta dingen spontaan kunnen. Maar daar zit ook gewoon jarenlang ploeteren, uitproberen en mislukken achter. Dus je moet vooral een beetje discipline hebben en doorzetten, ook als je na een jaar pottenbakken nog steeds geen vasen van een halve meter hoog maakt :stuck_out_tongue:

17 likes

Vind je string/brazilian bikinibroekjes ordinair?

• Ja
  • Nee
  • String wel, brazilian niet

0 stemmers

En draag je ze zelf?

• Ja
  • Nee
  • Brazilian wel, string niet
  • String wel, Brazilian niet

0 stemmers

3 likes

Eet jij nog het (zelfde type) eten waar je eerder ziek van bent geworden?

• Nee, verbannen uit mijn leven
  • Nee, maar wie weet ooit weer
  • Ja, nergens last van
  • Ja, na een tijdje had ik er wel weer trek in

0 stemmers

Heb je shortcuts/opdrachten ingesteld op je iphone?

• Ja heel handig namelijk deze:
  • Nee want heb geen iphone
  • Nee want ik heb geen idee wat dit is
  • Ja maar is eigenlijk niet zo handig

0 stemmers

1 like

Maar Sambuca komt m’n huis niet meer in, dat kan ik niet eens zien zonder kokhalsneigingen :sweat_smile:

14 likes

Omg ja hou op :joy:

2 likes

Ik vind anijs sowieso zoo smerig

7 likes

Ben echt nog nooit ziek geworden van eten volgens mij?

2 likes

Oh ja dat kan ook nog. Kon me dat gewoon niet voorstellen :laughing:.

Ik heb eigen foto’s of foto’s van pinterest als pictogrammen voor apps. En zo ook pictogrammen die linken aan onze hue lampen om ze aan en uit te zetten.

1 like

Al jaren geen McChicken meer gegeten hierdoor :smiling_face_with_tear:

1 like

omg ja mijn ouders waren ook zo :sob: altijd om 11u ‘ik vind het mooi geweest’ oke ik niet???

6 likes

Ik ook niet

1 like

Ja, ik moet mezelf eigenlijk gewoon aan wennen dat dingen ook in de avond kunnen. Want heel vaak denk ik: dit kan echt niet meer, het is avond. Terwijl ik er wel de energie voor heb.

Ik heb denk ik gewoon een heel late melatonine aanmaak (delayed sleep phase syndroom), want ik slaap heel goed na 1.00 uur. Maar alles ervoor lig ik gewoon uren wakker en blijf ik de hele dag moe. Dus ik heb uiteindelijk mijn werk maar aan mijn ritme aangepast.

@Hazel Dat voor en na werk niks doen herken ik wel van dagen dat ik toch ‘vroeg’ opsta. Ik heb 1-2x in de week dat ik 6.45 opsta. Behalve werken kan ik die dag als verloren beschouwen want ik blijf moe en apatisch. Op vrije dagen waar ik geen wekker zet lukt dat beter.

2 likes

Heb je al dingen geprobeerd als geen koffie na 12 uur 's middags, geen schermen meer 2 uur voor bedtijd, meditatie voor het slapen, daglicht een half uur na opstaan etc? En slaapconsistentie kan heel veel helpen, als je 2 dagen vroeg op staat en de rest uren later is dat echt funest.

2 likes

Geïnspireerd door een vraag in een ander topic: heb jij een waterkaraf?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik had er altijd wel 1, maar dat is echt zo’n ding dat ik tijdens de zomer een paar keer gebruikte omdát ik ‘m had, maar de rest van het jaar stond dat ding me maar in de weg in de kast.

2 likes

Op Bali en Australië voelde ik me zoooo bedekt met een normaal high waisted broekje! Echt string en brazillian waren daar de standaard! Ik heb er zelf dus ook 1 maar in Nederland voel ik me dan weer de outsider.

6 likes

Ja in Spanje voelde ik dit ook al haha

1 like

Ja, maar er staan nepbloemen in dus geen water haha

Ik vind dat toch nuttiger dan een botervloot.

Heb jij een botervloot?

• Ja, en ik ben ouder dan 60 jaar
  • Ja, en ik ben jonger dan 60 jaar
  • Nee

0 stemmers

1 like