Iemand komt op badslippers naar je bruiloft (laatst meegemaakt, niet mijn bruiloft). Zou je dat erg vinden?
- Ja
- Nee
- Ik weet het niet
0 stemmers
Zo ja, zou je er iets van zeggen tegen de gast?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Iemand komt op badslippers naar je bruiloft (laatst meegemaakt, niet mijn bruiloft). Zou je dat erg vinden?
0 stemmers
Zo ja, zou je er iets van zeggen tegen de gast?
0 stemmers
Ja bij mij verschilt het ook per deur. Badkamer en wc altijd dicht. Slaapkamer op een kier en deur naar de woonkamer en keuken open.
Bij mijn ex zaten we wel in elkaars appgroepen en met met mijn nieuwe vriend niet. Belangrijke dingen delen we gewoon met elkaar en dat werkt prima. Scheelt ook dat zij voornamelijk appen in een taal die ik niet spreek, dus het is voor mij ook niet echt een meerwaarde.
Ik ben juist sneller bang dat er achter de gesloten deur iets is wat ik niet kan zien
maar dat gaat gelukkig steeds beter. Nu beetje wisselend per deur en moment want ook hier een kat
En weer verbannen wordt wanneer het uit is haha.
Ik kan de aanwezigheid van âmeerâ familie soms ook echt ingewikkeld vinden, maar in alle manieren waarin ik verbonden ben met mijn schoonfamilie vind ik de appgroep (heel veel praktisch, af en toe updates) echt het minst âbelastendâ.
Wij hebben een miljoen verschillende familie appgroepen , met wisselende samenstellingen. Dus oa ook met en zonder partners. Vind dat zelf wel handig en ook leuk dat de aanhang daarbij zit, ik beschouw ze ook als familie.
Wat? Dan moet je wel een medische aandoening hebben om te denken dat het oke is om op badslippers naar een bruiloft te gaan. Ik het wel op het einde van een bruiloft na een hele lange dag en nacht nette slippers aangedaan want ik kon niet meer op die enorme hakken lopen.
Voor degene die getrouwd zijn, droeg jij hakken?
0 stemmers
Mijn man zit in die van mijn familie, van zijn eigen familie, en ik in geen ![]()
Zou het als ik een medische reden heb ook gewoon zelf aangeven. Is toch raar anders? ![]()
ik haat open deuren eigenlijk maar sinds ik een kat heb staan de meeste deuren op een kier zodat zij rond kan lopen
Ben benieuwd wat dan in de app met alleen familie gedeeld wordt. En vertel je dit dan ook niet aan je partner?
Oh grappig, ik voel me juist veiliger als alles open staat zodat ik meer in contact sta met de rest van het huis. Dat ik het hoor als er iemand probeert in te breken ofzo, haha.
Ja dat vertel ik gewoon is verder geen geheim. Sons hele praktische zaken maar soms ook medische zaken van andere familieleden oid
Lijkt mij heerlijk als mijn schoonfamilie naast de app waar ik in zit ook een eigen app zou hebben.
Mijn schoonouders snappen het concept groepsapp namelijk niet helemaal waardoor er ook dagelijks berichten in staan als
âKan jij even voor mij tankenâ
âPrakje xxxx ligt voor je in de koelkastâ
âALLEEN EEN PLAATSNAAMâ (Altijd all caps, en eigenlijk alle plaatsnamen waar doorheen gereden wordt als een van beiden op pad is)
Of
âWeltrusten schatjeâ
Vind mijn schoonouders heel aardig, maar hoef echt niet alles te weten.
Get a room! Vind het wel een leuk inkijkje als mijn ouders per ongeluk iets in de groepsapp sturen ipv naar elkaar, wat⊠3x per jaar aan de hand is. Maar standaard? Alsjeblieft niet.
Blijf me vooral verbazen over hoe zij bijna 50 is maarja zal wel
zijn
Latinaaa ![]()
![]()
![]()
Toen mijn ouders een paar jaar geleden in een hele nare scheiding lagen, hebben we een groepsapp zonder mijn moeder gemaakt. Mijn broertje vroeg toen of zijn vriendin er ook in mocht. Ze hadden al wel een tijdje een relatie, maar mijn zus en ik kenden haar nog niet zo goed. Toen vond ik het wel even ongemakkelijk omdat er zoveel rauwe emoties voorbij kwamen over de gang van zaken en dingen die in het verleden zijn gebeurd. Was niet helemaal het meest natuurlijke moment om als schoonfamilie in een appgroep te stappen.
Nadat mijn vader al een jaar of 2 met zijn nieuwe partner samen was, hebben wij als kinderen gevraagd of zij ook in onze groepsapp wilde. De band is heel goed en zij is heel lief en betrokken dus dat voelde logisch. Volgens mij vonden mijn vader en zij dat een heel groot compliment dat de uitnodiging van ons kwam.
De groepsapp met mijn moeder erin is wel blijven bestaan, maar daar is ze zelf uitgestapt. Beetje jammer, want de verhoudingen zijn alleen maar slechter geworden. En dat was het laatste dat we als kerngezin hadden en het was fijn geweest als we daar gewoon belangrijke updates in hadden kunnen blijven delen met elkaar.
zeg jij u of jij tegen je ouders?
0 stemmers
en leer je je (hypothetische) kind om u of jij tegen jou te zeggen? dus je kan ook stemmen als je geen kind hebt
0 stemmers
bijna iedereen die ik ken zegt jij dus ik vind u zeggen tegen je eigen ouders altijd zo afstandelijk klinken