Stel je persoonlijke vraag #58

Handig. Welke elektrische deken heb je dat dat kan met die schuif aan laten staan? Want met online zoeken kom ik alleen dekens tegen met zo’n heel bedieningselement waarbij het dus niet kan.

En met die van Hema kan het dus ook, dank Tumtum, dat is dan in elk geval een optie.

1 like

Oh dit moet ik eigenlijk ook doen! Gebruik je hier een speciale app voor?

2 likes

Waarom kan het daar niet mee? Ik heb de meest normale en cheapy deken van de action en gebruik die ook met zo’n stekker en dat gaat prima!

Ligt er bij mij wel aan hoeveel mensen er meedoen en in je team zitten. Meer dan 12 mensen €2,50, onder de 8 €5. Daartussen geen idee, op gevoel denk

12 likes

Ja hoeveel er meedoen weet je dus niet maar we zijn met rond de 30

2 likes

Oh, echt? Ik ken en zie alleen maar dekens met zo’n bedieningselement waarop je dingen moet instellen voor er iets gebeurt. Er gebeurt nog niets als je die alleen maar aanzet, daarvoor moet je dan nog op knopjes drukken. Zoiets zeg maar:

Oh nee, die van mij is met een schuifje, en die laat ik standaard op stand 1 staan, en ik heb er ook een gehad met een wieltje, dat stond ook altijd gewoon op 1.

3 likes

Bij een groot team leg ik minder in want ik ga er wel vanuit dat iedereen inlegt en ook iedereen altijd iets krijgt. Dus dan vind ik 2,50 prima. En bij een klein team 5 ongeveer, als je met zijn tienen bent kan je voor 50 euro echt iets leuks kopen

7 likes

Ik heb deze:
https://www.wehkamp.nl/inventum-elektrische-onderdeken-hn139g-150-x-80-cm-wit-17485457/?MaatCode=000&utm_source=google&utm_medium=cpc_shopping&utm_id=23200542634&utm_term=174854570000&utm_marketing_tactic=NL&gad_source=1&gad_campaignid=23200542634&gbraid=0AAAAAD39YjtPIKn2ytsh3vEc88exFxn1q&gclid=Cj0KCQjw2MbPBhCSARIsAP3jP9yM3MiWV5qg38OnQX2HYVnz0aCX9zt4TF57WfV8WelcDovp7Nc696MaAkvdEALw_wcB

Gaat automatisch op stand 1 aan als je de schuif aanzet.

@AuntGayle ik heb het via een TikTok-gedownload, volgens mij deze: TikTok - Make Your Day
Maar als je zoekt op photo detox Apple shortcuts dan vind je veel meer opties

4 likes

En dit escaleert nooit in de zin van dat populaire collega’s een kado van 100 euro krijgen en collega’s die minder populair zijn een veel goedkoper kado?

5 likes

Ik zou denk ik 7,50 geven maar ik vind 5 euro of zelfs 2,50 genoeg en ik vind het wel allemaal gezeik en gedoe al dat geld dat wordt ingezameld voor collega’s bij verjaardagen, kinderen, promoties :sob:

2 likes

Ik vind geld inzamelen voor een verjaardag van een collega vrij bijzonder. Op mijn werk wordt binnen de hele directie (100 man) alleen ingezameld als iemand weg of met pensioen gaat. Binnen het team voor dingen als geboorte, trouwen. Ik snap wel dat dat scheef kan voelen voor mensen die niet willen trouwen en/of geen kinderen willen maar binnen een team van 10 man komen die inzamelingen binnen het team maar zelden voor.

3 likes

Kun je een screenshot maken van hoe je die met het weer hebt ingesteld? Dat van die foto’s doe ik ook maar had ik op insta gezien en ik heb wel eens geprobeerd om zelf een opdracht in te stellen, maar ik vind het niet echt intuïtief dus ben er weer mee gekapt :joy:

2 likes

Hecht jij waarde aan je verjaardag?

• Nee, totaal niet
  • Niet echt, maar ik sla het liever ook niet helemaal over
  • Ja, ik vind het een bijzondere dag om te vieren
  • Ik zeg/zou willen van niet maar stiekem toch wel

0 stemmers

Van wie vind je het erg als ze je verjaardag vergeten?

