Stel je persoonlijke vraag #58

Grote overkapping die de helft van je postzegeltuin beslaat lijkt me superstom.

Kleine veranda als je huis ernaar is of een pergola of een kleine overkapping aan een schuurtje vast kan leuk zijn.

Ik krijg overigens ook jeuk van het fenomeen “buitenkleed” :joy:

21 likes

Ik snap het ook niet, maar sommige mensen vinden dat blijkbaar wel zo.

Bonusssvraag!

Ben jij zelf ‘tokkie’?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En nu anoniem. Ben jij zelf ‘tokkie’?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ja hier komt het er ook aan denk ik? Maar alles is zo plat hier (dorp) dat het enger voelt dan in de stad lol.

• Ik snap je
  • Nee dat slaat nergens op

0 stemmers

1 like

Ik vind overkappingen ook meer vinex vvd

17 likes

Ja tokkies hebben toch gewoon een partytent in de achtertuin en twee plastic stoelen op de stoep bij wijze van voortuin en/of de stoelen in de daadwerkelijke voortuin, die in dat geval enorm schoon en betegeld is met beeldjes van honden en/of engelen.

Vind overkappingen heel erg vt wonen Vinex

23 likes

Een carport zie ik waar je met de auto je auto kan neerzetten op je oprit.
Een overkapping zit in de achtertuin en heeft niks met het oprit en de ingang van het huis te maken. Echt erg dat ik dacht dat het hetzelfde bedoeld werd.

4 likes

Achterin de tuin lijkt het me best leuk om een overkapping te hebben, echt gezellig om daar te zitten, juist als het regent, lekker een boek lezen :heart_eyes:

21 likes

Ik snap het hebben van een carport ook niet!? Ja ik snap het als je alles al hebt en dit is het enige wat mist en je moet van je geld af, maar anders is het toch zwaar overdreven!?

1 like

Nee maar niet alle overkappingen zijn tokkie. Ik bedoel een heel specifiek type huis in volksbuurt waar ze echt de hele tuin hebben volgebouwd met serres en dan nog een tuinhuis eraan vast met van dat dikke plastic afgeschermd en dan zo’n verwarmingspaal erbij en lelijke tuinstoelen.

4 likes

Ik vind het met een overkapping nog wel verschillen of je er echt een aparte “kamer” van probeert te maken, of dat het een verlengde van je tuin blijft. Ik vind dit bijvoorbeeld niks:

Maar dit wel oke

En dan heb ik het dus niet over de aankleding, soort tegels/meubels etc, maar over hoe het voelt. Die laatste foto voelt meer open.

• Ik snap je
  • Nee ik zie hier 3x hetzelfde, allemaal niks voor mij

0 stemmers

Ik ken in mijn buurt alleen van die “plastic” overkappingen, compleet met schuifdeuren en rolluiken. Dat zijn gewoon klankkasten dus alleen maar veel overlast geven. Zo’n houten ding is waarschijnlijk een stuk minder erg.

4 likes

Eerder een yup dan een tokkie

1 like

Hier kan ik me dan weer niks bij voorstellen, heb je een voorbeeldfoto?

Ja omdat ik ruzie maak met vreemden en dat vind ik best een tokkie-eigenschap

3 likes

Is een pergola zoals in een vakantiehuis ook een overkapping? Ik vind het wel leuk als een deel van je tuin overdekt is voor een maaltijd of gewoon in de zetel te kunnen liggen.

IMG_4801
IMG_4800

33 likes

Beetje zoals dit

6 likes

Ja prachtig! Ik heb het idee dat in Vinex wijken de overkapping de nieuwe aanbouw is. Zo’n optie die je kunt kiezen als je je nieuwbouwhuis laat bouwen. Bij een nieuwbouwwijk hier in de buurt zie je echt in vrijwel elke tuin een overkapping

3 likes

Wat bovenstaande pergola’s met elkaar gemeen hebben is dat ze in een tuin staan waar heel veel ruimte en begroeiing is. In een Nederlandse Vinexpostzegeltuin is dit 3x niks.

6 likes

Alle 3 leuk

2 likes

Nou wij hebben een aanvraag bij de gemeente gedaan om een carport te bouwen, want onze oprit staat onder enorme bomen en onze auto zat constant onder de vogelpoep. Helaas afgewezen.

3 likes