Er is sowieso veel onderzoek naar of ADHD niet traumagerelateerd is qua ontwikkeling. En waarom je dopamine systeem ook kapot is, trauma of ADHD, verklaart dat toch juist het drugsgebruik om die boost te krijgen?
Dat dacht ik eerst ook en heb dat wel eens gezien maar bij mij geeft het niet af. Ik wacht wel meestal 10-15 min voor ik ga slapen zodat het droog is en ik heb geen vlekken in de lakens!
Bij fatsoenlijk diagnostisch ADHD-onderzoek wordt dit natuurlijk allemaal uitgesloten en wordt de kindertijd (5-12) ook onderzocht met een ouder/verzorger erbij
Zoals hierboven ook wordt aangehaald: nee, er zit een sterk genetisch component is maar het is al bewezen dat externe factoren een grote invloed hebben. Stress als kind kan bijvoorbeeld een grote factor zijn. Echt mega belangrijk voor ouders/hulpverleners om te weten!
Een familielid dat graag schildert geeft jou een zelfgemaakt schilderij. Het is niet helemaal je smaak. Wat doe je?
- Je neemt het gewoon aan en vindt er wel een plek voor in huis
- Je neemt het aan en geeft het weg
- Je zegt het eerlijk
- Anders, namelijk
0 stemmers
Zolder is de place to be voor zulke dingen.
Dit is echt zo extreem lief en precies het soort ouder dat ik later hoop te worden ![]()
Elke thuiswerkdag kan ik lachen om mijn omaās gigantische schilderij met driepotige olifantenš
Mijn partner en ik hebben vaak discussies over dit soort situaties, zijn standpunt is dat het schijnheilig is om niet eerlijk te zijn en naar mijn mening is het meer algemeen fatsoen om het in dit geval wel aan te nemen tenzij het een doek van 3 bij 3 is (en dan zou ik nog zeggen dat ik er helaas geen plek voor heb in mijn huisš¤Ŗ). Benieuwd dus naar de meningen hier haha
Een zelfgemaakt schilderij is altijd mooi als het speciaal voor jou is.
Dit is ook een vrij groot schilderij en het past totaal niet in de stijl van ons huis/wat we mooi vinden. Nu wordt er steeds gevraagd door de gever waarom het nog niet hangt en zegt mān partner steeds dat we nog wel gaan doen
(niet dus)
@geitenbreier daar verschillen we dan in van mening haha
Bij mān vorige werk ging eens een collega weg, en toen had haar manager een gigantisch schilderij gemaakt met een portret van haar (de collega die wegging dus), met daaromheen allemaal beleidsstukken en dingen geprint als soort collage-stijl eromheen geplakt. Het was echt serieus 2 bij 1,5m ofzo. vond dat zooo grappig, wat doe je ook met zoān schilderij van jezelf ![]()
HAHAH idd
wij hebben dus ook ooit een lelijkkk schilderij van onszelf gekregen, echt verschrikkelijk. Die staat ook op zolder en degene die em heeft gegeven mistte dat ding ook al in de woonkamer toen hij langskwam ![]()
Weet jij wat een lavender marriage is?
- Geen idee
- Ja weet ik
0 stemmers
Zie het net in influencer topic maar ik ken dat niet
Het tegenovergestelde van een Boston marriage
Die ken ik dan weer niet
Zegt dit je iets?
- Ja
- Nee deze niet
- Beiden begrippen ken ik niet
0 stemmers
Met dat hele influencertopic heb ik de laatste tijd geen idee meer over wie het gaat of waar het over gaat, snap er allemaal niks meer van
Vroeger kende ik echt iedereen die besproken werd
Ken je de meme And they were roommates? Dit dus maar dan voor āvrijgezelleā en financieel onafhankelijke vrouwen.
Een lavender marriage is een huwelijk tussen een man en vrouw waarvan tenminste een homoseksuele is. Dus lesbisch vrouw en hetero man. Homoseksuele man en hetero vrouw. Homoseksuele man en lesbische vrouw.
Dit huwelijk ontstaat meestal om de schijn op te houden en in de tijd dat het levensgevaarlijk was (vooral voor mannen) om homoseksueel te zijn.
Tegenwoordig wordt lavender marriage geromantiseerd op TikTok. Waarom weet ik ook niet.
Nee geen idee, dacht heel naĆÆef: oh wat leuk was lavendel (de bloem of de kleur) het thema op hun bruiloft?
Maargoed wel naar zeg als mensen dit over je opzoeken op TikTok.