Stel je persoonlijke vraag #58

Ja hier ook haha. En ook een uitvaart :sweat_smile:… hoe jonger hoe gemakkelijker wat mij betreft haha

2 likes

Ja ik heb dit jaar een bruiloft waarvoor mijn peuter (de baby van toen) juist zeer expliciet is uitgenodigd en dat vind ik zelf veel spannender. Maar het is natuurlijk maar net wat het bruidspaar leuk/vervelend vindt.

1 like

Ik heb zelf niks met kinderen en heb ook geen kinderen maar ik snap niet waarom je zo expliciet geen kinderen op een bruiloft zou willen? Vooral een baby? Je bent toch zelf zo druk, zou niet eens doorhebben of er ergens een baby aan een tafel zit of niet :woman_shrugging:t3:

5 likes

De partner van mijn zus heeft een intense hekel aan baby’s. Is destijds bij ons ook niet op kraamvisite geweest, heeft ons na de geboorte niet gefeliciteerd, niets gezegd toen onze baby heel ernstig ziek was, etc. (Daar is dus ook wel meer aan de hand, maar dat was toen dus iig de reden.)

Bij het huidige bruidspaar in mijn familie is het meer dat ze een strak georganiseerde dure bruiloft hebben en bang zijn voor gehuil op belangrijke momenten.

1 like

Ik gok dat sommige mensen niet willen riskeren dat de ceremonie of andere momenten worden verstoord. Kan ik mij best iets in vinden, als je een bepaald beeld in je hoofd hebt. Maar kan ook andere redenen hebben. Sommige mensen vinden bijvoorbeeld kinderen niet leuk.

3 likes

Haha wtf dat zou ik niet definiëren als een hekel aan baby’s hebben. Lijkt me wel wat ernstigers als je familie nog niet eens kunt feliciteren of enige empathie kunt opbrengen :joy:

28 likes

Precies. Zo’n kleine baby merk je echt niks van en ik zou m’n zus er echt heel graag bij hebben. Deze mensen hebben zelf waarschijnlijk geen kinderen en snappen misschien niet hoe het zal zijn, denken dat een baby alleen maar huilt ofzo. Als het een baby is die dat wel (soms) doet, kunnen de ouders het beste inschatten of het verstandig is om te gaan.

3 likes

Wij gaan volgend jaar trouwen, hebben kinderen en op ons huwelijk zullen we (los van onze eigen kinderen en de twee neefjes van mijn partner) geen kinderen uitnodigen.

Als mensen hun kinderen bij zich hebben dan zijn ze toch (ook bij wat oudere kinderen) de hele tijd met hun kinderen bezig. Wij vinden het leuker als iedereen gewoon een leuk feestje kan vieren zonder te moederen/vaderen.

(Mocht iemand een jonge baby hebben zouden we daar niet moeilijk over doen).

Heeft dus niets met kindren wel/niet leuk vinden maar hoe het de dynamiek van de dag beïnvloed.

10 likes

Kindvrije mensen weten echt wel hoe baby’s werken hoor. Het is niet alsof ze nooit in contact komen met kleine kinderen?

40 likes

Daarom zeg ik ‘misschien’. Er zijn echt zat mensen zonder kinderen die het heel goed weten, maar ook een heleboel die geen idee hebben.

Ja klopt daar speelt helaas veel meer. Dus wat dat betreft ook een minder typisch voorbeeld denk ik.

2 likes

Nou moet ik wel toegeven dat mijn baby van 6 weken veel huilde en alleen maar gewiegd werd in de draagdoek om te slapen, dus was sowieso geen optie geweest om mee te nemen :joy:
Maar er bestaan ook newborns die alleen slapen en drinken haha

2 likes

No offense maar dat is echt iets anders dan een bruiloft.

1 like

Ik kan me vooral niet voorstellen dat iemand die zo dichtbij staat als mijn zus zou zeggen nope je kind is niet welkom. Als een vriendin het zou zeggen over mijn kind zou ik het wel stappen, maar echt closeclose familie? Neh.

5 likes

Oké :joy:

12 likes

Als iemand je naar je favoriete film vraagt kun je dan gelijk iets opnoemen?

• Ja meerdere
  • Ja 1
  • Na lang nadenken misschien
  • Nee heb geen favo film

0 stemmers

1 like

Haha hoezo? Ligt toch ook maar net aan de soort bruiloft. Je kan ook gewoon een lowkey bruiloft hebben waar alles casual is. Mensen doen soms zo spastisch over bruiloften. Alsof het iets heel anders voorstelt dan een groot feest geven?

17 likes

Merk je niks van? Huilt sowieso meerdere keren, vervoersmiddel van baby is prominent aanwezig, gaat poepen, spuugt, gedoe met eten en ouders zijn sowieso hele tijd bezig met baby.

42 likes

Jij gaat trouwen, wie mogen er niet komen?

• Babies
  • Alles onder de 18
  • Alles onder de 12
  • Jongens onder de 18 niet, meisjes wel
  • Mensen met een voedselallergie
  • Honden
  • Honden die in een tas passen
  • Bejaarden

0 stemmers

3 likes

Ik had van dit lijstje alles op m’n bruiloft behalve mensen met een voedselallergie en dat zou ik oprecht liever niet willen denk ik? Of ja eigen risico dan ofzo. Vond het eten het belangrijkste die dag (en het trouwen i guess).

2 likes