Stel je persoonlijke vraag #58

Echt veel te veel. Groot, klein met en zonder dop etc
Ik vind het zelf heel handig. Voor limonade of sangria etc. En dat zet je dan gewoon op tafel klaar.

1 like

Twee keer @ vervangt mn telefoon door mn emailadres, heel chill om dat niet steeds uit te hoeven typen

16 likes

Ik probeer dan maar altijd te denken dat ik geen lelijke strepen op mn billen heb.

2 likes

Ja dat heb ik ook! Echt handig inderdaad.

2 likes

Heb jij dit ook? 2x @@ typen wordt je mailadres.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik vind het persoonlijk wel nuttig om altijd smeerbare roomboter te hebben. Die smeerbare met margarine erdoor van de appie telt niet.

Heb overigens een kleine want zoveel boter eet ik ook weer niet in een week.

3 likes

Ja, ik ben dus zelf slaapanalist van beroep :sweat_smile:. En het ‘leuke’ daarvan is dat je onregelmatige diensten doet. Waarmee je dus automatisch van slaaptijd gaat verschillen in een week. Alles wat we de patiënten niet aanraden haha.

Want dan zou je inderdaad iedere dag hetzelfde ritme moeten aanhouden en elke avond om dezelfde tijd melatonine nemen. Maar dat valt met mijn werk al af. En ik vind het salaris voor nachtdiensten ook te fijn voor nu om ermee te stoppen. En ik denk ook heel eerlijk gezegd niet dat ik er de discipline voor zou hebben om iedere dag overal zo op te letten.

14 likes

Omg sorry en ik ga jou advies geven :sob: wat irritant zeg dat je door zo’n beroep dan eigenlijk niet goed kan slapen!

Ik houd van mijn ritueel, lekker de telefoon weg en een boekje lezen en ‘s ochtends naar buiten maar snap helemaal dat je daar geen zin in hebt.

3 likes

Dat lijkt me nou echt een superleuk beroep!

4 likes

Ik heb die @ @ ook maar heb ook een hele lijst met woordjes die ik steeds net verkeerd typte. Dan maakt hij er automatisch het juiste woord van. Het was even een investering maar nu hoef ik nooit meer wat op het lijstje te zetten. Een voorbeeld van wat er zoal op staat:

12 likes

Ik laat m’n pak boter gewoon altijd buiten de koelkast :joy:

4 likes

Nee, maar zou er wel 1 willen! Al schaaf ik trouwens altijd mijn roomboter met de kaasschaaf, eet toch vooral geroosterd brood en dat smelt echt perfect.

6 likes

noet =niet
zou moeten zijn
noet = :penguin:

52 likes

Is het ook! Ik ben er ook maar per ongeluk via via terechtgekomen, maar wel oprecht mijn leukste baan tot nu toe.

Ik zie patiënten, maar ook tijd achter de computer voor de analyses. En daardoor kan thuiswerken ook. Het is planbare zorg dus geen spoed en stress. En super interessant hoe het allemaal werkt en wat voor bizarre stoornissen je kunt hebben.

5 likes

Ik heb me hier laatst een beetje in verdiept en vind dat echt leuk :nerd_face:. We hebben thuis stopcontacten die je aan/uit zet op afstand en slimme lampen

Woonkamer uit/aan: alle lichten aan op de goede stand + tv gaat de stroom erop (geen idee waarom m’n man dit zo wil ipv altijd stand-by) en dus alles uit

Bed aan/uit: mega koukleum, dus ik heb een elektrische deken en die kan ik beneden vast aanzetten

Ochtendoverzicht, start als m’n focus niet storen uit gaat (7 uur doordeweeks of als ik hem handmatig uitzet)

Het weer van die ochtend, ik fiets meestal en dan weet ik hoe ik me moet kleden.
Ik krijg ook het weerbericht van de hele dag en een overzicht van wat er in mijn agenda staat + herinneringen die vandaag gepland zijn.

Foto detox: alle foto’s van deze datum van alle jaren. Doel is dat je na een jaar dan al je foto’s/video’s doorgenomen hebt en onzinnige verwijderd. Doe ik regelmatig, maar niet dagelijks.

4 likes

Leuk. Ik ben hier ook wel van, maar vertel HOE heb jij dat met de elektrische deken voor elkaar gekregen? Wil ik ook en heb ik een tijdje geleden geprobeerd uit te zoeken, maar geen oplossing voor kunnen vinden. Ik vind alleen maar elektrische dekens waarbij stroom op het stopcontact zetten niet genoeg is en je dus echt op de schakelaar iets moet instellen voordat hij echt aan gaat.

2 likes

Wij hebben zoiets van de HEMA: elektrische deken - 150 x 70 cm - HEMA

Die schuif laten we altijd aan staan, en op het stopcontact zit zo’n IKEA tretakt stekker die we aan en uit zetten. Werkt prima!

1 like

Ik heb de schuif van mijn elektrische deken altijd aan, de stekker in het stopcontact (van KlikaanKlikuit, maar heb je ook van andere merken) kan ik bedienen met mijn telefoon, die kan in de app aan/uit en dan gaat de deken aan op stand 1. Als ik naar boven ga zet ik hem als het koud is nog even op stand 3 en ga dan tandenpoetsen enzo.

Ik kan het stopcontact ook op tijd laten uitschakelen, dus stel meestal ook in dat hij op een bepaald tijdstip automatisch uitgaat (30-60 min nadat ik er in lig vaak), zodat ik gewoon kan gaan slapen en de deken automatisch weer uitgaat.

En ik heb dus een shortcut gemaakt van die knoppen, zodat dat met één knop kan.

Hoeveel zouden jullie geven bij een open tikkie voor een verjaardagscadeau van een collega? Op een plek waar je 4 maanden werkt?

• 1€
  • 2,50€
  • 5€
  • 7,50€
  • 10€
  • 4€
  • Anders namelijk

0 stemmers

5 euro voor een gewone collega, 10 euro als ik diegene erg graag mag

8 likes