Altijd samen. Ik zou het onnodig duur en vooral ook ongzellig vinden om aparte kamers te hebben.
Ik heb dit ook. Maar tijdje terug zag ik iemand iets geniaals doen wat mijn man nu ook doet. Steeds als er tegen de man gepraat werd, keek hij naar de vrouw. Helpt echt!
Dus gewoon je partner naar jou laten kijken terwijl de adviseur of whatever tegen hem praat.
Ja maar hallo, die 10% van een boerengat moeten ook vertegenwoordigd worden in een toets!!
Een weekendje op 1 hotelkamer zou ik nog wel volhouden, maar een tijd terug sliep ik 1 week samen en dat vond ik zo zwaar! Wil ik nooit meer doen, terwijl ik daar vroeger nooit problemen mee had. Toen kon ik veel beter tegen slaaptekort dan nu. Ik sliep die week slecht door geluidsoverlast van buiten en we hadden sowieso al korte nachten. Ik was kapot en dan heb je geen plek voor jezelf om je even terug te trekken.
Als je werklui over de vloer/in de tuin hebt (ga er even vanuit dat iemand er de hele dag is, dus geen cv onderhoud ofzo):
Mogen ze gebruik maken van de wc?
- Ja
- Nee
- Ligt eraan/ik heb regels
0 stemmers
Mogen ze gebruik maken van je koffiezetapparaat?
- Ja
- Nee, maar ik zet zelf koffie voor ze
- Nee, ze nemen zelf koffie mee
- Ja maar niet het apparaat dat ik normaal gebruik maar een andere
0 stemmers
En voorzie je in eten?
- Ja, ik bied alles (snacks, lunch) aan/ze mogen verschillende dingen pakken
- Ja, maar ik beperk het tot snacks (dus meer dan een koekje bij de koffie)
- Ja, een koekje bij de koffie
- Nee ik doe daar niet aan
0 stemmers
Voor al onze klussen hebben ze zelf altijd lunch mee gehad, maar ik zorg er sowieso voor dat ik voldoende koekjes, snacks en andere dingen thuis heb. Vaak bak ik zelf ook wel iets. Wat we wel doen is zo nu en dan iets van friet of als ik speciaal lunch wil klaarmaken. Ik geef dan wel aan dat ze niets moeten meenemen aan lunch die dag.
Wij hebben een âtuinhuisâ met wc dus daar mogen ze gaan, niet in mijn huis. Dus ja ze mogen de wc gebruiken maar ik bepaal wel welke.
Alleen op de wc voor het plebs dus?
Haha nee het is een volwaardige badkamer die daar in zit. Zeker geen stinkhok waar ik ze heen stuur. Vind het alleen niet zo fijn als ik thuiswerk iemand te horen ![]()
Mijn ervaring heeft geleerd dat ze dat op het toilet doen en de kleine boodschap tegen de heg 9/10 keer. Dus als je dat wil doen prima maar dan liefst het toilet zo ver mogelijk bij me vandaan.
Ik heb dit eigenlijk nog nooit gehad, maar nu ik de stemmen heb gezien zou ik ook wel lunch verzorgen. Geen idee wat gebruikelijk is
Ik heb voor mensen die klein onderhoud komen doen overigens ook altijd van die cupjes houdbare koffiemelk. Ik zal namelijk nooit meer het gezicht vergeten van de man die mijn gootsteen kwam ontstoppen toen ik zei dat ik alleen havermelk hadâŠ
Pardon? ![]()
Ik vind het echt bijzonder dat er hier soms over klusjesmannen/tuiniers/schilders gesproken wordt alsof je dieren over de vloer hebt. âZe vinden dit meestal wel lekkerâ, âze MOGEN naar die wcâ.
En nu plassen ze tegen de heg ![]()
Ik heb daar eerlijk gezegd nog nooit over nagedacht, maar als er werklui zijn dan komt dat altijd via de woningbouwcorporatie. Bied heus wel eens iemand een kop koffie aan, maar als mij medegedeeld wordt dat x datum iets in of om het huis wordt gedaan, dan verwachten ze toch geen snack en lunch van mij?
He?! Ik zeg niet dat ze dat moeten, dat doen ze zelf hé
van mij mag dat ook gewoon op het toilet en heb het in het begin zelfs tegen proberen te houden. In merk gewoon dat er alleen om een toilet gevraagd wordt als het een grote boodschap is. Tenzij ze echt binnen bezig zijn (reparatie wasmachine of elektriciteit ofzo) maar de meeste werklui die ik over de vloer heb zijn buiten bezig.
Altijd als ik koekjes koop voor mannen die klussen komen doen nemen ze het niet
laatst de cv ketel, daarvoor nieuwe kozijnen, puntje bij paaltje ik eet alles zelf op hahaha
Nee wat ik begrijp verwachten ze vrij weinig, maar het is wel aardig om aan te bieden toch? Bij mij neuken en badkamer waren ze echt weken bezig. Hebben ze gewoon eigen lunch, maar heb ook vaak genoeg bij de Italiaan om de hoek even broodjes gehaald of even een ijsje ofzo. Verschilt gewoon per klus, maar ik vind het wel attent.
Edit: hahaha dat escaleert, ik bedoel uiteraard keuken, mijn gastvrijheid kent ook grenzen.
wat gastvrij, dat mag bij mij dan weer niet
Wel alleen in het tuinhuis, mân vriend hoort het niet graag.
Ook met handschoenen om en een badmuts op?
Ja bij mij komen mensen eigenlijk ook altijd via de huisbaas en dan is het vaak een dagdeel of een dag. Ik kan me voorstellen dat het anders is als je zelf mensen regelt om je hele badkamer of keuken te verbouwen en ze er weken zijn. Maar ik bied ze altijd meermaals wat te drinken aan en uiteraard mogen ze gebruikmaken van mijn toilet maar ik regel geen lunch of snacks. Heb ook nooit het idee gehad dat dat van me verwacht werd. Ze hoeven vaak al niks te drinken of alleen een glas water ofzo.
Het wordt denk ik nooit echt verwacht. Maar wat extra lekkers tussendoor kan soms wel motiveren om een stap extra voor je te zetten.
Ik heb veel familie en vrienden om me heen die dit soort werk doen en de verhalen die je dan hoort
Mogen soms niet eens binnenkomen om hun eigen broodtrommel op te eten als het keihard regent.