Stel je persoonlijke vraag #58

Ik heb altijd je/jij gezegd (uit gewoonte, dat zeg ik tegen mijn ouders en mijn vriend zegt zelf ook je/jij), maar mijn schoonzus (de vrouw van de broer van mijn vriend) kwam ongeveer tegelijk met mij in de familie en die heeft nog 10 jaar u tegen ze gezegd.
Mijn schoonouders corrigeerden ons allebei niet verder. En dan voelde ik me daar weer heel ongemakkelijk bij, maar je gaat ook niet na 2 jaar ineens alsnog u zeggen.
De laatste jaren zegt m’n schoonzus ook je/jij gelukkig :sweat_smile:

5 likes

Mijn schoonouders willen graag aangesproken worden met u, zo is mijn partner ook opgevoed. Ik zei en zeg je tegen mijn ouders. Af en toe glipt er een je tussendoor bij mij als ik met mijn schoonouders praat. Mijn partner wou onze kinderen ook wel opvoeden dat ze u zouden zeggen tegen ons maar dat wou ik absoluut niet.

1 like

Huh? Wat is daar dan cringe aan? Ik noem mijn ouders al mijn hele leven zo (behalve als ik mijn vader app, dan schrijf ik altijd “hallo lieve papsje” :grin:), zou het echt heel raar vinden om ineens wat anders te gaan zeggen

3 likes

Ik denk meer dat je tegen een vriendin zegt “vanavond ga ik bij mama eten”

Dat vind ik wel cringe ja. Ik noem mijn moeder ook weleens mama maar dan tegen haar, niet tegen derden.

24 likes

luister jij naar suzan en freek? geen nuance af en toe 1 nummer is ja. ik vind het zo bizar hoe populair zij zijn

• ja
  • nee

0 stemmers

1 like

Ooooh, ik dacht dat het erom ging wat je tegen je ouders zelf zegt, my bad :sweat_smile: Tegen anderen heb ik het inderdaad ook niet over papa en mama nee. Ken ook niemand die dat doet volgens mij.

3 likes

Ik hoor het soms op de radio, zet het nooit zelf aan. Echt bizar inderdaad dat ze zoveel concerten hebben. Heb ook het idee dat ze nog populairder zijn sinds hij ziek is?

5 likes

100%

4 likes

Ik dacht ook gelezen te hebben toen dat het snel gedaan zou zijn, maar toen was ze zwanger en was het van goh wat een tragedie hij gaat dat kind nooit zien maar inmiddels is dat kind er al een tijd dus is ie misschien niet meer terminaal of heel langzaam terminaal?

Ik vind het maar verwarrend maar ook geen zin om het te googlen.

3 likes

Ja dat laatste denk ik? Heb even voor je gegoogled, samenvatting: hij voelt zich fit, was op een vage retreat in Amerika en verder geen nieuws over zijn gezondheid

4 likes

Ook als je terminaal bent kan het soms nog jaren duren voor je daadwerkelijk overlijdt. Met levensverlengende chemo etc. Ken persoonlijk iemand die pas bijna 4 jaar na de diagnose ‘ongeneeslijk ziek’ is overleden

14 likes

Volgens mij is hij palliatief en niet terminaal.
Dat kan best lang goed gaan. Je hebt van die chemo’s/pillen die je slikt en zolang je tumor er niet resistent voor is heb je een prima oke leven, maar er komt een moment dat die tumor het wel de baas wordt en dan kan het (als dat de laatste medicatie mogelijk was) ineens wel terminaal worden.
Ik vermoed dat dat in zijn geval ook zo is…

6 likes

omg ik ging googelen en het zijn gwn TIEN!!! concerten ik dacht iets van vier!!! en het gelredome heeft een capaciteit van ong 40k dus er zijn gewoon bijna een half miljoen tickets verkocht

4 likes

Vage retreat met 1800 mensen gezamenlijk mediteren en yoga :joy:

Had ie beter naar een retreat van Cynthia op Terschelling kunnen gaan

5 likes

Gelukkig beweert Cynthia nog niet mensen te kunnen genezen (voor zover ik weet haha). Maar was wellicht wel goedkoper voor hem geweest ja :joy:

4 likes

Als je er met een kind op komst achterkomt dat je dood gaat vind ik achter een meditatiegoeroe aanlopen nog best acceptabele coping.

67 likes

Geen nuance dus ja, maar voel nu wel de neiging om mezelf te verdedigen hahahaha ik gok ongeveer 3/4 keer per jaar “Als het avond is” :cry:

4 likes

Net zoveel als Harry Styles, bizar

Overigens wel grappig dat ze er bij Ajax niet op hadden gerekend dat ze playoffs moeten spelen en ze nu moeten uitwijken naar het stadion van Volendam, omdat Harry Styles de Arena ingepikt heeft.

39 likes

Uh nee die goeroe is een gevaarlijke oplichter