Pardon? ![]()
Ik vind het echt bijzonder dat er hier soms over klusjesmannen/tuiniers/schilders gesproken wordt alsof je dieren over de vloer hebt. “Ze vinden dit meestal wel lekker”, “ze MOGEN naar die wc”.
En nu plassen ze tegen de heg ![]()
Pardon? ![]()
Ik vind het echt bijzonder dat er hier soms over klusjesmannen/tuiniers/schilders gesproken wordt alsof je dieren over de vloer hebt. “Ze vinden dit meestal wel lekker”, “ze MOGEN naar die wc”.
En nu plassen ze tegen de heg ![]()
Ik heb daar eerlijk gezegd nog nooit over nagedacht, maar als er werklui zijn dan komt dat altijd via de woningbouwcorporatie. Bied heus wel eens iemand een kop koffie aan, maar als mij medegedeeld wordt dat x datum iets in of om het huis wordt gedaan, dan verwachten ze toch geen snack en lunch van mij?
He?! Ik zeg niet dat ze dat moeten, dat doen ze zelf hé
van mij mag dat ook gewoon op het toilet en heb het in het begin zelfs tegen proberen te houden. In merk gewoon dat er alleen om een toilet gevraagd wordt als het een grote boodschap is. Tenzij ze echt binnen bezig zijn (reparatie wasmachine of elektriciteit ofzo) maar de meeste werklui die ik over de vloer heb zijn buiten bezig.
Altijd als ik koekjes koop voor mannen die klussen komen doen nemen ze het niet
laatst de cv ketel, daarvoor nieuwe kozijnen, puntje bij paaltje ik eet alles zelf op hahaha
Nee wat ik begrijp verwachten ze vrij weinig, maar het is wel aardig om aan te bieden toch? Bij mij neuken en badkamer waren ze echt weken bezig. Hebben ze gewoon eigen lunch, maar heb ook vaak genoeg bij de Italiaan om de hoek even broodjes gehaald of even een ijsje ofzo. Verschilt gewoon per klus, maar ik vind het wel attent.
Edit: hahaha dat escaleert, ik bedoel uiteraard keuken, mijn gastvrijheid kent ook grenzen.
wat gastvrij, dat mag bij mij dan weer niet
Wel alleen in het tuinhuis, m’n vriend hoort het niet graag.
Ook met handschoenen om en een badmuts op?
Ja bij mij komen mensen eigenlijk ook altijd via de huisbaas en dan is het vaak een dagdeel of een dag. Ik kan me voorstellen dat het anders is als je zelf mensen regelt om je hele badkamer of keuken te verbouwen en ze er weken zijn. Maar ik bied ze altijd meermaals wat te drinken aan en uiteraard mogen ze gebruikmaken van mijn toilet maar ik regel geen lunch of snacks. Heb ook nooit het idee gehad dat dat van me verwacht werd. Ze hoeven vaak al niks te drinken of alleen een glas water ofzo.
Het wordt denk ik nooit echt verwacht. Maar wat extra lekkers tussendoor kan soms wel motiveren om een stap extra voor je te zetten.
Ik heb veel familie en vrienden om me heen die dit soort werk doen en de verhalen die je dan hoort
Mogen soms niet eens binnenkomen om hun eigen broodtrommel op te eten als het keihard regent.
Door mensen zoals jij doen ze dat inderdaad buiten. Of in flessen in hun auto’s. Niet zo moeilijk om vanaf moment één aan te geven dat ze überhaupt van je toilet gebruik mogen maken, dan zullen ze daar ook gewoon gaan plassen.
Ik heb ook grote afschuw tegen mensen die een dixi laten komen voor werklui terwijl hun wc niet afgesloten wordt en dus gewoon bruikbaar is.
Als je meerdere wc’s hebt, boeit het toch niet dat ze naar een bepaalde wc worden gewezen. En @Kikker zegt dat het gewoon een volwaardige wc is, en geen dixi.
Mijn ervaring is dat ze altijd vragen of ze naar de wc mogen en dan wijs ik de wc beneden aan (ik verbied ze dus niet om naar de andere wc te gaan, maar wijs ze gewoon aan waar de wc beneden is, en die wordt dan ook gewoon steeds gebruikt). Heb liever ook niet dat ze naar de wc in de badkamer gaan, omdat we binnen geen schoenen dragen. Dus dan beperken tot aantal ruimtes, want ze moeten hun werkschoenen dragen.
Huh maar ze heeft toch gewoon twee wc ruimtes? Ik snap wel dat je dan bijvoorbeeld zelf liever boven pakt.
Alsof je het over wilde beesten hebt dat ze niet van je toilet gebruik mogen maken.
Het zou niet eens in me opkomen dat iemand niet naar de wc mag. Ongelooflijk dat er dus mensen zijn die zo denken.
Nou dat inderdaad. Het is de toon die de muziek maakt in deze. Het komt behoorlijk minderwaardig over.
Is het nog normaal om grote en kleine boodschap te gebruiken?
0 stemmers
0 stemmers
Het ligt er wel aan waar ze voor komen. Als het maximaal 4 uur is, dan heb ik koekjes en koffie. Als het een hele dag is, heb ik er ook ander drinken bij en nog iets van donuts/cake oid. Er zijn ook wel eens personen meerdere dagen geweest en daar heb ik voor gekookt, omdat mijn vriend ze via via vaag kende.
Als je in gezelschap bent, bijvoorbeeld aan tafel/in een café of zo, en je moet plassen, zeg je dan:
0 stemmers
Ik realiseerde mij laatst dat ik vaak “Ik ga even plassen” zeg
waarom??
Ben je iemand met een migratieachtergrond? Dus jij of minstens een van je ouders in het buitenland geboren.
0 stemmers
Blijkbaar heeft 67% van de gedetineerden dat dus ben benieuwd hoe potentieel crimineel FF is