Stel je persoonlijke vraag #58

Mag van wie?:open_mouth:

1 like

Ja ik deed mag toch tussen haakjes. Ik bedoel gewoon het advies op de verpakking/het
voedingscentrum van zoveel gram per persoon.

oh sorry dat had ik niet begrepen

2 likes

Sorry voor alle verwarring! Ik bedoel dat je ongekookte pasta 60 gram afweegt en daar vervolgens een gerecht mee maakt. Dus je eet die 60 gram ongekookte pasta wel bereid met een saus uiteindelijk.

Ik dacht dat een standaard portie 75-100 gram ongekookte pasta was maar ik kom de laatste tijd steeds van die influencer recepten tegen met 60 gram ongekookte pasta.

Ik kan me wel voorstellen dat 60 gram ongeveer de portie is die je in van die klassieke Italiaanse restaurants krijgt. Maar dan is het niet het enige dat je eet meestal en er zit ook wel een litertje olijfolie etc. over. Maar voor een Hollandsch bord pasta waar een schep ‘rode saus’ overheen zit is het wel een mager bordje.

9 likes

Heb jij liever een dekbedovertrek met een instopstrook of een met knoopjes/rits.

• Instopstrook
  • Knoopjes/rits
  • Maakt me niks uit

0 stemmers

2 likes

Het moet helemaal strak onder het matras gestopt worden van mij dus graag een strook.

7 likes

Is zoveel mooier ook!

3 likes

Ik moet trappelen met mijn voeten

22 likes

Ja, eens!

2 likes

Ik eet dit tegenwoordig nadat ik zulke recepten van de diëtist kreeg en ik zit daar wel vol van ja. Maar wel met een saus die een beetje vult (met veel groenten), dus niet als ik er enkel een beetje pesto doorheen draai.

1 like

Geen tussenmeningen:

Vind jij het goor als iemand een baby verschoont op de tafel op een vol terras?

• Ja vind ik goor
  • Nee vind ik niet goor

0 stemmers

Zag het vandaag en vind dat altijd zo intens vies en raar maar andere mensen vinden dat misschien niet? Ik vind het gewoon ongepast ook, zit helemaal niet meer op m’n gemak dan.

1 like

Dit is echt in geen enkele situatie oké. Kan me niet schelen of de wereld vergaat.

22 likes

Ja even voor alle nuance er zat vast nog een dekentje tussen de tafel en baby maar ik wil dat allemaal niet zien en het voelt ook gewoon raar om dan die kant op te kijken terwijl ik niks fout doe maar toch gadverdamme

6 likes

Al pleurt je er een hele matras op, doe even normaal. Zelfde als een kleine hond oid op tafel zetten, ja die tafel zal vast schoongemaakt worden maar doe a.u.b. even niet.

6 likes

Toch een tussenmening maar ik was laatst in het buitenland en in alle restaurants was geen baby verschoonplek, wc’s waren ook echt mini, dus de enige optie was bij mijn tafel, maar dan wel in de platgeklapte kinderwagen, niet óp tafel.

2 likes

Sommige mensen raken in die babytijd echt alle besef van normaal sociaal gedrag kwijt. Een familielid van mij is ook zo, die begon een tijdje terug gewoon de strontluier van haar baby in een volle kamer visite te verschonen. Doe dat ff uit het zicht?? Hahahaha echt heel goor als mensen niet even een beetje moeite doen om een privé plek te vinden. Ik snap dat dat niet overal even goed kan maar je kunt altijd wel iets bedenken om het een kleiiiiin beetje sociaal te houden. Ik vind het ook minder gaan om de ondergrond en meer om wie er allemaal getrakteerd wordt op het zicht op een open luier.

31 likes

Een van mij ook en toen dacht ik ook huhhhhhhhhhhhhh jij bent altijd zo normaal en dan doe je dĂ­t?!?! Waren ook nog mensen aan het eten :flushed:

Dacht toen ook het zal wel aan mij liggen

1 like

Ooo ja mijn schoonzus deed dit ook toen we met zn allen een weekendje Centerparcs deden. Op de eettafel daar (wel met een doek). Sorry maar daar moet ik vanavond nog eten, doe niet svp. En ik vond het stinken.

4 likes

Ja je raakt zelf compleet afgestompt van goorheid met een baby want je leven is 70% kots en poep. Maar ja andere mensen hebben wel nog werkende hersenen.

Wat ik zelf ook HEEL goor vind is kleine kinderen die met snot rondlopen. Dan denk ik ook richting die ouders hallo doe wat?? Baby’s van familie en vrienden neem ik dan zelf te grazen met een tissue want ik kan echt niet wegkijken en alleen maar wachten tot dat snot ergens anders op zit. Oja en het tegenovergestelde van de open luier: klein kind heeft duidelijk in luier gescheten en stinkt de hele ruimte vol, maar ouders wachten nog ff met verschonen.

41 likes