Stel je persoonlijke vraag #58

Krijg je wel eens anxiety als je iets moet zeggen in een whatsapp groep waar veel mensen in zitten?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Mijn moeder is te oorlog aan het trekken tegen seed oils :sob:

1 like

Was jij een kind dat veilig alleen thuis gelaten kon worden voor een tijdje? Dat je ouders ff je broer/zus gingen wegbrengen of ff naar de bios gingen ofzo, laten we zeggen vanaf een jaar of 8?

• Ja ik kon prima alleen thuis blijven en dan ging er niks kapot
  • Nee ik liep weg/maakte dingen kapot of andere ongein
  • Dit is geen scenario dat mij ooit overkomen is

0 stemmers

En vergeleken met je broers/zussen?

• Ik niet, zij wel
  • Ik wel, zij ook
  • Ik wel, zij niet
  • Wij sloopten allemaal de boel

0 stemmers

Vind het altijd zo apart dat je de ene 8 jarige best met veel kan vertrouwen en de ander maakt zichzelf gewoon dood ofzo

En je eigen kinderen. Als ze echt nog onbenullig baby zijn moet je maar ff stemmen dat je geen kinderen hebt. Als ze ouder zijn dan 3 ff afgaan op huidig karakter

• Die heb ik niet/is nog een baby onder de 3
  • Ja mijn enige kind wel
  • Nee mijn enige kind niet
  • (Hypothetisch) de ene wel; de ander niet
  • (Hypothetisch) allebei niet
  • (Hypothetisch) allebei

0 stemmers

Ik was echt een typische ‘parkeer kind’. Parkeer mij maar bij het poppenhuis of iets dergelijks en je hebt geen last van mij.

Zou nu overigens nog steeds werken.

Was jij zo’n parkeer kind?:

• Ja, zet mij ergens neer en ik vermaakte mij wel
  • Nee, je moest mij constant in de gaten houden

0 stemmers

4 likes

Ja ik ook haha, m’n nichtje is ook zo.
Weet gewoon dat zij blijft waar ze is, ze is niet bovenmatig nieuwsgierig of dapper dus dat is vaak best praktisch haha. Als ik op haar pas speelt ze altijd met twee vriendinnetjes en dat zijn super leuke kinderen ook maar ze zijn wel allebei heel erg dapper en handig en types die je écht niet uit je ogen kan verliezen.

4 likes

Enige wat ik deed toen ik puber was, was een wedstrijdje stiekem kettingroken tot ze terug waren.

8 likes

Ik ging op mijn 12e ook al oppassen bij mijn baby nichtje. Die was toen negen maanden ofzo?
En nu heb ik zelf een baby van die leeftijd en denk ik noooo way dat een kind van 12 op hem gaat passen haha :joy:

12 likes

Probeerde je dan niet panisch de rook uit het huis te krijgen? Of was jij wel slim en pafte je buiten?

2 likes

Zo was ik ook, alleen met een boek. Ik zat overal te lezen.

Mijn kinderen blijven echt al jaren alleen thuis en dat gaat altijd prima. De jongste was denk ik 4 of 5, als ze tijdens corona wel eens thuis bleef terwijl ik snel haar broer wegbracht (want liever in een huis wachten dan in een hete auto).

8 likes

Buiten in de tuin, met handschoenen aan en een douchemuts op. Ben geen amateur.

43 likes

Wat te eten erbij en je had (hebt) geen kind aan mij.

1 like

Voor de mensen in een heterorelatie

Als jullie ergens zijn om een gesprek te voeren, bijvoorbeeld bij de hypotheekadviseur, autodealer, basisschool van kind of iets in die trant, wie voert dan het gesprek met de andere partij voornamelijk?

• Ik
  • Man
  • Redelijk 50/50
  • Geen idee

0 stemmers

2 likes

We praten redelijk 50/50 tegen de andere partij maar meestal antwoordt diegene 90% van de tijd tegen mijn vriend tot ik er iets van zeg.

4 likes

Ligt wel een beetje aan de situatie. Laatst een extra hypotheek afgesloten voor verbouwing, daar heeft mijn vriend wel het meeste besproken omdat hij ook de bouwoffertes etc heeft geregeld en meer in die kosten thuis was dan ik. Verder is het redelijk 50/50.

4 likes

Mijn moeder gaf mij wasknijpers om op kleur te sorteren :rofl: ben erg makkelijk te parkeren

12 likes

Schoonzus die van een vakantiefoto van haar gezin een diamont painting van ongeveer een meter breed had gemaakt. Hangt al een paar jaar boven de bank. Niet mijn smaak maar hoef er gelukkig ook niet dagelijks naar te kijken.

1 like

Een kind van 8 alleen laten om zelf naar de bios te gaan, zal ik zelf niet doen. Maar even een boodschap dan kan hij wel thuis blijven (8 jaar)

4 likes

Allebei afhankelijk van mijn eigen leeftijd. Ik liep toen ik echt nog klein was steeds weg of niet mee. Mijn moeder is mij daardoor meerdere keren tijdelijk kwijt geweest mer even twee voorbeelden in wisselende mate van ernst. Voorbeeld 1 na de bevalling van mijn broertje waren ze mij kwijt in het ziekenhuis. Beschrijving helemaal omgeroepen en zo was er een man komen vertellen dat die mij in de lift had zien staan. Ik was die lift nooit uitgestapt omdat ik het zo mooi vond dat je steeds iets anders zag als de deuren open gingen. Voorbeeld 2 ik kon nog niet fatsoenlijk klokkijken dus dacht dat het een uur later was en wij naar school toe moesten, maar niemand anders was wakker. Dus ik mijn broertje wakker gemaakt en gezord dat we allebei aangekleed waren en zo. Gewoon naar school toe gefietst. Uiteindelijk heeft een leerkracht toen naar huis gebeld dat we op school waren en hebben wij geleerd dat we dit nooit meer mochten doen zonder volwassene/oudere broer of zus en heeft mijn destijds tienerzus geleerd dat als wij om 6.00 wakker zijn dat zij dat ook moet zijn.

Daarna werd ik ouder en vermaakte ik mezelf wel gewoon en was het meest stoute wat ik deed mijn broertje bij mij laten logeren zonder het te vragen omdat hij het soms spannend vond om alleen in zijn kamer te slapen

12 likes

Haha ja ik was zelf een (te) verantwoordelijk en braaf kind. Mijn broertje daarentegen was een enorme dromer. Die is als peuter getest of hij niet doof was omdat hij vaak niet reageerde haha en ook heel vaak kwijtgeraakt waarvan één keer op de bodem van een gedempte put teruggevonden :sweat_smile:

Wij hadden op vakantie dus zo’n ding om:

IMG_0723

Kreeg jij van je ouders ook zo’n ketting als kind?

• Nee
  • Nee, maar wel iets anders soortgelijks
  • Ja

0 stemmers

En zelf als tiener genomen toen het hip was?

• Ja, toen wel!
  • Nee, toen niet

0 stemmers

3 likes

Nee maar wel een soort tag met mijn ouders’ telefoonnummer in onze rugzak of pet

3 likes