Is dit niet gewoon basis Nederlands les?
Volgens mij vinden docenten Nederlands en soms ook geschiedenis het heerlijk om dit soort dingen te vertellen. Heb havo en vwo gedaan en bij allebei aan bod gekomen!
Is dit niet gewoon basis Nederlands les?
Volgens mij vinden docenten Nederlands en soms ook geschiedenis het heerlijk om dit soort dingen te vertellen. Heb havo en vwo gedaan en bij allebei aan bod gekomen!
Hoe woon jij?
0 stemmers
Ik dacht (door je stukje over het gymnasium) voor een seconde dat het een eerste les Latijn was en dacht: “Nee, wij hadden: Marcus et Cornelia in hortum ambulant”.
In horto!
Wij hadden ook een schoollied in Latijn. Maar voor de rest was het juist cultureel een heel gemengde school, dus dat helpt ook altijd wel om het niet te wereldvreemd te maken.
De voorganger vond ik wel leuk!
Een bovenwoning, maar dat is officieel een appartement geloof ik
Felix domestica prima!
Felix in columna sedet ![]()
@Bunnyslippers ik weet niet meer wat ik gisteren heb gegeten, maar dat schoollied kan ik nog steeds zingen ![]()
Serpentem video!
Aeneas trojanus est
Ja het zit ook in de Canon van Nederland, maar m’n andere vrienden die vwo, havo of vmbo hadden gedaan hadden er nog nooit van gehoord. En volgens de poll kent 58% het niet.
Aeneas currit. Aeneas fugit. Anchises non currit, Anchises senex est.
Oké ik neem het terug, we zijn inderdaad onuitstaanbaar.
Bij onze geschiedenismethode werd het ook constant gebruikt om een van die kenmerkende aspecten aan te duiden. Aan de andere kant soms praat ik met mensen en die zeggen dit hebben we echt niet gehad over andere onderwerpen dus tja de zwakte van het menselijk geheugen.
Edit: VWO geen gymnasium
Wat @Sherlock dus zegt iedereen met bovenbouw geschiedenis heeft het dus weleens gezien maar dat is iets anders dan het onthouden
Een twee onder één kappertje van 88m2 uit 1903 ![]()
Hahaha ja ergens op TikTok (denk ik) had iemand Bolle Jos als username en ik weetniet meer precies wat de comment was maar die combi van de username en comment op de video was zo kapot droog dat ik er echt 5 min van heb zitten lachen, en natuurlijk geen screenshot gemaakt
Zag jij de afgelopen dagen/warme vrije dagen mannen (vaak veel) in een dure auto waarmee ze constant optrekken en weer remmen en dan 100x hetzelfde rondje rijden?
0 stemmers
Hebben de auto’s dan altijd Belgische of Duitse kentekens?
0 stemmers
Zijn ze gehuurd voor een dagje?
0 stemmers
Zag er gister 5 achter elkaar, allemaal Belgisch kenteken, maar op een weg met superveel verkeersheuvels en de voorste twee waren Lamborghini types (super laag) die er amper overkwamen en daarachter dan van die enorme Hummer types, haartjes strak, zonnebril glanzend etc etc…… om vervolgens door het meest saaie dorp (waar ik nu dus ben) vol bejaarden te rijden???
Er is hier echt niemand op wie je indruk wil maken maar rondje na rondje haha. Zo fascinerend van die jongentjes.
Ja bijzonder fenomeen. Woonde vroeger naast de kanaalstraat in Utrecht en kon dit dagelijks aanschouwen. Denk dat die jongens zich vooral voor elkaar uitsloven. Kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die hier warm van worden.