Stel je persoonlijke vraag #58

Ja, bij mij wel! Bij oudere vriendinnen zit het gewoon in m’n brein geëtst, ik weet ook nog de verjaardag van middelbare schoolvriendinnen die ik al lang niet meer zie. En bij nieuwe duurt het jaren voor ik het weet, vaak weet ik wel ongeveer de maand of periode maar de precieze dag niet.

Met kinderen van vrienden ook trouwens! De eerste paar weet ik precies omdat het toen zo bijzonder was, de nieuwere echt niet meer…

Heb nu een verjaardagskalender, maar ik kijk er blijkbaar niet dagelijks op want ik vergeet nog steeds veel verjaardagen haha.

3 likes

Mijn jongste is 6 dagen na mij jarig dus ik vier niet meer. Vind het te kort op elkaar en ik wil dat mijn kind onverdeelde aandacht krijgt op zijn verjaardag dus samen is geen optie en los van elkaar vind ik te veel :smiling_face_with_tear:

2 likes

Bij ons op het werk wel en dat heeft soms best een negatieve invloed op de sfeer. Ben ook niet zo’n fan van dit soort inzamelingen daardoor.

1 like

Wij hebben een lief en leed pot en iemand die dat beheert en bijv met langdurig ziekteverzuim een kaartje of bloemetje stuurt. Daar leggen we 2x per jaar iets in, vind dat wel prima.

Bij geboorte wordt een kraammand gedaan, dan lever je een cadeautje aan en gaat iemand dat brengen. Daarbij denk ik soms dat geld inzamelen en een groter cadeau wel leuker is, anders krijg je zoveel prulletjes (en ook wel wat leuks erbij hoor)

6 likes

Als een vriendin haar verjaardag samer viert met haar partner, maar jij kent die partner niet echt goed koop je voor hem dan ook een cadeau?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Zo’n potje lijkt mij wel handiger dan losse inzamelingen. Ik vind dat je als goede werkgever dingen zoals een bloemetje of kaartje voor bijv. langdurige ziekte wel voor eigen rekening mag nemen. Heel lief van collega’s dat zij willen betalen, daar niet van.

5 likes

Ja mee eens! Ik geloof dat er ook wel wat vanuit de organisatie komt, maar dat is dan weer wat minder persoonlijk dan een kaartje meestal

1 like

We hadden ooit een lief en leedpot waar je elk jaar 20 euro moest inleggen. Voor je verjaardag kreeg je een cadeaubon van 10 euro en de overige 10 euro ging naar bijzondere omstandigheden.

Er gingen toen meerdere stemmen op om er 10 euro per jaar van te maken en de verjaardagen af te schaffen, omdat je dus gewoon eigenlijk elk jaar een cadeaubon van 10 euro voor jezelf koopt en veel mensen hebben liever gewoon 10 euro.
De vraag was ook wat er precies met het overige geld werd gedaan want dat zagen we niet terug.

De organisator van de pot was helemaal gekrenkt en verontwaardigd, toen is het afgeschaft gelukkig.

Nu is het gewoon als er een keer iets is waar mensen wat voor willen geven dan wordt er een open tikkie verstuurd of een envelop neergelegd, kun je zelf bepalen of en hoeveel.
Veel beter!

2 likes

Mijn werkgever stuurt een bloemetje bij ziekte, overlijden, huwelijk, verhuizingen, afstuderen oid. Alleen moet je eigen manager dat regelen en er is geen duidelijk beleid over. Het is dus wel eens voorgekomen dat persoon A wel een bloemetje kreeg voor een huwelijk en persoon B niet (zelfde manager, huwelijk in zelfde kwartaal, geen verschillen verder). Persoon B was niet blij. Ik ben trouwens ook in dezelfde maand als mijn collega verhuisd en hij kreeg wel bloemen en ik niet :upside_down_face:

2 likes

Ik heb hier veel ingevuld maar dat komt wel omdat het waar ik nu werk goed gaat (klein team, iedereen legt hetzelfde in, iedereen regelt weleens het cadeau en er is nooit echt gedoe over)
Als het altijd gedoe zou zijn of er zouden discussies over geld komen dan hoeft het van mij niet zo

4 likes

Ik heb dat maar een keer gehad, heb toen geloof ik één cadeau voor beide personen gekocht- iets praktisch dat ze voor de woning konden gebruiken.

1 like

Ik hoor dit soort constructies voor verjaardagen wel vaker. En dat niemand er echt zin in heeft, maar ja… Toch een traditie!

4 likes

Wij hebben een lief en leed pot en voor verjaardagen trekt iedereen een lootje, dan koop je voor diegene wat voor max 10 euro. Werkt in het onderwijs prima omdat er gedurende het schooljaar niet zo veel wisselingen zijn.

3 likes

Mijn vorige werkgever had ook zo’n constructie waarbij je elke maand een paar euro in de pot deed, en dan braaf die maand aftekenen. Op je verjaardag kreeg je dan je jaarlijkse inleg (ik geloof 20 euro) als cadeau (ten je zelf aangaf er een specifiek cadeau ofzo van te willen). Maar ik vond dat zo omslachtig dat ik mijn “cadeaugeld” meteen weer terug in de pot deed en het hele jaar af streepte.

4 likes

Ik werk in een omgeving waar veel mensen hun doctoraat behalen, dan wordt ook altijd geld ingezameld voor een cadeau en dat vind ik wel een goede reden.

3 likes

Wij vieren ook altijd samen omdat we twee weken na elkaar jarig zijn. En nu kennen we elkaars familie/vrienden wel goed, maar we kregen van veel mensen dates cadeau. Dat vond ik best wel een leuk idee eigenlijk! Ook omdat je het gewoon kunt doen, en niet weer random spullen in huis erbij hebt.

Maar wel als je weet dat mensen dat leuk vinden/tijd voor hebben natuurlijk.

Wij hebben best veel studenten in de organisatie, als die afstuderen krijgen ze ook vaak wat. Wij doen wel alleen binnen het team, maar hebben dan ook een behoorlijk hecht team (doen ook vaak buiten werktijd samen dingen, voor veel mensen hier de horror geloof ik).

Voor verjaardagen draagt de werkgever ook een vast bedrag bij, en bij baby’s wordt er een rompertje met ons logo geregeld en bloemen voor de ouders ook vanuit de werkgever.

2 likes

Wij hebben een verlofmand bij verlof en kraamcadeau naar geboorte. Eerste uit eigen zak, tweede van de organisatie :grin:

2 likes

Als je bij Opdrachten > Galerie > Apple Intelligence kijkt zie je al een ochtendoverzicht staan, die is al als voorbeeld gemaakt, dus die kun je wijzigen

Onderaan heb ik dit ingevuld:
Geef me een ochtendrapport met een overzicht van mijn dag op basis van deze info. Gebruik een mooie opmaak met vette tekst, kopteksten, scheidingstekens, opsommingstekens en emoji’s indien nodig. De tekst mag kleiner getoond worden om alles passend te maken.

Ik wil graag weten of ik vandaag tussen kwart voor 8-half 9 met de fiets kan in Woonplaats en of het droog is of (mot)regent en wat de windkracht is.

Voor de rest van de dag wil ik graag de minimale en maximale temperatuur weten en of zonnig/bewolkt is.

Wees zeer kort over agenda-activiteiten en herinneringen! Als er geen agenda-activiteiten of herinneringen zijn, zeg je gewoon dat er niets voor de dag is gepland.

Weersomstandigheden
Agenda-activiteiten
Herinneringen

4 likes

Dit zou zo een aflevering van the Office kunnen zijn.

1 like