Stel je persoonlijke vraag #58

Ah, dat verklaart het! Was gewoon benieuwd!

Zeker waar, maar vaak zie je als een persoon uit een (grote) stad komt, dat ze toch vaak voor desbetreffende club juichen.

Anyway, gefeliciteerd met jullie succes. Ik kan momenteel vrijwel alleen maar huilen bij mijn Jaxie

2 likes

Volgens de Britse inlichtingendienst GCHQ zijn er bijna 500.000 Russische soldaten gedood sinds het begin van de oorlog in OekraĆÆne.

Schrik je daar van? OekraĆÆne is volgens henzelf ongeveer 10% van dit aantal verloren (ook tering veel)

• Ja is wel heftig
  • Nee

0 stemmers

Heb je sympathie voor die Russische soldaten?

• Nee ze zijn de vijand/binnendringers etc
  • Ja het zijn ook maar mensen (mannen)

0 stemmers

2 likes

Deze is het!

Nouja ik schrik er niet van omdat ik al wel vaker schattingen in die richting gelezen heb volgens mij? Maar het is natuurlijk een hartstikke heftig aantal

6 likes

niet met het handjevol mensen dat denkt ā€˜yay lekker oorlog voeren’ natuurlijk maar heel veel russische soldaten zijn mensen uit inheemse volkeren die helemaal niet etnisch russisch zijn. zij komen uit republieken zoals ingoesjetiĆ«, tsjetsjeniĆ«, dagestan etc wat eigenlijk ook een soort bezet gebied is natuurlijk. zij worden gewoon opgepakt en gedwongen om mee te vechten. ik heb vrienden uit die regio en de mannen kunnen niet meer terug om hun familie te bezoeken omdat ze het risico lopen om opgepakt te worden en naar oekraĆÆne moeten.

niet dat het niet erg is als het slavische russen zijn maar zij worden zelf al onderdrukt door putin en moeten dan ook nog de oorlog in, echt triest.

19 likes

Las dat het meest buitensporige gedwongen soldaten percentage tov de bevolking uit het verre oosten van Rusland komen, daar ergens boven China en Mongoliƫ.

4 likes

Bij Aretha Franklin denk ik aan…

• Matthijs van Nieuwkerk
  • Niet aan Matthijs van Nieuwkerk

0 stemmers

2 likes

Bij Charles Aznavour denk ik wel aan Matthijs van Nieuwkerk. Maar heb niks met Charles Aznavour verder dus ik vind dat ook niet zo erg.

9 likes

Hahaha ja een classic, geen Nederlander is Franser dan Matthijs! Behalve misschien Rob Kemps want die kent dus alle graven op PĆØre-Lachaise.

Maar nu gaat Matthijs een programma over Aretha maken, in de VS, voor ons aller genot!

3 likes

Vlak zijn dochter niet uit he, frankrijk is leven in dat gezin

1 like

Z’n zoon hebben we niks meer van gehoord sinds hij met Carice was en Matthijs Carice toen bij Dwdd ging interviewen en steeds zo ā€˜haha mijn schoondochter’ deed.

1 like

:thinking::thinking::thinking:

4 likes

Is er iets (eten) wat jij altijd wel besteld als ā€˜t op de menukaart staat?

• Ja
  • Nee niet per se

0 stemmers

En wat is ā€˜t

3 likes

Risotto! Misschien niet letterlijk overal, maar als ik het vertrouwen heb dat het goed gemaakt wordt bestel ik het wel.

1 like

Kan je man dit wel plannen?

1 like

Hahahah Paris hates to see them coming

1 like

Ik zeg nee maar in aspergeseizoen wil ik wel graag de aspergekaart zien :fire:

Vind het zo chill als je witte asperges als side kan bestellen, hoef het niet per se als het enige dat ik eet.

6 likes

Witte asperges:

• Overrated
  • Underrated
  • Perfectly rated

0 stemmers

Ik snap echt niet wat zo geweldig eraan is.

4 likes

Risotto is juist iets wat ik vermijd, 98% is niet te nassen :joy:

23 likes

Zijn af en toe best lekker, maar ik vind groen lekkerder. Die vind ik wel underrated.

Groene asperges zijn…

• Underrated
  • Perfectly rated
  • Overrated

0 stemmers

Welke kleur asperges vind je lekkerder?

• Wit
  • Groen

0 stemmers

2 likes