• Ouders
  • Broer/zus
  • Andere familie
  • Partner
  • Goede vrienden
  • Gewone vrienden
  • Collega’s
  • Huisdier
  • Kind (12+)
  • Nog iemand anders
  • Van helemaal niemand

0 stemmers

Heb jij wel eens een verjaardag (of meerdere) compleet overgeslagen qua vieringen?

• Ja, omdat ik dat zo wilde
  • Ja, ivm omstandigheden geen energie/geld/tijd/zin voor
  • Ja, als kind omdat mijn ouders het niet vierden
  • Nee, altijd wel íéts aan gedaan

0 stemmers

Als er twee mensen in één gezin binnen 2 weken na elkaar jarig zijn, dan geven ze een feestje voor familie en gezamenlijke vrienden…

• beter samen
  • beter apart

0 stemmers

2 likes

Ik vind op werk geld inzamelen voor alles behalve pensioen of vertrek al bijzonder. Vooral bij grote bedrijven. Dan ga je maar door en door. Gelukkig doen ze op mijn werk geen cadeaus voor verjaardagen.

1 like

Waarvoor wordt op jouw werk geld ingezameld? Alleen relevant als je werkt dus.

• Niet
  • Verjaardag
  • Pensioen
  • Werkjubileum
  • Vertrek
  • Geboorte
  • Huwelijk
  • Bedankje
  • Beterschap
  • Nieuw huis
  • Overig, namelijk…

0 stemmers

Voor welke gebeurtenissen wil jij geld geven?

• Geen een
  • Verjaardag
  • Pensioen
  • Werkjubileum
  • Vertrek
  • Geboorte
  • Huwelijk
  • Bedankje
  • Beterschap
  • Nieuw huis
  • Overig, namelijk…

0 stemmers

Als het aan jou zou liggen, wanneer wordt er geld ingezameld?

• Niet
  • Verjaardag
  • Pensioen
  • Werkjubileum
  • Vertrek
  • Geboorte
  • Huwelijk
  • Bedankje
  • Beterschap
  • Nieuw huis
  • Overig, namelijk…

0 stemmers

Wij hebben een pot hiervoor waar iedereen ieder jaar een vast bedrag voor inlegt en het bedrijf zelf ook. En vanuit daar worden voor al die dingen ( e halve verjaardagen) een kaartje oid gestuurd

10 likes

Ik vind binnen een maand 2 verjaardagen al veel / vervelend :smile: maar wel begrijpelijk als het kinderen zijn want die verdienen een eigen dag, maar als het volwassenen zijn dan graag gewoon op één dag.

Ik vind vrienden die me niet feliciteren niet zo belangrijk, we leven ons leven en er gebeurt op dagelijkse basis veel belangrijkere dingen dan een geboortedag van iemand 30/40 jaar geleden. En als kind/tiener/student/jong volwassenen ben je veel meer op de hoogte ofzo? Gezamenlijke vriendschappen en verjaardagen werden gevierd. Toen In de jaren dat ik vriendinnen zowat dagelijks sprak vond ik een verjaardag vergeten wel jammer. Maar nu hebben we soms weken/een maand geen contact, dan is een felicitatie meer of minder ook niet zo boeiend.

Van nieuwere vriendschappen weet ik niet eens wanneer ze precies jarig zijn, dat is dan helemaal geen onderdeel van de vriendschap ofzo.

Zit daar bij jullie ook verschil in jullie? Nieuwe versus oude vriendschappen?

2 likes

Je bedoelt dat ik een cadeau van 100 euro geef aan een collega die ik graag mag, of dat populaire collega’s van iedereen meer krijgen? Geen idee, vast wel. Lijkt me logisch ook dat als je een goede band hebt dat je dan meer geeft. Ik ben niet echt geïnteresseerd in een soort gemaakte gelijkheid van ik geef iedereen 2,50 ook al zeg ik tegen de ene alleen goedemorgen en die ken ik net een maand en sta ik met de ander uren op een borrel en werk er al 3 jaar mee samen.

1 like

Ik heb wel eens ergens gewerkt waar dit heel erg gebeurde. Heb toen voor 2 collega’s moeten inzamelen en zag dat er voor de een echt bedragen van 25 of meer gestort werd en voor de ander was het hoogste 10 (nog veel). Dat werd dan opgelost door de manager/organisatie om het beetje gelijk te trekken.

3 likes