Stel je persoonlijke vraag #58

Fatbikeverbod zonder verbod op elektrische fietsen in het algemeen is gewoon etnisch profileren.

21 likes

Hoezo Volvo dan? Dat zijn toch uberdegelijke familiemensen die daar in rijden?

7 likes

Wil je mijn strafboek zien?

3 likes

Ja waarom niet de vw polo

8 likes

Misschien rijden die weer te sloom :woman_shrugging:t2:

1 like

Ja! En ook de mercedes a-klasse.

2 likes

Ben je een rechter ofzo of bedoel je strafblad?

4 likes

Potjandeurie daar gaat mijn grap.
Strafblad - strafboek :grimacing:

3 likes

Ben ik het niet helemaal met je eens, ja er zijn genoeg kinderen met een migratieatergrond die erop zitten. Maar ook genoeg witte jongeren. Ik denk eerder sociaal economische achtergrond dan etnische achtergrond.

En ik haat fatbikes, omdat ze teringsnel gaan en die toeters maken herrie en het zijn vaak irritante pubers die erop zitten. Maar als ik 30 jaar geleden zo oud was als nu had ik dat vast ook gezegd van alle scooters en brommers. Het grootste verschil is dat ik hier ook 12 jarigen op zo’n ding zie zitten en dat vind ik gevaarlijk.

Verder zijn het natuurlijk gewoon een soort elektrische fietsen en dat vind ik 9 van de 10 keer ook onzin voor kinderen.

19 likes

Als jij rijd (auto of fiets. In elk geval iets op wielen). Wat ben jij eerder?:

• Agressieve rijder (fiets)
  • Agressieve rijder (auto)
  • Truttige rijder (fiets)
  • Truttige rijder (auto)

0 stemmers

1 like

Stereotype 60+ witte man die denkt dat de verkeersregels niet voor hem gelden.

4 likes

Ik ben meer voor een leeftijdsgrens en betere controle op opgevoerde fatbikes. Omdat nu veelal jonge kinderen op rijden en voor henzelf ook gevaarlijk is.

En er zijn zoveel andere weggebruikers die aso rijden, dus hoezo die focus op fatbikes (ik weet wel waarom).

Veel wielrenners die langs je schieten in volle vaart, of opeens op een autoweg gaan fietsen. Of mensen met een bakfiets (ben ik zelf ook een van). Die kunnen met dat gevaarte ook overal tussen chasen. Scooters die met 40 of 50 over fietspad rijden.

7 likes

Sinds ik autorijd ben ik veel truttiger geworden op de fiets, haha.

5 likes

Inderdaad, verbieden voor onder een bepaalde leeftijd en zorgen dat opvoeren minder makkelijk kan en daar streng op handhaven. Ik haal wel eens een niet-opgevoerde fatbike in (ALTIJD meiden) en zie daar het probleem niet van.

5 likes

Ik verbaas mij elke keer wanneer ik een fatbiker in haal. ‘Hoezo rijd je zo sloom?’ Ik ben niet opgevoerde fatbikes niet gewend. En ik rijd meestal 24/25 km per uur

Steek jij je hand uit tijdens het fietsen om richting aan te geven?:

• Ja :nerd_face:
  • Nee
  • Soms

0 stemmers

5 likes

Als er een auto oid achter me rijdt ofzo wel, maar als ik ergens alleen ben niet joejoe

17 likes

Ik was trouwens een keer op een fietsrotonde en een tegenligger wilde rechtdoor en wou dat aangeven
dat moet je dus niet doen.

1 like

al die kut fietsers die hun hand niet uitsteken en dat je dan voor niks staat de wachten bij een rotonde :angry: op slechte dagen en als het steeds gebeurt kan ik daar echt chagrijnig van worden

hetzelfde geldt voor automobilisten die hun richtingaanwijzer niet gebruiken trouwens waar is dat ding nou voor uitgevonden dan. zie dat echt vaak de laatste tijd

27 likes

Hard op gelachen om dit :joy:

5 likes

Ik vind het vooral vreemd dat er sinds een aantal jaar wel een helmplicht geldt van (snor)scooters die 25 km/h gaan, maar niet voor e-/fatbikes die dezelfde snelheid mogen. Waarom dat niet gelijktrekken?

Een deel van de aantrekkingskracht van fatbikes zit 'm ook in het zonder helm mogen rijden.

8 likes