Stel je persoonlijke vraag #58

Dit deed een vriend van mij laatst bij zn 3 jarige dochter en stinken jezus kon wel over mn nek. Bleef ook hangen :melting_face:

Ik weet dat 80-100 eigenlijk genoeg is en sommige dagen heb ik echt geen 100 nodig, maar dan vind ik 80/90 alsnog te weinig.
Dus 60 is voor mij lunch of deel 1 van mijn avondeten.

https://www.nu.nl/economie/6394921/ryanair-wil-s-ochtends-alcoholverbod-op-luchthavens-waarom-dan-aan-t-bier.html

Heb jij wel eens alcohol gedronken op de luchthaven?:

• Ja, maar na mijn vlucht
  • Ja, voor mijn vlucht
  • Nee, maar wel in het vliegtuig
  • Nee
  • Ik heb nog nooit gevlogen
  • Nee, ik drink geen alcohol

0 stemmers

2 likes

Nee dat is meer feministisch bi!

1 like

Voor en tijdens een lange vlucht om te ontspannen :no_mouth:

5 likes

Ja, voor, tijdens en na :joy:
Context: was opweg naar een bruiloft, dus vooraf waren bubbels om het te vieren, tijdens kon ik niets aan doen, werd door een deel van de groep die ergens anders zat besteld en gestuurd en na was omdat onze taxi 1.5 uur te laat was en er verder vrij weinig te doen was.

Normaal gesproken doe ik het eigenlijk niet of met mate

6 likes

Drink jij minder alcohol dan vroeger? Wat vroeger is mag je zelf bepalen. Voor mezelf denk ik aan 5 jaar geleden. Studententijd even uitgezonderd.

• Ja ik drink nu minder
  • Ja ik ben gestopt met drinken
  • Nee ik drink dezelfde hoeveelheid
  • Nee ik drink nu meer
  • Ik dronk al nooit

0 stemmers

een jaar semi-gestopt, nu van plan het komende jaar volledig te stoppen.

6 likes

Ik dronk vroeger eigenlijk al weinig maar nu echt bijna nooit meer.

2 likes

Ik drink nu denk ik 4-6 keer per jaar en vind dat ideaal. Ik kan me voorstellen dat dat steeds minder wordt. Ik ben ook veel kieskeuriger nu, ik ga echt niet een keer dat ik alcohol “mag” drinken verspillen aan lauw bier in plastic of aan gore wijn. Ik drink ook minder, eigenlijk zeer zelden meer dan 3 glazen.

5 likes

Merk je wat van de alcohol bij het vliegen? Dat het bijvoorbeeld wat harder aankomt vanwege de luchtdruk.

Ik ben een lichtgewicht. Dus ik vermoed dat ik goed misselijk word van alcohol tijdens het vliegen.

@Kauai van nooit naar eens in de maand

2 likes

Ik drink ook veel minder dan een paar jaar geleden.
Ik heb vorig jaar door wat feestavonden aan het einde van het jaar toch nog een stuk meer op dan ik eigenlijk wilde (confronterend als je alle glazen gaat tellen) (ik wil niet weten wat dit 5/10/20 jaar terug was) dus dit jaar ga ik dat anders doen. Ik heb dus geen aantal avonden in mijn hoofd, maar wel een aantal glazen en ik heb voor mezelf wat vereisten qua soort drank. Goede wijn die iemand bij een wijnboer in frankrijk heeft gekocht? En we eten iets wat daar echt goddelijk bij is? Ik wil wel een klein glaasje. Gaan we uit? Ik hoef geen lauw bier van 4 euro per plasticccc glas wat niet lekker is.
Ik loop in ieder goed op schema (“voor”) qua aantal glazen.

5 likes

Hmmm misschien wel haha. Van 2 gin&tonics slaap ik heel lekker. Heb de afgelopen keer 8 van de 12 u geslapen. Is meer dan thuis :joy: en een keer had ik rode wijn en moest ik huilen omdat ik nog langer op vakantie wilde zijn, echt labiel.

2 likes

Ik ben echt een sociale drinker en mijn vrienden drinken allemaal al jaren niet meer ivm baby’s, gezondheid, etc. Dus ik ook amper. Maar nu heb ik een nieuwe baan met best wat sociale activiteiten en dan gaan mensen echt los. Ik leer nu dat ik dan heel slecht ben in nee zeggen, dus ik heb dit jaar ineens enorm veel meer gedronken :grimacing:

En ik voel me dan enorm ziek, zwak en misselijk dus ik ga proberen een ruggengraat te kweken.

2 likes

Denk jij ook steeds dat het Hondavirus is?

• Nee, hanta
  • Nee, een andere mengelmoes van hanta en hondius
  • Ja!!!

0 stemmers

Had je dat toen ook met de suez kanaal boot ?

• Nee dat was gewoon de Ever given
  • Ja er stond evergreen op maar het was ever given maar voor mij toch evergreen
  • Ja ik maakte daar een mengelmoes van

0 stemmers

3 likes

Ja ik drink echt veel minder omdat het slecht is voor je gezondheid en ik gewoon echt geen zin heb om brak te zijn. Ik moet alleen wel bekennen dat ik het de laatste tijd wel mis om soms lekker een beetje teut te worden.

6 likes

Ik had een probleem met alcohol, en drink nu al een paar jaar niet meer :dancer:

50 likes

Wat doe jij tijdens het eten?

• Uh gewoon eten?
  • Iets lezen
  • Iets kijken
  • Scrollen op mijn telefoon en daar iets lezen en/of kijken
  • Praten met iemand
  • Anders

0 stemmers

2 likes

Je staat bij de zelfscan en vraagt aan een medewerker
“Ik hoef dit product niet meer zou je het voor me kunnen aannemen?”
En de medewerker zegt “Kun je het zelf niet gewoon terugleggen?”

• Dit vind ik niet oké, niet klantvriendelijk
  • Dit vind ik terecht en een normale reactie

0 stemmers

Ik zag dit vandaag gebeuren en die mevrouw werd echt boos op die medewerker. Die medewerker (meid van 17/18 denk ik) zei het ook echt heel zeker en overtuigend hahah

1 like

Ligt eraan of ik alleen eet. Als ik alleen eet is dat meestal voor de tv of met mijn telefoon. In gezelschap doe ik dat natuurlijk niet.

4 likes