Stel je persoonlijke vraag #58

Stereotype 60+ witte man die denkt dat de verkeersregels niet voor hem gelden.

4 likes

Ik ben meer voor een leeftijdsgrens en betere controle op opgevoerde fatbikes. Omdat nu veelal jonge kinderen op rijden en voor henzelf ook gevaarlijk is.

En er zijn zoveel andere weggebruikers die aso rijden, dus hoezo die focus op fatbikes (ik weet wel waarom).

Veel wielrenners die langs je schieten in volle vaart, of opeens op een autoweg gaan fietsen. Of mensen met een bakfiets (ben ik zelf ook een van). Die kunnen met dat gevaarte ook overal tussen chasen. Scooters die met 40 of 50 over fietspad rijden.

7 likes

Sinds ik autorijd ben ik veel truttiger geworden op de fiets, haha.

5 likes

Inderdaad, verbieden voor onder een bepaalde leeftijd en zorgen dat opvoeren minder makkelijk kan en daar streng op handhaven. Ik haal wel eens een niet-opgevoerde fatbike in (ALTIJD meiden) en zie daar het probleem niet van.

5 likes

Ik verbaas mij elke keer wanneer ik een fatbiker in haal. ‘Hoezo rijd je zo sloom?’ Ik ben niet opgevoerde fatbikes niet gewend. En ik rijd meestal 24/25 km per uur

Steek jij je hand uit tijdens het fietsen om richting aan te geven?:

• Ja :nerd_face:
  • Nee
  • Soms

0 stemmers

5 likes

Als er een auto oid achter me rijdt ofzo wel, maar als ik ergens alleen ben niet joejoe

17 likes

Ik was trouwens een keer op een fietsrotonde en een tegenligger wilde rechtdoor en wou dat aangeven
dat moet je dus niet doen.

1 like

al die kut fietsers die hun hand niet uitsteken en dat je dan voor niks staat de wachten bij een rotonde :angry: op slechte dagen en als het steeds gebeurt kan ik daar echt chagrijnig van worden

hetzelfde geldt voor automobilisten die hun richtingaanwijzer niet gebruiken trouwens waar is dat ding nou voor uitgevonden dan. zie dat echt vaak de laatste tijd

27 likes

Hard op gelachen om dit :joy:

5 likes

Ik vind het vooral vreemd dat er sinds een aantal jaar wel een helmplicht geldt van (snor)scooters die 25 km/h gaan, maar niet voor e-/fatbikes die dezelfde snelheid mogen. Waarom dat niet gelijktrekken?

Een deel van de aantrekkingskracht van fatbikes zit 'm ook in het zonder helm mogen rijden.

8 likes

Zo irritant als iemand z’n hand niet uitsteekt (of geen richtingaanwijzer aanzet in de auto) en dat ik dan voor jan lul sta te wachten

2 likes

Ik heb een ongeluk gehad omdat een malloot zijn hand niet uitstak en een kettingbotsing veroorzaakte :triumph::triumph:

Mensen die hun hand niet uitsteken, maar in plaats daarvan langzaam gaan rijden mogen van mij optyfen!

3 likes

Ik ben een matige fietser, het lukt me niet goed om mn linkerhand uit te steken als er van alles om me heen gebeurt, ik veel om me heen moet kijken of moet uitwijken. Dus dat schiet er dan wel eens bij in.

Naar rechts doe ik wel praktisch altijd. Voel me altijd wel wat lullig als ik naar rechts ga bij een rotonde, dus de rotonde niet opga maar aan de rechterkant van de weg blijf. Ik steek dan mijn hand uit, maar mn lichaam blokkeert het zicht op die hand voor alles wat van achter je komt. Dus dan wachten autos ook vaak voor niets.

1 like

Moet er verplicht fietsles komen voor expats of buitenlandse studenten?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Nou ze moeten vooral leren om uit te wijken wanneer ze een fietsbel horen en niet als een geschrokken schaap midden op het fietspad blijven staan.

1 like

Hmm ja zou ook kunnen, al is een fatbike al snel 1000 euro dus lijkt me ook niet dat je uit een laag inkomen gezin komt? Hier (Rotterdam) zie ik vrijwel geen witte jongeren op een fatbike trouwens. Ik neem aan dat je dat bedoelt met NL jongeren.

4 likes

Ja ik verbaas me hier ook al over hoeveel jonge kinderen al op zon duur voertuig zitten, maar fatbikes van Aliexpress zijn er ook al vanaf 450 euro ofzo.

Ik ben veel neer voor een verbod op electrische voertuigen in wandelgebieden en parken etc.

2 likes

Maar je hebt het merk fatbike en een fatbike model. Die laatste koop je ook zo op ali express. Overigens echt een angst van mij, dat iemand zo’n goedkope batterij 's nachts gaat opladen in onze portiekwoningen met houten balken.

@pierlala hier is het verboden in het park en winkelgebied maar wordt totaal niet gehandhaafd. Echt kut als je peuter op een loopfiets tussen de fatbikes rond wandelt.

4 likes

Wij lieten laatst onze kruipruimte/ vloer isoleren en die mannen hadden ook erge verhalen.

1 van hen had wel een super oplossing. Hij vertelde dat als ze ergens geen koffie aangeboden kregen, hij vertelde dat het water afgesloten moest worden tijdens het isoleren en dat dan deed onder de mom van ‘ik geen koffie, jij ook geen koffie’. Vond ik vrij geniaal.

24 likes