Zo irritant als iemand z’n hand niet uitsteekt (of geen richtingaanwijzer aanzet in de auto) en dat ik dan voor jan lul sta te wachten
Ik heb een ongeluk gehad omdat een malloot zijn hand niet uitstak en een kettingbotsing veroorzaakte ![]()
![]()
Mensen die hun hand niet uitsteken, maar in plaats daarvan langzaam gaan rijden mogen van mij optyfen!
Ik ben een matige fietser, het lukt me niet goed om mn linkerhand uit te steken als er van alles om me heen gebeurt, ik veel om me heen moet kijken of moet uitwijken. Dus dat schiet er dan wel eens bij in.
Naar rechts doe ik wel praktisch altijd. Voel me altijd wel wat lullig als ik naar rechts ga bij een rotonde, dus de rotonde niet opga maar aan de rechterkant van de weg blijf. Ik steek dan mijn hand uit, maar mn lichaam blokkeert het zicht op die hand voor alles wat van achter je komt. Dus dan wachten autos ook vaak voor niets.
Moet er verplicht fietsles komen voor expats of buitenlandse studenten?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Nou ze moeten vooral leren om uit te wijken wanneer ze een fietsbel horen en niet als een geschrokken schaap midden op het fietspad blijven staan.
Hmm ja zou ook kunnen, al is een fatbike al snel 1000 euro dus lijkt me ook niet dat je uit een laag inkomen gezin komt? Hier (Rotterdam) zie ik vrijwel geen witte jongeren op een fatbike trouwens. Ik neem aan dat je dat bedoelt met NL jongeren.
Ja ik verbaas me hier ook al over hoeveel jonge kinderen al op zon duur voertuig zitten, maar fatbikes van Aliexpress zijn er ook al vanaf 450 euro ofzo.
Ik ben veel neer voor een verbod op electrische voertuigen in wandelgebieden en parken etc.
Maar je hebt het merk fatbike en een fatbike model. Die laatste koop je ook zo op ali express. Overigens echt een angst van mij, dat iemand zo’n goedkope batterij 's nachts gaat opladen in onze portiekwoningen met houten balken.
@pierlala hier is het verboden in het park en winkelgebied maar wordt totaal niet gehandhaafd. Echt kut als je peuter op een loopfiets tussen de fatbikes rond wandelt.
Wij lieten laatst onze kruipruimte/ vloer isoleren en die mannen hadden ook erge verhalen.
1 van hen had wel een super oplossing. Hij vertelde dat als ze ergens geen koffie aangeboden kregen, hij vertelde dat het water afgesloten moest worden tijdens het isoleren en dat dan deed onder de mom van ‘ik geen koffie, jij ook geen koffie’. Vond ik vrij geniaal.
Ja stomme fout van mij, maar ik bedoel idd witte NL jongeren. Hier in de regio van een middelgrote stad in het midden/oosten van het land rijdt er vanalles op iig wat betreft afkomst.
Een fatbike van €1000 heb je nog wel een keer bij elkaar gespaard, is goedkoper dan een scooter of een auto. Ik vind het ook veel geld hoor. Maar ik zie hier ook hele gezinnen op die dingen, die hadden vroeger meestal een scooter ipv een auto.
En het is ook maar net waar je je geld aan uit wilt geven en wat je te besteden hebt. Ook daar zit verschil in in financieel en/of sociaal uit een zwakker gezin komt.
Heb jij een voorkeur voor gender van een van de volgende behandelaren/mensen waar je profi advies van ontvangt? (Ik houd het hier op man/vrouw niet dat dat het enige is natuurlijk)
Huisarts
- Man
- Vrouw
- Maakt niet uit
0 stemmers
Fysio of manueel therapeut van het een of ander
- Man
- Vrouw
- Maakt niet uit
0 stemmers
Psychotherapeut of andere behandelaar voor psychologische dingen
- Man
- Vrouw
- Maakt niet uit
0 stemmers
Masseur/masseuse
- Man
- Vrouw
- Maakt niet uit
0 stemmers
Ja sinds iemand dit jaren geleden ergens hier in een topic had geplaatst doe ik dit ook standaard. Wel dan alleen met zo’n vieslekker pizza. Love it.
Lastig want ik ben van mening dat het niet uit zou moeten maken. Maar ben nu onder behandeling van een vrouwelijke fysio en zit bij een huisartsenpraktijk van twee vrouwen en vind dat eigenlijk wel top. Dus stiekem wel voorkeur denk ik.
dit is 1 van de mysteries van mijn verbouwing een hele tijd terug. Er was op dat moment geen water of toilet in mijn appartement. Ik woonde er dus zelf niet op dat moment, maar bij vrienden aan de overkant van de straat. Ik had de werkmannen die er toen waren voorgesteld dat ze daar naar het toilet konden gaan. Echt meerdere keren voorgesteld en aangedrongen, maar het werd steeds afgewezen en ze zijn daar dus ook niet geweest.
Ik snap gewoon niet hoe ze dat gedaan hebben???
Zou je het raar vinden als een monteur of iemand die iets bij je komt verbouwen je eerst vraagt of het goed is of hij/zij dan ook gaat poepen? Want dat vroeg de loodgieter laatst aan mijn vriend.
- Ja, is raar en ik zou zeggen dat hij/zij dat niet moet vragen
- Ja, maar zou er niks van zeggen
- Ja, ik zou zeggen dat ik dat niet wil
- Ja, maar mijn toilet mag sowieso niet gebruikt worden
- Nee, idc wat iemand er doet
- Nee, beleefd juist!
- Nee, hier mag ook geneukt worden in de wc doe je ding
0 stemmers
Mijn vriend vond het heel beleefd.
Ik mis denk ik deze optie:
- Ja raar dat je het vraagt, idc wat je er doet, doe gewoon je ding
0 stemmers
Ja het is ook beleefd, maar tegelijkertijd ook overbodig. Als je moet dan moet je ![]()
Tenzij hij van plan was om op de bril te poepen is het raar om apart toestemming te vragen voor poepen ipv plassen. Naar de wc is naar de wc. Ik wil het ook helemaal niet weten?
Omg misschien heeft hij angsten van vroeger tijdens het bij een vriendje spelen dat de moeder dan zei “Op de wc boven poepen wij niet. Als je dan toch Echt Heel Erg nodig moet, dan kan het beneden”
Ik durfde dan amper naar het toilet. Dadelijk kwam er toch per ongeluk een drol uit en op de wc beneden klonk ook niet heel uitnodigend. Sowieso werd er op je gelet waar je ging en wat je daar ging doen
Ik vond het veel druk als 9 jarige.
Vind het ook wel beleefd ofzo maar wat doet ‘ie dan als diegene nee zou zeggen? Hele dag ophouden? Naar een bezinestation rijden ok daar te gaan???