Stel je persoonlijke vraag #58

Ik eet geen rijst en alleen verse pasta en dan maak ik het hele pak klaar

Maar als je dan bijvoorbeeld drie keer per week pasta eet, dan koop je dus niet meteen drie pakken pasta, maar dan ga je elke dag naar de supermarkt om een pak pasta te kopen?

Verse pasta bewaar je in de koelkast

4 likes

Clippy!

2 likes

Wat @Jumpsuit bedoelt lijkt me is waar bewaar je überhaupt voorraad. Dus ook dingen als blikken, potten, noten, thee, koffie, kruiden etc etc

2 likes

Ik houd alle voorraadkasten, kasten whatever heel goed bij (de schuur, zolder, kelder is voor Mr. Moa)
Ik heb ook niet veel spullen want haat aan teveel hebben. Eigenlijk hoef ik niet eens maandelijks alles na te lopen, ik check het gelijk bij gebruik en wellicht wekelijks dat ik even scan wat de status is.
Schoonmaken houd ik ook bij, maar in trant van grondig schoonmaken maar 1x p/m ingevuld.

1 like

Ik heb niet zozeer een tekort aan opbergruimte, maar wel dat de opbergruimte verkeerd verdeeld is over de verdiepingen. Zolder zeeƫn van ruimte, beneden niets. Luxeprobleem, desondanks gewoon geen zin om voor elk incidenteel nodig ding naar zolder te lopen. Vriezer staat bijvoorbeeld ook op zolder.

6 likes

Ja haha dat leek me duidelijk. Dus ik zat te denken misschien heeft luzarl dan ergens zo’n ontbijtplateau staan met beschuit, hagelslag, crackers oid. Anders lijkt het me wel lastig worden :thinking:

1 like

Daar heb ik bij elkaar misschien een schoenendoos van dus daar heb ik geen kastje voor nodig. Ik ben geen koker of bakker en drink weinig warme dranken. Ik ontbijt nooit thuis. Etc etc

Wat zou jij minder willen hebben/eens willen uitmesten?

• Kleding
  • Schoenen
  • Boeken
  • Keukenspullen
  • Voorraad in de keuken (eten)
  • Verzorging (skincare, make-up etc)
  • Random spulletjes
  • Gereedschap
  • Hobbyspullen
  • Iets anders specifieks

0 stemmers

Ik heb pas mn boeken en hobbyspullen gedaan. Zo fijn! Binnenkort m’n kelder :smiling_face_with_tear:

1 like

Kinderspeelgoed :sob:

23 likes

Ohh dat kan ik me helemaal voorstellen. Ik heb wel eens gezien dat mensen het roteren zodat er altijd wat nieuws is.

2 likes

Ja ik vind die theorie heel leuk maar waar moet ik die voorraad dan laten? Ik heb eigenlijk ook geen zin om dat elke maand te gaan doen. Heb al moeite met hun kledingkasten updaten als ze weer eens gegroeid zijn. 🫣

10 likes

Ik ben net verhuisd en heb met inpakken redelijk veel uitgezocht en ik was met veel dingen sowieso al wel redelijk bij. Ik kwam op het laatst alleen een beetje in tijdnood en heb toen de gehele inhoud van mn badkamer zonder te kijken in tassen gesmeten, dus daar wil ik wel nog even goed doorheen

4 likes

In de woning zelf wel. We hebben een losse berging bij ons appartement en dat is super chill, maar die zit in de kelder van het complex, dus daar staan dingen als koffers, slaapzak, gourmetstel, kerstversiering, ski’s etc. Maar dus wel echt dingen die je incidenteel nodig hebt. Ik heb geen zin om als ik een pak pasta of een rol wc papier nodig heb daarheen te moeten lopen. In ons appartement vind ik dat we eigenlijk te weinig opbergruimte hebben, vooral om voorraad te kunnen kopen van eten, toiletartikelen, wasmiddel etc. Lijkt me heerlijk om bijv. een bijkeuken met voorraadkasten te hebben (getting old).

6 likes

Dit heb ik ook!

Zolder hebben we zo achterlijk veel ruimte, maar ik ga mn voorraad eten niet boven zetten of de handdoeken boven leggen.

Beneden was er nergens echt ruimte voor een berging, dus daar wel paar kasten gekocht. We hebben ook de trap laten verplaatsen en dat had als extra voordeel dat de kast waar die in zat, nu een berging geworden is, maar dan alsnog valt het beneden vies tegen.

1 like

Wij kochten ons huis met een schuur inclusief allemaal gereedschap en andere spullen. Tijdens de verbouwing heeft mijn schoonvader veel eruit gebruikt dus heel handig. Maar nu staat er nog steeds van alles en mijn vriend en ik hebben beide twee linkerhanden dus wij doen er niks mee. Maarja misschien komt het nog van pas, er liggen ook dingen ā€˜voor wanneer de tuin verbouwd wordt’ en rommelt mijn schoonvader nog wel eens tussen de spulletjes, dus echt alles weggooien hebben we nog niet gedaan.

4 likes

Oh tweedehands tuingereedschap ben ik nog naar op zoek!

Wat vind jij van deze inzamelingsactie?:

• Schaamteloos. Je kunt ook op andere manieren je schuld aflossen
  • Moedig, dat hij hulp vraagt
  • Deze actie werkt alleen omdat hij een bn’er is.
  • Ik heb een genuanceerdere mening hierover

0 stemmers

Zou jij geld doneren aan een gelijksoortige actie?:

• Ja, maar alleen aan bekenden van mij
  • Ja, maar niet aan bn’ers
  • Nee, ga weg met dat online gebedel
  • Nee, want ik heb de financiĆ«le ruimte niet

0 stemmers

Haha, ik was vanochtend aan het denken als X mensen me nou 1 euro geven kan ik eindelijk echt afgelegen gaan wonen bij gebrek aan winnen van de loterij ofzo. Maar ja, waarom zou je doneren aan een onbekende.

9 likes