Misschien moet je eerst een gouden kalf winnen. Dan willen vast wel wat mensen geld aan je doneren
Ik moet vooral denken aan dat rare interview in vkmagazine waar hij vertelde opgewonden te raken van zijn hond. Oh en deze tarkan cover 90s parel is blijkbaar ook van hem;
Ik vind het niet per se schaamteloos, want iedereen is natuurlijk vrij om wel of geen geld te geven.
Maar word onderhand ook wel best moe van dat bnāers en influencers online gaan bedelen om de meest knullige dingen. Zag laatst een story van een influencer die geld vroeg voor een training voor haar moeilijke hond, zodat ze die daarna kon afstaan. Het komt zo knullig over in de huidige wereld van oorlogen en ander leed en onderstreept naar mijn idee dat influencers vooral met zichzelf bezig zijn.
Ik zou best doneren aan een onbekende, maar in dit geval zou ik bij jou niet doneren omdat je al een huis hebt, misschien niet ideaal maar een eigen plek, en zo veel mensen hebben dat niet.
Dat heb ik ook bij hem, ik gun het hem prima maar ik voel me niet geroepen omdat hij niet in een enorm slechte positie zat tov anderen, maar alsnog ben ik blij dat mensen die misschien meer financiƫle ruimte hebben hem geholpen hebben.
āā
Heb gestemd op genuanceerd, omdat hij kennelijk maandelijks zoān actie doet, normaal voor goede doelen, en hij legde het gewoon heel logisch uit en dat ie daarna ook weer een volgend persoon wil helpen met een paar euro. Het hele idee is dus dat het kleine bedragen zijn, dus zelfs als je zelf gekregen hebt kun je bijdragen aan de volgende. Vond ik wel een mooi idee.
Klopt, ik zou ook nooit een actie opzetten.
Waar zou jij het eerst voor doneren?
- Buiten Nederland hulp aan gebieden met echt een lagere levensstandaard
- De armste mensen in Nederland
- Ook aan rijkere mensen in Nederland die een tegenvaller hadden en daar in vast zitten
- Ook aan mensen die in principe geld hebben maar iets heel erg duurs willen, bijvoorbeeld transgenders die operaties willen etc
- Aan alles en iedereen
0 stemmers
Ik zou aan de bovenste twee doneren, de derde een misschien en de vierde niet want ik vind dat onnodig.
Ik vind het schaamteloos maar ja het werkt blijkbaar wel, in ieder geval als je een BN-er bent. Dus ergens denk ik ook van ja wel slim, even je schaamte opzij zetten en in een dag is je probleem opgelost. En het staat iedereen natuurlijk geheel vrij om wel of niet te doneren.
Maar goed ik kan zelf wel sympathiekere doelen bedenken om mān geld aan uit te geven.
Bij deze optie moet ik ineens denken aan die influencer die een boshuisje wilde, volgens mij hebben veel mensen op dit forum dat mogelijk gemaakt? Later ging ze dat boshuisje volgens mij ook verhuren. Tenzij je familie of vrienden bent, snap ik nooit waarom mensen daar geld aan gaan doneren.
edit: Ook aan mensen die in principe geld hebben maar iets heel erg duurs willen, bijvoorbeeld transgenders die operaties willen etc deze dus
Ik ben een ongelooflijke softie voor een goed verhaal. En als ik het kan missen, en ik kan iemand zān dag maken boeit het me niet zoveel. Maar zou het niet zo snel doen voor een vakantiehuis ofzo.
Ja Jennie met haar boshuisje was dat toch? En nu leert ze anderen hoe ze geld kunnen verdienen met het verhuren van een boshuisje
Ja zij! Ik zie op haar insta dat ze nu een woonboerderij heeft, doet ze goed ![]()
Geef je donaties aan dierenorganisaties?
- Ja
- Nee maar wil ik wel
- Nee boeie
- Nee heb ik helaas geen geld voor
0 stemmers
Ik doe dat aan een olifanten reservaat (zo lief die omg) en die zijn dan gered omdat hun mama bijvoorbeeld dood is gevonden.
en in het verleden voor verwaarloosde huisdieren etc. Ik probeer wel elk jaar een nieuwe te zoeken.
Heeft het bij jou vandaag geregend?
- Ja!
- Nee!
- Ik bevind me buiten de benelux en tel niet
0 stemmers
Het gaat hier echt teringhard nu
En ik wilde eigenlijk vanavond naar een feestje buiten, dus hoop dat t dan droog is ![]()
Nav voor mij opvallend negatieve meningen over een overkapping in de tuin in een ander topic.
Edit: Vragen zijn ook in te vullen als je geen tuin hebt, maar heb ze voor het gemak even zo opgesteld.
Hoe denk jij in het algemeen over een overkapping in de tuin?
- Positief
- Neutraal
- Negatief
0 stemmers
Vind je een overkapping mooi?
- Ja
- Neutraal
- Nee
0 stemmers
Heb jij een overkapping in jouw tuin?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Heb je ooit een overkapping in de tuin gehad?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Zou jij een overkapping in jouw tuin plaatsen? Of heb je dat gedaan?
- Ja
- Weet ik niet/misschien
- Nee
0 stemmers
Zou jij een overkapping uit jouw nieuwe tuin slopen? Of heb je dat gedaan?
- Ja
- Weet ik niet/misschien
- Nee
0 stemmers
Vind je een overkapping ātokkieā?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Excuse you, het zijn meerdere boshuisjes. Echt vrij snel nadat ze huisje ƩƩn niet zelf gefinancierd kreeg kocht ze er een voor de verhuur.
Een lokale kattenopvang ![]()
Buren van mijn broer hebben een overkapping met een tv erin. Dat vind ik echt next level insane.
Het regent hier nu echt heeeeel hard inclusief hagelstenen ter grootte van knikkers. Oja + onweer, die volgens mij ook nog in de kerk in de buurt is ingeslagen net.
Omg ik zat de hele tijd te denken wat is er nou zoveel mis met een overkapping. Wij noemen dat carport. Dus wat is het nu is toch ook een overkapping. Ging al googlen, dacht altijd dat het hetzelfde was, want het is ook een overkapping. En een carport wordt normaal gesproken aan je woning vastgebouwd met stenen. Gewoon onderdeel van je huis. Maar een overkapping is dus weer anders.
Snap ook niet wat er tokkie zou zijn aan een overkapping maargoed.